Boom- of Slechtvalk?

Gestart door Roel Schwartz, november 05, 2010, 10:52:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Roel Schwartz

[size=78%]Foto gemaakt op 22-6-2010 bij de Kruisallee (ten Z van Doetinchem). Ik kwam er zelf [/size]niet [size=78%]uit[/size] :'(


Groetjes Roel.
M.v.g.,

Roel Schwartz.

HPM

De kans op een Boomvalk in november is al  uiterst gering. Afgezien daarvan en nog zonder naar details te turen maak ik hier een Slechtvalk van. Kijk naar het formaat en het breedgeschouderde postuur. Ook de rustplaats kan een aanwijzing zijn.
Herman van der Meer

Roel Schwartz

M.v.g.,

Roel Schwartz.

Rikstar

hahaha, ik had bijna ook dit fout gemaakt. toch denk ik gezien zijn forse postuur, het een slechtvalk is. maar zeker weten doe ik het niet. het is ook niet de duidelijkste foto.
rustplaats hoeft wat mij betreft niet zozeer een aanwijzing te zijn want ik heb meerdere boomvalken zien broeden en dus ook zien pleisteren in een electromast.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Roel Schwartz

[size=78%]Hier nog de beste uitsnede denk ik . Zelf vermoed ik ook dat het een Slechtvalk is, maar in juni zal ik hem toch als potentiele broedkandidaat moeten [/size]melden [size=78%]lijkt me.[/size]


Groetjes Roel.
M.v.g.,

Roel Schwartz.

HPM

Inderdaad een beetje onbegrijpelijk de datum over het hoofd gezien. (Maar er zit dan ook geen blad meer aan die hooghspanningsmast  ;) )
Uiteraard sluit de rustplaats Boomvalk niet uit, vandaar dat ik schreef dat het een aanwijzing kan zijn. Bij gebrek aan details kan zoiets helpen.
Herman van der Meer

Roel Schwartz

Prima Herman, het is je vergeven hoor. Hardstikke bedankt voor je uitleg. :duim:  Zelf vind ik het leuk dat er ook een Slechtvalk in juni in het gebied zit.
M.v.g.,

Roel Schwartz.

Roel Schwartz

Oh en Rik natuurlijk ook bedankt :duim:
M.v.g.,

Roel Schwartz.

Rikstar

your welcome, en je hebt helemaal gelijk, in juni een slechtvalk in mast is altijd gevaarlijk spannend, check goed in de masten voor eventuele nesten. Juni is volgens mij jongen periode. Volgens mij zitten slechtvalken in maart/april al op de eieren. maar dat valt na te controleren op de website over slechtvalken.


Citaat van: r.schwartz2 op november 05, 2010, 13:03:14 PM
Oh en Rik natuurlijk ook bedankt :duim:
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre