Vogels die ik niet herken

Gestart door Joukjeb, november 02, 2010, 15:01:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

#30
http://waarneming.nl/fotonew/5/573615.jpg
Horend bij deze waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/41011024

Overigens, deze is just a feeling... Steltje kan ook gewoon, ik ben niet zeker
Thijs Fijen

Guus Peterse

Eerlijk gezegd zie ik er ook een gaai in. Je ziet zelfs duidelijk de brede zwarte baardstreep. En op die dijk kan ik ook als ik heel goed kijk eigenlijk niets ontdekken dat er voor mij niet als een eend uitziet.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Joukjeb

#32
Hallo,

Ik zou je graag de foto's willen sturen, twee stuur ik je dan op de bruine vogel in de boom en de stelt naast de dijk. Klopt guus die stelt valt niet op je moet heel goed kijken. ik heb die stelt er ook niet bewust opgezet. toen ik thuis kwam keek ik de fotos nog even na, toen viel die mij pas op.

vrg joukje


Citaat van: Jarinka op november 04, 2010, 20:21:59 PM
Misschien dat je de originele foto's naar iemand kunt mailen, en dat diegene ze dan zo bijsnijdt dat de vogels beter te zien zijn? Dan is het ook makkelijker om er een naam aan te plakken.
Als je wilt kun je ze wel naar mij mailen. Zo ja, dan stuur ik je zo mijn mailadres in een berichtje ;) .

Jarinka

Hier zijn de foto's. Ik heb bij twee foto's de vogel wat bewerkt en ernaast geplakt.
534 lijkt me een Grauwe Vliegenvanger.
657 heeft wel een erg dikke, stompe snavel voor een Fuut, en het formaat past ook niet op Fuut. Wat het wel is? Geen idee.
837 een Wulp?
Groeten, Jarinka Heijink

Thijs Fijen

Inderdaad toch grauwe vlieg. Misschien jonge meerkoet? En de stelt is nu overduidelijk een stelt.
Thijs Fijen

Jan vH

Citaat van: Thijs Fijen op november 05, 2010, 08:13:09 AM
Inderdaad toch grauwe vlieg. Misschien jonge meerkoet? En de stelt is nu overduidelijk een stelt.
Mee eens. En die steltloper misschien een (Regen)wulp?
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Stijn E.

#36
Citaat van: Jan vH op november 05, 2010, 08:25:36 AM
Citaat van: Thijs Fijen op november 05, 2010, 08:13:09 AM
Inderdaad toch grauwe vlieg. Misschien jonge meerkoet? En de stelt is nu overduidelijk een stelt.
Mee eens. En die steltloper misschien een (Regen)wulp?

Eens met Grauwe Vlieg en eens met (Regen)wulp  ;)

Goed gezien trouwens Joukje  B)
Maar bewijst wel weer dat uitsnijden maar al te handig is.
Misschien dat je toch eens naar een programmatje kunt kijken zodat je dat ook kunt?
Even een snelle tip is Picasa, gratis te dowloaden op deze link: http://picasa.google.com/
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

grauwe vlieg; jonge meerkoet; wulp
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Joukjeb

#38
Hardstikke bedankt voor de reacties,

lag niet aan jullie, maar aan de beroerde kwaliteit van de fotos, ik ga dat programmatje downloaden.
en hoe herken je precies de regenwulp? Is het ook byzonder dat je in deze tijd een regenwulp tegenkomt. Ik had de foto gemaakt op de kwelders van peazemerlannen.

groetjes joukje

Stijn E.

Citaat van: Joukjeb op november 05, 2010, 11:10:47 AM
Hardstikke bedankt voor de reacties,

lag niet aan jullie, maar aan de beroerde kwaliteit van de fotos, ik ga dat programmatje downloaden.
en hoe herken je precies de regenwulp? Is het ook byzonder dat je in deze tijd een regenwulp tegenkomt. Ik had de foto gemaakt op de kwelders van peazemerlannen.

groetjes joukje

Beste kenmerken voor Regenwulp zijn de kortere snavel en de kopstreep. Helaas zijn die niet op de foto te zien (lengte snavel is niet goed in te schatten in deze positie). Ik vrees dat we daar dus nooit achter gaan komen ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog