heb je dat ook wel eens, zul je net een Lantaarntje (een libel) op de foto zetten, begint dat beest opeens blokfluit te spelen...
leuk Margreet! ik zie de bewapening van de vlinder echter niet, of zijn dat de witte vlekjes op de vleugels?ik zou deze foto's eerst ook in bijzondere mislukte foto's plaatsen, maar vond ze eigenlijk wel gelukt. daarom leek het me wel leuk om dit topic te starten
Leuk topic, met al mooie bijdragen. Ik mag laatstelijk ook graag naar bladmineerders zoeken. Voor de determinatie is het nogal eens handig doorzichtfoto's te maken. Dat levert vaak fascinerende plaatjes op. Hier een vraatpatroon in een iepenblad.
Citaat van: ronald op november 02, 2010, 23:00:46 pmleuk Margreet! ik zie de bewapening van de vlinder echter niet, of zijn dat de witte vlekjes op de vleugels?ik zou deze foto's eerst ook in bijzondere mislukte foto's plaatsen, maar vond ze eigenlijk wel gelukt. daarom leek het me wel leuk om dit topic te starten Ronald, dat zijn die witte vlekken, ze hebben de vorm van een ouderwets pistool, met enige fantasie. Daarom heet het gamma-uiltje ook wel pistooltje.
Helpt dit?
Helaas heb ik deze foto moeten verkleinen om hem gepost te krijgen. Maar hij is, qua scherpte, erg goed gelukt. En voor mij persoonlijk bijzonder omdat ik met deze zelfgemaakte foto ontdekt heb dat vogels ook wenkbrauwen hebben. Eureka!
Citaat van: JohnvR op november 13, 2010, 21:41:25 pmHelpt dit? Ik gok een Gewone Hooiwagen (Phalangium opilio) ? groeten
Citaat van: fpvdputte op november 14, 2010, 14:17:12 pmCitaat van: JohnvR op november 13, 2010, 21:41:25 pmHelpt dit? Ik gok een Gewone Hooiwagen (Phalangium opilio) ? groetenIs er al een raad-maar-raak topic?Ik gok op Reuzenhooiwagen:http://waarneming.nl/waarneming/view/50869085
Die is fraai Bart, met je nieuwe camera?groeten
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 14, 2010, 14:34:34 pmCitaat van: fpvdputte op november 14, 2010, 14:17:12 pmCitaat van: JohnvR op november 13, 2010, 21:41:25 pmHelpt dit? Ik gok een Gewone Hooiwagen (Phalangium opilio) ? groetenIs er al een raad-maar-raak topic?Ik gok op Reuzenhooiwagen:http://waarneming.nl/waarneming/view/50869085