larve gaasvlieg

Gestart door hedy2411, november 17, 2010, 14:01:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

hedy2411

Hallo Arp,

Daar gaan we weer...! Met de plaatjes die jij hebt gegeven komt deze precies uit op een Chrysopa centralis..! Is deze naam ook al vernieuwd, want ik kan 'm niet vinden...

Arp

Ha Hedy,

De nieuwe namen had ik in het topic boven de tekening erbij gezet. Chrysopa ventralis heet nu dus Dichochrysa ventralis.

Ik heb geen tijd om te puzzelen nu, maar loop eens door de sleutel van Johannes Gepp heen, dat is in elk geval betrouwbaarder dan alleen vergelijken met die tekening.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

hedy2411

Hallo Arp,

Ik heb juist gepuzzeld en kwam op deze uit. De namen had ik overheen gelezen.
De sleutel kan ik niet openen, want mijn Adobe is niet goed.
Rustig aan, komt wel tzt, maar ik vond het leuk omdat ik dacht 'm te herkennen.
Op Wikipedia staat een larve die er anders uit ziet.

Groetjes,
Hedy


Arp

Citaat van: hedy2411 op november 17, 2010, 15:44:15 PM
De sleutel kan ik niet openen, want mijn Adobe is niet goed.
Probeer eventueel een andere reader te installeren, zoals bijvoorbeeld Foxit PDF reader ...

of (nog makkelijker)

Laat een andere website/service de PDF parsen/weergeven. Op deze pagina vind je een aantal links daarvoor.

Twee voorbeelden voor de PDF met de sleutel van Gepp:
- Google Docs viewer
- samurajdata (weet niet zeker of deze link blijft werken)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

hedy2411

Hallo Arp,

Durf ik niet, ik ben eens met Adobe bezig geweest en toen deed de computer het niet meer.
Voorlopig dus even zonder....
Bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Hedy


Arp

#5
Citaat van: hedy2411 op november 18, 2010, 16:48:26 PM
Durf ik niet ... Voorlopig dus even zonder
Uhhmmmm ... wat ik probeerde te vertellen is dat je niet zonder PDF hoeft te zitten als je dergelijke problemen hebt.

Klik gewoon eens de twee onderste links uit mijn vorige antwoord aan - dan kom je op een website waar de inhoud van de genoemde PDF gewoon als webpagina getoond wordt. En je webbrowser werkt - anders was je hier niet ;)

Ik zou voor je larve trouwens ook D. ventralis de meest aannemelijke optie vinden, maar dat betekend niet zoveel dus. 

P.S. Overigens: Als je naar de Foxit site gaat vind je daar trouwens ook een als .ZIP ingepakte versie die gewoon werkt zonder "installatie", alleen uitpakken en klaar. Maar als je dat eng vindt hoef je zelfs dat dus niet te doen om PDFs te kunnen lezen (zie boven).
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)