Vogels die ik niet herken

Gestart door Joukjeb, november 02, 2010, 15:01:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Joukjeb

Hallo vogellaars,

Ik heb een aantal foto's met vogels die ik niet herken?

groetjes Joukje

Joukjeb

Hallo,

Ik heb nog 2 foto's waar ik de vogels niet herken?

groetjes Joukje

Bart van Hoogstraten

084 geen idee. Maar als er iemand Bosruiter roept geloof ik hem (wanneer heb je de foto gemaakt?)
098 en 103 lijkt me Buizerd gezien de zwarte band op staartuiteinde en de witte band over de borst.
Rest is me echt te onduidelijk.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

jonas D

084 kemphaan?
102 Veldleeuwerik?
103 onderste ruigpoot?
Groeten,
Jonas

Bart van Hoogstraten

Kop van 084 lijkt me wat fors voor kemphaan maar zou qua tijd van het jaar wel goed kunnen (daarom vroeg ik naar datum van fotografie)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Robert V.T

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 02, 2010, 17:30:47 PM
Kop van 084 lijkt me wat fors voor kemphaan maar zou qua tijd van het jaar wel goed kunnen (daarom vroeg ik naar datum van fotografie)

Er zit erg veel verschil qua grootte van kemphanen, en een bosruiter is sowieso smaller/kleiner.
Groeten,

Robert van Tiel

Stijn E.

Citaat van: jonas D op november 02, 2010, 17:25:56 PM
084 kemphaan?

Mee eens. O.a. vanwege de (vrij) korte snavel en de rugtekening.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Joukjeb

hallo, de soorten die jullie noemden zijn ook door mijn gedachten gegaan, maar weet niks zeker dat is juist het probleem nu weet ik nog niet zeker welke soorten het zijn. ik dacht dat de eerste een blonde ruiter was.

En de laatste een blauwe kiek met een gewone of ruigpootbuizerd? wie weet het

sjonnoh

met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

frankw

103 lijkt me een Buizerd die een Ruigpootbuizerd relt.

Jan vH

Citaat van: frankw op november 02, 2010, 19:37:53 PM
103 lijkt me een Buizerd die een Ruigpootbuizerd relt.
Ik vond 'm er ook wel Ruigpootbuizerd-achtig uit zien.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Robert V.T

098 lijkt mij een 'gewone' buizerd
Groeten,

Robert van Tiel

Robertmeer

084. Kemphaan
098. Buizerd
102. Veldleeuwerik?
103. Buizerd met een Ruigpootbuizerd (onder)
108. ?
110. kiekendief
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Joukjeb

108 denk ik boom of slechtvalk
103 die onderste dacht ik dat het een blauwe kiek was

joukje

Guus Peterse

Citaat van: Joukjeb op november 02, 2010, 21:12:36 PM108 denk ik boom of slechtvalk
Lijkt me niet. Lijkt mij ook gewoon buizerd.
Verder ben ik het wel eens met de meesten: kemphaan, buizerd, vermoedelijke veldleeuwerik en buizerd met iets dat sterk op ruigpootbuizerd lijkt.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

frankneijts

Citaat van: guusp op november 02, 2010, 21:39:27 PM
Citaat van: Joukjeb op november 02, 2010, 21:12:36 PM108 denk ik boom of slechtvalk
Lijkt me niet. Lijkt mij ook gewoon buizerd.
Verder ben ik het wel eens met de meesten: kemphaan, buizerd, vermoedelijke veldleeuwerik en buizerd met iets dat sterk op ruigpootbuizerd lijkt.

Ga mee met Guus: die onderste op plaatje 103 toont fraai de bovenzijde van een haast klassieke juveniele Ruigpootbuizerd: combinatie van witte staart met brede, iets vaag begrensde donkere eindband en uitgebreide witte basis van de handpennen en lichte dekveren
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

jonas D

Dus 084 Kemphaan
      098 Buizerd
      102 Veldleeuwerik
       103 Ruigpootbuizerd en buizerd
      108 buizerd
       110 soort kiekendief ( bruine of blauwe)
Groeten,
Jonas

Joukjeb

even een reactie op foto 110.
Die foto is genomen in rheiderland-dollard is toch bolwerk van grauwe kiek, of kunnen jullie helaas door de matige foto niet zeggen of het een grauwe - blauwe kiek is. Bruine kiek kan ik uit sluiten?

groet joukje

frankw

Wanneer zijn de foto's gemaakt? Als die heel recent zijn kan je Grauwe Kiekendief na genoeg uitsluiten want die zijn al lang en breed vertrokken.

Joukjeb

#19
juni of juli was het, in een weiland voor nieuw statenzijl, zou dus kunnen.
Die steltloper komt ook uit de zomer, die anderen twee weken geleden.
Ik heb nog wat meer twijfel gevallen zal ze er zo even wat opzetten.

Even terug koment op foto 103 je kijkt die vogel wel op de rug de witte streep is dat dan niet de stuit van de blauwe vrouwtjes kiekendief.

nummer 94 staat een hele vreemde steltloper met een hele lange dunne hals in een plasje achter aan de dijk de achterste vogel. moeilijk te zien maar wie weet herkent iemand hem toch. verder meen ik een roodhalsfuut te zien alleen is het een beetje een felle foto geworden. verder een leeuwerik en een oeverpieper te zien. Miss ook een grauwe vliegenvanger in de boom al lijkt hij mij wat aan de grote kant met een te lange staart.

