Hoofdmenu

telescoop&verrekijker

Gestart door smoely, november 06, 2010, 19:30:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

smoely

In dit topic kan je posten welke tbelescoop of verrekijker je hebt

Ik heb nog geen telescoop.
Ik heb nu een porro 10x42 kijker van het merk Swift, dit vind ik een slechte kijker (kleurrandjes).
Ik ben nu aan het sparen voor een swarovski EL 10x42.

Suzie

Ik heb een meopta scoop en een vogelbescherming kijker(stern)
Beide bevallen me erg goed! :duim:
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Maarten Sluijter

Telescoop: Kowa Prominar TSN-3 met twee oculairs: 30x wide en 20-60x zoom.
Verrekijker: Vogelbescherming 'Stern' 10×42

@ Suzie: Welk type kijker heb je, dezelfde als mij?
.

Jan vH

Telescoop:  Konuspot-80: Een redelijk goede telescoop, voor weinig geld. Bevalt erg goed!
Verrekijker: Momenteel eigenlijk geen (wel een paar slechte, maar ik ben nu aan het sparen voor een camera).  :-[
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Rickschonewille

Citaat van: smoely op november 06, 2010, 19:30:27 PM
In dit topic kan je posten welke tbelescoop of verrekijker je hebt

Ik heb nog geen telescoop.
Ik heb nu een porro 10x42 kijker van het merk Swift, dit vind ik een slechte kijker (kleurrandjes).
Ik ben nu aan het sparen voor een swarovski EL 10x42.

En die kijker waarvoor je aan het sparen bent is een goeie keus. Je hebt er erg veel plezier van en de eerste volgende 10 jaar hoef je zoiezo geen nieuwe te kopen. Ikzelf heb de 8x42, en ben daar erg tevreden over!

En een telescoop kan je ook best op een 2de hands site kopen, kan je voor minder geld een betere scope kopen. Als je gewoon erop let dat ie het goed doet en geen grote krassen ofzo dat het beeld aantast.

Suzie

Citaat van: Maarten Sluijter op november 06, 2010, 19:37:46 PM
Telescoop: Kowa Prominar TSN-3 met twee oculairs: 30x wide en 20-60x zoom.
Verrekijker: Vogelbescherming 'Stern' 10×42

@ Suzie: Welk type kijker heb je, dezelfde als mij?
Ja, ook 10x42..(ook 'stern' maar dat had ik in de vorige reactie al gezet)
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

GijsB

Scope: bynolyt T80-ED , ik ben er erg tevreden over, maar moet hem binnenkort laten repareren (is niet waterdicht, maar valt onder de garantie), maar daar wacht ik nog even mee, want ben hem dan 6 weken kwijt (en in het najaar wil ik geen risico lopen wat dat betreft)

verrekijker: Bresser 10x50 (de welbekende lidl kijker)
Ik ben er tevreden over, heb wel eens door bynolyt verrekijkers gekeken met een slechter beeld. Ik moet alleen wel oppassen met regen en moet er wat voorzichtig mee zijn (ze schijnen niet zo stoot vast te zijn). Volgens mij nog nooit een andere kijker gevonden met zo'n goeie prijs/kwaliteit verhouding (wat wil je voor een redelijk goeie kijker van 50 eu, het is geen swarovski, maar ook zeker geen slechte)
Gijs

firecrest

Kijker: Swarovski SLC 10 X 42
Scoop: Vixen 22 - 60X


Misschien leuk om camera + lens aan het lijstje toe te voegen?
Camera: Canon EOS 400D + Sigma 70-300mm 5.6

Stijn E.

#8
Kijker: VBN Zwaluw 8x42, bevalt prima!
Scope: Nog geen, maar ben hard op weg met sparen!
Camera: Simpele Panasonic Lumix DMC TZ5
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

stefanhageman

Verrekijker: E20,- geval van kijkshop zeer slecht met blauwe randen om alles bij ver inzoomen.
Scope: Nog geen maar hard aan het sparen.
Camera: NikonD5000 met Nikon 70 - 300mm lens (gedeelte ook zelf betaalt (lens) camera van m'n opa en oma)
Stefan Hageman


Jarinka

Verrekijker: Bynolyt Runner II 8x40, best goede verrekijker voor zijn prijsklasse (< €100,-). Maar hoe meer ik vogels kijk, hoe kritischer ik erover ben. Hij heeft redelijk veel randonscherpte, en bij scherpe randjes (bijv. vogel - lucht) geeft hij gele/blauwe randjes. Maar is een prima verrekijker om mee te starten :).

