Bundelfranjehoed?

Gestart door graads, november 02, 2010, 10:11:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

graads

Hallo Allemaal,

Ik denk hier met een bundelfranjehoed van doen te hebben op basis van vergelijken met de foto in de Gerhardt. Bij mijn waarneming kreeg ik de suggestie dat het wel eens een mycena zou kunnen zijn. De richting van waaruit de foto's zijn genomen verschillen ± 90°. Wat gaan we ervan maken?

groeten, Graads.

grietaf

Citaat van: graads op november 02, 2010, 10:11:36 AM
Wat gaan we ervan maken?

groeten, Graads.

Graads, je bent toch al lang genoeg bekend met de gang van zaken op het forum dat zo'n uitspraak gewoon niet kàn.
Welke kleur hadden de plaatjes? Wat gebeurde er toen je een steeltje doorbrak? Heb je er nog aan geroken? Kon je nog zien op welke boom het bundeltje stond? Hoed kleverig? Steel kleverig? En ga zo maar door.
Overigens wel mooie foto's!
Grieta.

graads

Het klinkt kennelijk blijkbaar provocerender dan het bedoelt is Grieta, maar ik moet bekennen dat ik af en toe wel  - terecht of onterecht - balorig ben als reactie op sommig commentaar in combinatie met vertwijfeling om alles wat ik nog niet weet. Bedankt voor je aanwijzingen en lof en excuses voor deze (niet eens zo jeugdige) onbezonnenheid.

groeten, Graads.

grietaf

Hallo Graads,
Van mij was het óók niet zo kwaad bedoeld, hoor, maar ìk word er wel eens balorig van als het een rondje giswerk wordt. Zo hebben we allemaal wel eens onze frustraties!
Grieta.

Marian Jagers

#4
Hoi Gerard,

Gun je zelf ook een blik aan de onderzijde van de hoed ............... dat helpt! Kleur lamellen (Mycena - Franjehoed).
Horen de paddenstoelen links in beeld er ook bij?
Groeten Marian

graads

Citaat van: Marian Jagers op november 02, 2010, 14:36:12 PM
Gun je zelf ook een blik aan de onderzijde van de hoed ....

Dat zal moeten wachten tot de volgende vondst, Marian. Ik hoop er dan aan te denken. Bedankt voor je reactie.

groeten, Gerard.

Frida Miedema

Die drie linker paddestoelen zijn volgens mij fraaisteelmycena's, die andere weet ik zo niet. Ook mycena's denk ik, maar kan niet zeggen welke.