drie paddenstoelen

Gestart door Ron Poot, september 10, 2006, 17:49:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ron Poot

Graag hulp bij het determineren van deze drie soorten

1. Lijkt op tonderzwam, gevonden op eik. Een grote en een kleine.
Groet, Ron

Ron Poot

Groet, Ron

Ron Poot

...en het kleintje ernaast.
Groet, Ron

Ron Poot

2. Een boleet. Ik vond de buisjes te donker voor een Kastanjeboleet en zag geen verkleuring. Ook hier weer een grote en een kleine naast elkaar gevonden
Groet, Ron

Ron Poot

... en de kleine buurman
Groet, Ron

Ron Poot

3. Een plaatjeszwam. Ik dacht eerst aan een amaniet, maar vond geen beurs en ook het manchet was niet als van een amaniet.  
Groet, Ron

Ron Poot

...dezelfde paddestoel van de bovenzijde
Groet, Ron

knabenkraut

#7
Tja Ron, ik wil wel een gokje wagen, maar het is dan ook echt gokken.

nr 1 ?

nr 2 Dikrandtonderzwam?

nr 3 Gewone heksenboleet? Maar die zou eigenlijk moeten verkleuren volgens mij.

nr 4 idem

nr 5 ? toch misschien een parelamaniet? Een oudje?
groetjes,
Dini

a.houter

Wat is gokken? :huh:

Of het een dikrand is of een gewone zou ik in het midden laten, het voorkomen op levende boom wijst echter wel op de eerste.

De verkleuring van de Heksenboleet is nochtans goed te zien op de poriën, dus zal ook wel reageren bij aanraking met vingers.

De derde is eigenlijk al een paddestoel geweest, wel een Amaniet denk ik...maar verder? Misschien Panter, want ik zie geen enkele roodverkleuring...

Wat is gokken?  ;)

@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

knabenkraut

He gelukkig, daar ben ik weer goed doorheen gekomen :D  
groetjes,
Dini

Ron Poot

#10
Diny en André, beide bedankt voor jullie commentaar.
Diny gefeliciteerd met het slagen voor het examen, het was meer dan multiple-gok lijkt me!

1- Ik ga er van uit dat beide tonders tot dezelfde soort horen, maar slechts verschillen in leeftijd. Ze zaten op dezelfde (levende) zomereik.

2- ik zal de volgende keer harder op die heks drukken

3- dus toch een amaniet?!
Groet, Ron