Maandopdracht foto november: Eenden, ganzen, zwanen

Gestart door Vincent Hart, november 01, 2010, 19:24:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marije

Citaat van: dralion13 op november 06, 2010, 20:58:38 PM
misschien kunnen we vanaf volgend jaar wel een soort van punten koers bij houden
elke keer dat je 3e wordt krijg je 1 punt, 2e is 2 punten 1e is 3 punten
en dan degene die aan het eind van het jaar de meeste punten heeft, dat die dan een kleinigheidje wint

dat lijkt me een leuk idee gijs

Rickschonewille

Lijkt me ook een erg leuk idee, maar.. wie gaat dat cadeautje betalen? Vincent ?  ;D

GijsB

uiteraard :duim: :rolleye:

maar dacht aan een kleine prijs, een exemplaar van het tijdschrift zoom ofzo, dus kunnen we ook met alle  vaste DFB'ers ieder een paar cent bij elkaar storten:P
Gijs

Suzie

En waar zou je die paar cent dan naartoe moeten sturen? :huh:
Het lijkt mij het handigst om gewoon de eer als prijs te nemen.. Om er een competitie van te maken is wel een erg goed idee, dat stimuleert om toch even die foto's te gaan maken!
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

rrrrr

#64
Waarom prijzen?: allemaal winnaars dacht ik zo!

(een "Hall of Waarnemingfame" misschien?)

Rob

Jos Welbedacht

Top idee, natuurlijk, een puntenkoers! Lijkt me leuk. :duim:   


CiteerMogen Knobbelzwanen wel mee doen bij inheems?

Wat mij betreft niet. Ik vind dat als je consequent bent en vindt dat Nijlganzen niet mee mogen doen, dat dan Dwergganzen en Knobbelzwanen ook niet mee mogen doen want die zijn geen haar anders (wat status betreft dan, hè).


Edit: er sluipen allemaal [size] en [/size] tekens in mijn berichten, daar ben ik pas op tegen! >:D 
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Stijn E.

Citaat van: Jos Welbedacht op november 13, 2010, 12:49:43 PM
Edit: er sluipen allemaal [size] en [/size] tekens in mijn berichten, daar ben ik pas op tegen! >:D

Voor iedereen die dit heeft: Check even of bij "Profiel > Lay-out voorkeuren" het vinkje bij "Gebruik standaard de WYSIWYG-editor bij het plaatsen van berichten." uit staat. Als dat aan staat geeft dit bij sommige mensen namelijk problemen.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jos Welbedacht

CiteerVoor iedereen die dit heeft: Check even of bij "Profiel > Lay-out voorkeuren" het vinkje bij "Gebruik standaard de WYSIWYG-editor bij het plaatsen van berichten." uit staat. Als dat aan staat geeft dit bij sommige mensen namelijk problemen.
Thnx Stijn, ik heb hem nu uitgezet. Ik hoop dat het werkt!  :duim:
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Stijn E.

Citaat van: Jos Welbedacht op november 14, 2010, 12:29:28 PM
CiteerVoor iedereen die dit heeft: Check even of bij "Profiel > Lay-out voorkeuren" het vinkje bij "Gebruik standaard de WYSIWYG-editor bij het plaatsen van berichten." uit staat. Als dat aan staat geeft dit bij sommige mensen namelijk problemen.
Thnx Stijn, ik heb hem nu uitgezet. Ik hoop dat het werkt!  :duim:

Als ik een citaat van je vorige bericht maakte, dan stond de hele tekst ook tussen [font=verdana][size=13px] en [/size][/font] Font is het lettertype en dat is dus Verdana in jouw bericht. Echter is verdana gewoon het standaardlettertype van de berichten hier op het forum. Size is de grootte en dat is in jouw bericht dus 13, maar ook dat is de standaard voor het forum.

In je nieuwe bericht is dit niet meer zo, dus hopelijk is het inderdaad verholpen. Als al die codes inderdaad door die editor komen, vraag ik me af waar dat ding voor is  B)

PS: Nu maar weer ontopic  :angel:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Bart van Hoogstraten

Weet iemand of Knobbelzwanen mee mogen doen en zo nee waarom niet? (staat in mijn gids namelijk gewoon als wilde inheemse soort in Nederland).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

stefanhageman

Uitgezette, niet-inheemse soorten
Er zijn in Nederland enige soorten 'inheems' geworden. Deze behoren niet tot de wilde Nederlandse avifauna, maar hebben na te zijn uitgezet min of meer stabiele populaties opgebouwd.


Knobbelzwaan
De Knobbelzwaan wordt al uitgezet sinds de zestiende en zeventiende eeuw. De vogel zou in wilde staat in Nederland kunnen overwinteren, maar dat is nu bijna niet meer vast te stellen.

