bijzondere gelukte foto's

Gestart door ronald, november 02, 2010, 20:23:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

ronald

heb je dat ook wel eens, zul je net een Lantaarntje (een libel) op de foto zetten, begint dat beest opeens blokfluit te spelen...
groeten, Ronald van Seijen

ronald

...of zal je net een Vuurjuffer op de foto zetten, ontploft er een vlinder in zijn gezicht...
groeten, Ronald van Seijen


Margreet Kwh

Citaat van: ronald op november 02, 2010, 20:23:37 PM
heb je dat ook wel eens, zul je net een Lantaarntje (een libel) op de foto zetten, begint dat beest opeens blokfluit te spelen...

En hij zit ook nog op een rietfluit!

;D

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Margreet Kwh

Hier een bijzonder gamma-uiltje, geflitst in Den Helder. Ik vind het een gelukte foto, omdat je de pistooltjes goed kunt zien en de fladderende vlucht kunt raden.
Maar voor hetzelfde geld kun je het een mislukte foto noemen.


Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

leuk Margreet! ik zie de bewapening van de vlinder echter niet, of zijn dat de witte vlekjes op de vleugels?
ik zou deze foto's eerst ook in bijzondere mislukte foto's plaatsen, maar vond ze eigenlijk wel gelukt. daarom leek het me wel leuk om dit topic te starten  :)
groeten, Ronald van Seijen

JohnvR

Leuk topic, met al mooie bijdragen. Ik mag laatstelijk ook graag naar bladmineerders zoeken. Voor de determinatie is het nogal eens handig doorzichtfoto's te maken. Dat levert vaak fascinerende plaatjes op. Hier een vraatpatroon in een iepenblad.


Margreet Kwh

#7
Citaat van: ronald op november 02, 2010, 23:00:46 PM
leuk Margreet! ik zie de bewapening van de vlinder echter niet, of zijn dat de witte vlekjes op de vleugels?
ik zou deze foto's eerst ook in bijzondere mislukte foto's plaatsen, maar vond ze eigenlijk wel gelukt. daarom leek het me wel leuk om dit topic te starten  :)
Ronald, dat zijn die witte vlekken, ze hebben de vorm van een ouderwets pistool, met enige fantasie. Daarom heet het gamma-uiltje ook wel pistooltje.

Citaat van: JohnvR op november 02, 2010, 23:01:42 PM
Leuk topic, met al mooie bijdragen. Ik mag laatstelijk ook graag naar bladmineerders zoeken. Voor de determinatie is het nogal eens handig doorzichtfoto's te maken. Dat levert vaak fascinerende plaatjes op. Hier een vraatpatroon in een iepenblad.


Mooi, die vraatpatronen! Trouwens die hele benerving van het stuk blad is ook prachtig, John.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

ronald

ah leuk Margreet, weer wat geleerd  :)

en die bladfoto vind ik erg mooi, qua vormen, maar zeker qua kleuren, heel rustgevende kleuren zijn dat (voor mij dan)!
groeten, Ronald van Seijen

Question

Soms worden er ook wel eens foto's gemaakt waarin iets/iemand helemaal opgaat in de omgeving. Deze foto is daar een goed voorbeeld van lijkt mij.  :rolleye:

ronald

groeten, Ronald van Seijen

JohnvR

Meester prikkebeen stond er redelijk stekelig op.

ronald

ik kan weinig anders dan benieuwd zijn wat dat is?
groeten, Ronald van Seijen

Botervlieg

Citaat van: MarKoHu op november 02, 2010, 23:04:19 PM
Citaat van: ronald op november 02, 2010, 23:00:46 PM
leuk Margreet! ik zie de bewapening van de vlinder echter niet, of zijn dat de witte vlekjes op de vleugels?
ik zou deze foto's eerst ook in bijzondere mislukte foto's plaatsen, maar vond ze eigenlijk wel gelukt. daarom leek het me wel leuk om dit topic te starten  :)
Ronald, dat zijn die witte vlekken, ze hebben de vorm van een ouderwets pistool, met enige fantasie. Daarom heet het gamma-uiltje ook wel pistooltje.

Volgens mij komen "die witte vlekken" officieel van het griekse gamma teken.
Vandaar "Gamma" uil.

Groetjes, Marleen

Margreet Kwh

#14
Ja Marleen, dat is de uitleg voor de wetenschappelijke naam, maar voor de "werknaam" Pistooltje is het ouderwetse pistool de verklaring.
Het is maar wat de naamgever erin ziet!
Zie:

Groet van Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

JohnvR


JohnvR

Helpt dit?

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Helaas heb ik deze foto moeten verkleinen om hem gepost te krijgen. Maar hij is, qua scherpte, erg goed gelukt. En voor mij persoonlijk bijzonder omdat ik met deze zelfgemaakte foto ontdekt heb dat vogels ook wenkbrauwen hebben. Eureka!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Frank van de Putte

Citaat van: JohnvR op november 13, 2010, 21:41:25 PM
Helpt dit?

Ik gok een Gewone Hooiwagen (Phalangium opilio) ?

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

Frank van de Putte

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 14, 2010, 14:07:10 PM
Helaas heb ik deze foto moeten verkleinen om hem gepost te krijgen. Maar hij is, qua scherpte, erg goed gelukt. En voor mij persoonlijk bijzonder omdat ik met deze zelfgemaakte foto ontdekt heb dat vogels ook wenkbrauwen hebben. Eureka!

Die is fraai Bart, met je nieuwe camera?

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/


Bart van Hoogstraten

Citaat van: fpvdputte op november 14, 2010, 14:23:51 PM
Die is fraai Bart, met je nieuwe camera?
groeten

Nee, nog met mijn ouwe FZ. Maar ik wist bijzonder dichtbij te geraken. Beest zat op een onbereikbaar punt achter een vestingwal mooi in het licht en had in de gaten dat niemand bij hem kon. Denk dat het een metertje of 2 was.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

groeten, Ronald van Seijen

JohnvR

We have a winner, Frank zat goed  :duim: .

ronald

groeten, Ronald van Seijen

Frank van de Putte

Leuk, maar ik had een voordeel, heb sinds kort het fraaie Hooiwagenboekje van Hay Wijnhoven.
Al was dit toch echt meer geluk dan wijsheid hoor  ;)

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

Question

Zo van dichtbij ziet ie er toch best akelig uit hoor. Ook wel grappig..hij heeft iets van de spin in dit filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=GnHd6rNRrmM ;D

ronald

haha, dit blijft geweldig, die kop van de spin ook  ;D
groeten, Ronald van Seijen