bruine winterjuffer?

Gestart door swegh, september 10, 2006, 14:51:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

swegh

Beste forum,

Ik denk dat de libel op de foto de bruine winterjuffer is, maar voor de zekerheid wil ik het nog even voorleggen.

Groet,
Shar  

swegh


JohanvantBosch

Dit is zeker een bruine winterjuffer!
Het is een vrouwtje, te herkennen aan de rechte, naar buiten wijzende achterlijfsaanhangsels.
Waar heb je hem (haar dus) gezien?
Groeten,
Johan

swegh

#3
Dank je wel Johan, ik had al zo'n vermoeden  :D

Ik zag de libel in Delft (centrum). Ik heb haar bij mijn waarnemingen
gezet.

Groet,
Shar

cora

Hoi, shar volgens mij veroveren de winterjuffers dadelijk de steden nu in delft en een paar dagen terug in rotterdam  :lol:  
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

swegh

Hoi Cora,

Inderdaad ^_^  en ook gewoon in de zomer.  

Een gele libel kan rustig een steen- of bloedrode heidelibel zijn en de winterjuffer juffert gewoon in de zomer. Dat is vast om het identificeren niet al te gemakkelijk te maken. Het moet wel een sport zijn :lol:

groet,
Shar  

marcel123

Dat is grappig. Zit de zuidelijke boomsprinkhaan en de winterjuffer in dezelfde tuin?

swegh

Haha.. nee, Marcel ze zitten niet in dezelfde tuin. Misschien komt dat doordat er een groene stinkwants op de klimop is komen wonen  :D  

Goyatlah

Houden boomsprinkhanen niet van Stinkwantsen?  :lol:  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

swegh

Nee juffers houden niet van stinkwantsen  :lol:  

De zuidelijke boomsprinkhaan is wel wat gewend, die komt uit Italie ehm... dit slaat nergens op.  Genoeg  ^_^