Hoofdmenu

Baretaardster

Gestart door Gert Kremer, november 13, 2010, 22:43:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Onder coniferen staan veel Baretaardsterren, komt dit vaker voor?
De eigenaar "harkt" het bij elkaar en gooi deze dan op de composthoop, hij heeft er wel een kleine 100 stuk gehad dit jaar, ze komen nog steeds op.
De onderkant van de slippen zit de grond zeer vast.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

JW_2all

Mooie foto, als schaakstukken op een bord. Zonde dat iemand ze wegharkt of schoffelt als onkruid.
Is de man niet wat trots aan te praten over zijn rode lijst tuin?
Groet,
Jan

Gert Kremer

Citaat van: JW_2all op november 14, 2010, 00:16:29 AM
Mooie foto, als schaakstukken op een bord. Zonde dat iemand ze wegharkt of schoffelt als onkruid.
Is de man niet wat trots aan te praten over zijn rode lijst tuin?

zeker die man is in hart en nieren een natuurman (heeft +/- 120 soorten paddenstoelen in zijn tuin staan, wasplaten, glibberzwammen, slijmzwammen, knots en aardtongen enz.) ook is er zijn liefde voor vlinders, maar ook de tuin bij een woning moet onderhouden worden.
Maar waar het mij om gaat is dat deze "sterren" zo maar onder een heg van coiferen kunnen groeien?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gulistan

Ik ga er eens wat meer op letten. Hier staan coniferen genoeg, maar tot nu toe heb ik enkel maar een keer de Gekraagde Aardster eronder waargenomen.
Groeten van Christiane

lucknijnsberg

Gert,
Ik heb op mij zoektocht naar aardsterren regelmatig aardsterren onder conifeer aangetroffen.
Vooral Baret maar ook de Forse heb ik onder conifeer gevonden.
Trouwens de Bloemaardster die ik 1x vond was ook onder een conifeer.
Dus verbaasd mij niets.
Groetjes Luc

Gert Kremer

Allen bedankt voor de inbeng, zal met plezier dit doorgeven en hopelijk nog lang genieten van zijn tuin.  ;)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.