Scope: Nikon Fieldscope ED50-A. Ontzettend licht en klein ding, maar geeft heel goed beeld! Heeft met mijn oculair 13-40x zoom, en ik ben er tot nu toe ontzettend blij mee :D.

Camera: Panasonic Lumix DMC-TZ6. Een compactcamera, maar wel met een erg goede lens (Leica). De lens past precies in het oculair van mijn verrekijker, dus digiverrekijkeren is makkelijk :). Dat levert bijvoorbeeld dit resultaat op :).
Groeten, Jarinka Heijink

smoely

Weet iemand goede sites voor tweedehandstelescopen?

Jeroen Nagtegaal

Zie het topic in het sub-forum verrekijkers en telescopen met adressen. Allen hebben ook 2e hands. wel even mailen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Wouter van der Ham

Camera : Olympus SP-590UZ, 26x Wide Zoom, 4,6-119,6 mm
Kijker : Vogelbescherming 'Stern' , 8x25
Scoop : Spacelyt S 80,  20-60 x 80mm
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

JaapHennevanger

Verrekijker: Zeiss 8 x 30
Telescoop: heb ik zelf niet hoeven kopen, maar is van mijn vader: Swarovski 20 x 60
Camera: niet dat ik die veel gebruik maar voor af en toe is een digiscoop bewijsplaatje: Lumix TZ4 en de camera van mijn pa mag ik wel is mee (Canon 7D vaak de 70-200 of 300)
Jaap Hennevanger



fkdeboer

verrekijker:  nikon monarch 8x42 en Vixen Ultima 8x42 (van mijn opa) . allebei topkijkers en zeker voor de prijs.
telescoop: Nikon ed50a met 13-40x en 27x wide oculair, vooral die 2e ben ik erg blij mee. Sinds aanschaf van het 27x wide oculair heb ik het zoom-oculair nooit meer gebruikt...
statief: manfrotto 055XB ;ben ik ook HEEL erg blij mee ;)
camera:  canon sx10is  erg fijn: je levert wat in op de kwaliteit (het is geen spiegelreflex), maar is erg handzaam en onder goede omstandigheden prima resultaten met filnke zoom.
ook nog een oude canon a570is om wat mee te digiscopen (erg wisselende resultaten)


grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Norman


Margreet Kwh

Ik heb geen telescoop. Totnutoe ook nog geen behoefte aan.
Verrekijkers:

  • een Bynolyt 7 x 50 Kingfisher voor het tuinvogelen, is nogal zwaar en heeft losse doppen en een onhandige huls; wel handig scherpstelbaar en tot in schemer te gebruiken, vanwege de bezwaren alleen vanuit de huiskamerkijkhut gebruikt;
  • een Pentax Papilio 8,5 x 21 voor het buitenvogelen en vlinderen en om bloemen en slakken dichtbij te halen.
    Lekker licht, goed ook voor het dichtbij kijken (tot 0,5 m) en aangeraden door de Vlinderstichting.
Fototoestel:
  • Canon EOS 350D/EFS18-55 mm en 75-300 mm; Pallas statief (zwaar) en lichtgewicht merkloos statief (ANWB).

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Lonnie Bregman

Verrekijker: Bresser Condor 10×42
Telescoop: Meopta Meostar S1-75 APO
Digitale camera: Nikos Coolpix S8000
Groeten, Lonnie Bregman

smoely

Citaat van: smoely op november 06, 2010, 19:30:27 PM
In dit topic kan je posten welke tbelescoop of verrekijker je hebt

Ik heb nog geen telescoop.
Ik heb nu een porro 10x42 kijker van het merk Swift, dit vind ik een slechte kijker (kleurrandjes).
Ik ben nu aan het sparen voor een swarovski EL 10x42.

Ik heb nu wel een scoop. Het is een nikon ED50 geworden.

Jarinka

Citaat van: smoely op december 27, 2010, 19:59:09 PM
Citaat van: smoely op november 06, 2010, 19:30:27 PM
In dit topic kan je posten welke tbelescoop of verrekijker je hebt

Ik heb nog geen telescoop.
Ik heb nu een porro 10x42 kijker van het merk Swift, dit vind ik een slechte kijker (kleurrandjes).
Ik ben nu aan het sparen voor een swarovski EL 10x42.
Ik heb nu wel een scoop. Het is een nikon ED50 geworden.
Welkom bij de ED50-club ;D
Groeten, Jarinka Heijink

colossus

Verrekijker: 7 x 50 van een merk wat ik niet ken, maar wat heel oud is en dus goed :-\

Cam: Canon 50D met Sigma 500 mm lens met erg goede handstabilisatie.
Moet alleen een nieuwe lensdop voor komen, want de oude viel een paar weken terug in een gemaal :'(
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper