Hoofdmenu

Grote Barmsijs?

Gestart door Gerard Troost, mei 13, 2005, 19:33:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Troost

Doen we niet meer aan Grote Barmsijzen?
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

thijs

Bij mij wel hoor -_- (Carduelis flammea flammea)
Nog eens beter kijken?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Gerard Troost

Ja dat wel, maar mijn waarnemingen van Grote Barmsijs zijn wel opgelost in het luchtledige. . .  ;)  :(  
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jan Zwaaneveld

Komt waarschijnlijk omdat de soort standaard op 'ondersoort' staat, waardoor hij niet te zien is in je lijst tenzij je 'inclusief escapes' aanvinkt. Ik heb die opmerking een tijdje geleden ook al gemaakt, misschien kan Hisko of een van de andere admins dat veranderen?

Groeten, Jan
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Gerard Troost

En sinds wanneer is Grote Barmsijs een ONDER soort????
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

jasper

#5
Barmsijzen familie was toch gesplitst in Grote Barmsijs en Kleine Barmsijs? Met deze twee als aparte soorten.
Of is dit weer veranderd?

matthijsbroere

Gerard, check je lijstje nu nog eens.
Overigens heb je maar 1 waarneming van Grote Barmsijs ingevoerd.
Matthijs Broere

Gerard Troost

CiteerGerard, check je lijstje nu nog eens.
Ja, perfecto!  :duim:

CiteerOverigens heb je maar 1 waarneming van Grote Barmsijs ingevoerd.
Ja klopt, en één waarneming van Kleine Barmsijs en één waarneming van sijs, vink, keep, koperwiek, zanglijster, huismus en zo nog zo'n 250 soorten. ;)

Overigens kan ik me wel vinden in de mening van de mensen dat kleine / grote barmsijs NIET 2 verschillende soorten zijn (maar ondersoorten van Barmsij), maar voor zover ik weet is die beslissing (nog) niet genomen. Vandaar...
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Jan Zwaaneveld

Voor alle duidelijkheid: ik beweerde niet dat Grote en Kleine Barmsijs ondersoorten zijn of zouden moeten zijn, alleen dat de Grote als zodanig in het systeem staat/stond en dat dat waarschijnlijk de oorzaak was van het feit dat -ie niet in je lijst stond.

Groeten, Jan
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

matthijsbroere

Klopt Jan, Grote Barmsijs stond er als ondersoort in. Onterecht, aangezien hij als aparte soort wordt beschouwd. Maar het is zo weer opgelost.
Matthijs Broere