Hoofdmenu

natuur in huis

Gestart door leo12345, mei 15, 2005, 01:46:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

leo12345

Tja voor iedereen die honden als een bedreiging ziet voor de nodige vogelrust beken ik dat ik het niet kon laten: een nieuwe bedreiging erbij, maar ik kon het niet laten. Het is nummer zes geworden. Wie durft nog te ontkennen dat het hier om een serieuze verslaving gaat? Maar zou je ook niet? Gered van een wisse dood uit het dodingsstation Badajoz te Spanje door dierenhulp zonder grenzen en vanaf maandag bij ons te bewonderen.  :P  Voor de kenners: een windhond van het type Galgo Espanol en 2 maanden jong.



Groetjes
Leo Bongers

Marianne

Hij/zij ziet er (nu  :D ) nog lief uit.
Bedoel ik geen verkeerde dingen mee, hoor, maar ik kon het ook niet laten om op jouw foto's te reageren.
Ik wens je nieuwe hond een gedisciplineerd en aangelijnd leven toe. En als ik het goed begrepen heb zal dat bij jou wel goed gaan.
groet,
Marianne Cramer

Piter Anjema

#2
Mooi beestje Leo.

Hoe oud worden deze honden gemiddeld?

leo12345

Het zijn vaak honden die ergens toch wat vreemd bloed hebben en leeftijden van 15, 16 jaar kunnen ze bereiken. Mijn vorig jaar ingeslapen windhond was op een maandje  na 16 en die hebben we moeten laten inslapen vanwege een rottig ongelukje, anders was hij zo nog drie vier jaar meegegaan.  
Groetjes
Leo Bongers

Piter Anjema



Dit zijn de mijntes

leo12345

Och wat lief Piter. Een heidewachtel als ik het goed zie. Een van mijn honden heeft heidewachtel bloed gemengd met tibetaanse terrier. Als dat kleintje slim was schoof ze wat dichter bij die harige grote; lekker warm.
Voor degenen met een echt hele sterke maag (schokkende foto's) en een warm hart voor honden en misschien wel een plekje vrij in huis de volgende link:

http://www.windhunde-online.org/html/eliza.html



Groetjes
Leo Bongers

Piter Anjema

#6
CiteerOch wat lief Piter. Een heidewachtel als ik het goed zie. Een van mijn honden heeft heidewachtel bloed gemengd met tibetaanse terrier. Als dat kleintje slim was schoof ze wat dichter bij die harige grote; lekker warm.
Voor degenen met een echt hele sterke maag (schokkende foto's) en een warm hart voor honden en misschien wel een plekje vrij in huis de volgende link:

http://www.windhunde-online.org/html/eliza.html
Het is een Friese Stabij met ergens (in de opa en oma generatie) wat vreemd bloed. De ander is een kruising tussen een chihuahua en een Jack russel en beide  honden zijn van het mannelijk geslacht.

En idd voor de warmte ligt de kleine vaak op de grote, de kleine heeft het vaak koud vanwege weinig buikhaar denk ik.



dat is zeker een schokkende link. 158 honden?? hm, zou kunnen, maar niet op DEZE manier.
Toch gebeurt het nog, toont de datum 10 mei 2005.

BAVB

Triest dat mensen zo met dieren omgaan. Mn duits is niet zo best dus wat de reden van die mishandeling is weet ik niet maar het lijkt nergens op.

Groeten Bart

leo12345

Reden was een hondeliefhebster die verward was en die 158 honden op haar terrein verzameld had maar er niet voor kon zorgen. Triest dat blijkbaar niemand daar in de buurt deze toestand merkte en aan de bel trok, maar in Spanje zijn deze galgo's waarvan bovenstaande pup er ook een is minder dan ratten en zeer ongewenst.

Prachtig Piter zoals die twee honden het met elkaar kunnen vinden. De meeste windhonden zijn ook onbehaard op hun borst en er zit geen grammetje vet op; het zijn dan ook echte koukleumen en vatbaar voor longontsteking. Derhalve zie je deze honden 's winters altijd met een jasje aan lopen.



Groetjes
Leo Bongers