BramtK

Die 1kj Ruigpootbuizerd was niet van juni of juli neem ik aan?
Groeten,

Bram ter Keurs

Joukjeb

nee die was van twee weken geleden op de pier bij holwerd

Stijn E.

Joukje, kun je de foto's misschien wat bijsnijden/croppen zodat de vogels wat beter te zien zijn? (Nu zijn ze erg klein namelijk)  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Mark Zevenbergen

Jouke,

Obv deze foto's kom ik tot nu toe op:
077 ?
078 ?
085 Bosruiter (?)
086 Bontbekplevier + ?
088 Gaai
089 Buizerd
093 Fuut + veel Meerkoet
094 Wilde Eend
099 Graspieper

mvg Mark

Joukjeb

hoi

Ik weet niet hoe ik moet scroppen of bijsnijden, maar als ik in mijn foto zoom wordt de foto te slecht.
Buizerd, bosruiter en graspieper heb je goed gezien, denk ik. Ik heb nog even in mijn boekje gekeken, dat lijkt mij wel goed.
Even terugkoment op de andere andwoorden, gaai is fout, heb nog even op de oude foto ingezoomd. Wilde eenden zie ik ook, maar als je heel goed kijkt zie je een hele vreemde steltloper, ken er niet een, met z,n postuur. Een bontbelplevier heeft een donkere tekening in zijn gezicht deze is licht, denk meer aan een strandplevier. Deze fuut lijkt mij kleiner, en heeft volgens mij een donkere band op zijn hoofd en de hoofd is minder spits dan een gewone fuut, denk daarom dat het een roodhalsfuut, is in winterkleed. Weet iemand nog wat dat stormvogeltje is met die donkere staart.

groet joukje

HPM

77 Tapuit?
  78 Graspieper?
  88 Draaihals??
 
 
  Uitsnijden moet je natuurlijk wel met je originele foto's doen en niet met die je hier geplaatst hebt.
Herman van der Meer

Thijs Fijen

Citaat van: Joukjeb op november 04, 2010, 11:26:04 AM
hoi

Ik weet niet hoe ik moet scroppen of bijsnijden, maar als ik in mijn foto zoom wordt de foto te slecht.
Buizerd, bosruiter en graspieper heb je goed gezien, denk ik. Ik heb nog even in mijn boekje gekeken, dat lijkt mij wel goed.
Even terugkoment op de andere andwoorden, gaai is fout, heb nog even op de oude foto ingezoomd. Wilde eenden zie ik ook, maar als je heel goed kijkt zie je een hele vreemde steltloper, ken er niet een, met z,n postuur. Een bontbelplevier heeft een donkere tekening in zijn gezicht deze is licht, denk meer aan een strandplevier. Deze fuut lijkt mij kleiner, en heeft volgens mij een donkere band op zijn hoofd en de hoofd is minder spits dan een gewone fuut, denk daarom dat het een roodhalsfuut, is in winterkleed. Weet iemand nog wat dat stormvogeltje is met die donkere staart.

groet joukje
Gaai is niet fout, zwart maskertje en iets van blauwig in de vleugel. Volgens mij is de steltloper tussen de wilde eenden ook een wilde eend, just a feeling (bouw klopt er ook voor, alleen hij is wat slanker dan de rest (misschien door tegenlicht van het water)). Bontbekplevier lijkt mij ook juist (zie bijvoorbeeld bij de tweede foto waar een bontbek bij staat). Fuut lijkt mij ook gewoon een Fuut, lichte keel enzo zou niet goed zijn voor Roodhalsfuut.
Het 'Stormvogeltje' lijkt mij een 1e KJ Stormmeeuw..
Thijs Fijen

Joukjeb

Ik weet niet hoe jij er bij komt, dat dat een gaai Is, Ik kan orginele foto scroppen,en hij is helemaal bruin hoor. En als het gaai was had ik hem er niet opgezet. En je maakt me niet wijs dat dat een wilde eend is. Je kunt toch duidelijk het verschil tussn die twee zien, en daar verandert dat kleine beetje water echt niet. Hij heeft een totaal andere bouw. En tussen de plevieren zit ook verschil,de ene zwarte band is veel beter zichtbaar dus daar twijfel ik nog over,miss juveniele.

joukje

Thijs Fijen

Citaat van: Joukjeb op november 04, 2010, 19:53:20 PM
Ik weet niet hoe jij er bij komt, dat dat een gaai Is, Ik kan orginele foto scroppen,en hij is helemaal bruin hoor. En als het gaai was had ik hem er niet opgezet. En je maakt me niet wijs dat dat een wilde eend is. Je kunt toch duidelijk het verschil tussn die twee zien, en daar verandert dat kleine beetje water echt niet. Hij heeft een totaal andere bouw. En tussen de plevieren zit ook verschil,de ene zwarte band is veel beter zichtbaar dus daar twijfel ik nog over,miss juveniele.

joukje
Ok.
Thijs Fijen

Jarinka

Misschien dat je de originele foto's naar iemand kunt mailen, en dat diegene ze dan zo bijsnijdt dat de vogels beter te zien zijn? Dan is het ook makkelijker om er een naam aan te plakken.
Als je wilt kun je ze wel naar mij mailen. Zo ja, dan stuur ik je zo mijn mailadres in een berichtje ;).
Groeten, Jarinka Heijink