Hoofdmenu

schedel vos ?

Gestart door daandevos, oktober 28, 2010, 22:39:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

daandevos

Deze schedel in het bos gevonden moet er lang gelegen hebben.Denk dat hij van een vos is en aan de gaatjes in het dak van de schedel te zien met hagel beschoten.Kan dit kloppen.
Hem hem mee naar huis genomen hoop dat deze foto genoeg is voor determinatie anders hoor ik het wel.
De schedel is zo'n 15 cm.

gr Daan de Vos

lukkie

Ik denk inderdaad Vos. Maar als je hond uit wilt sluiten moet je even naar het uitsteeksel boven de oogkas kijken. Als deze aan de bovenkant ingedeukt is is het een vos, en als hij rond loopt is het een hond (dus geen indeuking).
Of hij met hagel is beschoten weet ik niet. Het kan ook komen doordat hij daar al zo lang in weer en wind gelegen heeft. En mischien hebben er ook wel muizen en dergelijke op lopen knagen.
Groeten, Luuk

Marina

Citaat van: lukkie op oktober 29, 2010, 11:06:37 AM
... als hij rondloopt ...
dan kan ie meedoen in een halloweenfilm  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

grutto

#3
Ik denk eerder een hond de hoektanden zijn nog al grof bij een vos zijn die ranker.

En inderdaad zitten er 4 gaatjes in de schedel.

In principe is de diameter te groot voor hagel en wellicht hadden er dan meer inslagen te zien moeten zijn.
Kogel gaten is misschien een betere optie. Feit is dat het niet deugd naar mijn mening. Ik zit eerder te denken aan het bizarre idee dan een onverlaat zn huisdier op eigenwijze om het leven heeft gebracht.

Groet,

Grutto   
 
Groet
Tjeerd

ecotex

Lijkt mij inderdaad ook een bizar verhaal dat iemand z'n trouwe huisdier heeft opgeruimd?! De gaten zijn mijn inziens van een klein kaliber randvuur tussen de 5 en 6 mm? kan je deze opmeten met een schuifmaat?.


Kees Verschoor

Marina

Ik neem aan dat je de schedel hebt schoongemaakt?
Zou je een foto willen maken van de (kogel)gaten en deze hier plaatsen?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

keesschreven

Heb ook een keer een vossenschedel precies zoals hier gevonden, met kleine gaten in het achterhoofd. Lijkt me wel hagel: meerdere gaten bij elkaar (ook overlappend) en een kogel laat volgens mij geen rond gat achter, maar een 'ontploft' gat.

Leuke vondst met zo'n achternaam.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

ecotex

Ben dan ook erg benieuwd naar foto van schoongemaakte schedel en de "kogel" Hagel"gaten die daar in aanwezig zijn! met een half automaat punt 22 randvuur jaag je binnen 3 seconden een magazijn leeg. Volgens mij is de diameter van de punt 22 5,6 mm in doorsnee .Overlappen van kogel gaten is dan mijn inziens zeker  mogelijk en van een ontploft gat van korte afstand is dan zeker geen sprake aan zijde van kogel- inslag. Eeen karabijn 10 schots kaliber 22 short en Long Rifle en kaliber 222 hebben een ontzettende hoge mondingssnelheid.


Weet van stropers met windhonden die in gevecht met vos waren geweest dat honden ter plaatse neer geknald werden vanwege staart breuken/ bijna afgebeten staarten. Het richtingsroer/evenwicht orgaan was zoek dus daar hebben wij niets meer aan.
groet Kees Verschoor