Helaas maar het is een uitheemse soort en niks meer of minder dan een Nijlgans of Mandarijneend. Dus geen Nijlganzen geen Knobbelzwanen. Het ligt bij deze nog iets gecompliceerder omdat ze oorspronkelijk wel in Nederland voorkwamen daarna zijn uitgeroeid en er later weer zijn uitgezet/ontsnapt en een nieuwe populatie hebben gevormd.
Stefan Hageman


Bart van Hoogstraten

Heb ik weer  :'( (nota bene tegengestemd bij de poll)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Lijkt mij dat we gewoon de indeling inheems/exoot van waarneming.nl kunnen aanhouden? Dus knobbelzwaan (grauwe gans/brandgans/Canadese gans) inheems, nijlgans etc. exoot.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Jammer, heb mijn camera niet meer.

Vorige winter nog deze foto's gemaakt.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: stefanhageman op november 15, 2010, 13:29:12 PM
Uitgezette, niet-inheemse soorten
Er zijn in Nederland enige soorten 'inheems' geworden. Deze behoren niet tot de wilde Nederlandse avifauna, maar hebben na te zijn uitgezet min of meer stabiele populaties opgebouwd.


Knobbelzwaan
De Knobbelzwaan wordt al uitgezet sinds de zestiende en zeventiende eeuw. De vogel zou in wilde staat in Nederland kunnen overwinteren, maar dat is nu bijna niet meer vast te stellen.

Helaas maar het is een uitheemse soort en niks meer of minder dan een Nijlgans of Mandarijneend. Dus geen Nijlganzen geen Knobbelzwanen. Het ligt bij deze nog iets gecompliceerder omdat ze oorspronkelijk wel in Nederland voorkwamen daarna zijn uitgeroeid en er later weer zijn uitgezet/ontsnapt en een nieuwe populatie hebben gevormd.
Als je dit goed leest is de soort gewoon geherintroduceerd (de manier heb ik het niet over) en dus wel inheems.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

#75
Citaat van: Vincent Hart op november 15, 2010, 13:45:33 PM
Lijkt mij dat we gewoon de indeling inheems/exoot van waarneming.nl kunnen aanhouden? Dus knobbelzwaan (grauwe gans/brandgans/Canadese gans) inheems, nijlgans etc. exoot.
En omdat niemand hierover gepiept heeft, gaan we het zo doen  :duim:

Spelregel m.b.t. escapes en welke soorten dat wel/niet zijn toegevoegd in de beginpost van dit topic.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Hoi Vincent,
Hoe zit het met het met de afmetingen van de ingezonden foto? Daar was toch ook even sprake van dat dat omhoog zou gaan?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Ja, goeie! In principe waren we het eens geworden over 1024x768 MAAR dat gaan we wel eerst even testen op de Weebly-site waar Stijn de foto's neerzet, natuurlijk ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Robert V.T

Groeten,

Robert van Tiel

Maico Weites

Dat zijn geen eenden/ganzen/zwanen, dus dat lijkt me niet.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Vincent Hart

Daar moet ik Maico gelijk in geven. Mocht je nog geen foto hebben ingestuurd, grijp morgen je kans een Ana...dinges op de foto te zetten!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

stefanhageman

Dus bij inzending maar 2 versies toesturen eentje 800-600 en eentje 1024-768?(voor het geval dat)
Die van mij komt er in ieder geval aan.
Stefan Hageman


Maarten Sluijter

Citaat van: stefanhageman op november 29, 2010, 17:32:38 PM
Dus bij inzending maar 2 versies toesturen eentje 800-600 en eentje 1024-768?(voor het geval dat)
Die van mij komt er in ieder geval aan.


Ik heb alleen 800x600 gestuurd, die deden we toch alleen?
.

Vincent Hart

Nu moet Stijn me corrigeren als ik het verkeerd onthouden heb, maar in mijn herinnering laat de Weebly-site foto's maar op 1 formaat zien, het formaat maakt dus niet heel veel uit. Maar was wel handig geweest als ik dat hier nog even gemeld had inderdaad.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

stefanhageman

Als het goed is is mijn inzending binnen.(gewoon in 800x600)
Stefan Hageman


Stijn E.

Citaat van: Vincent Hart op november 29, 2010, 17:48:36 PM
Nu moet Stijn me corrigeren als ik het verkeerd onthouden heb, maar in mijn herinnering laat de Weebly-site foto's maar op 1 formaat zien, het formaat maakt dus niet heel veel uit. Maar was wel handig geweest als ik dat hier nog even gemeld had inderdaad.

Klopt helemaal  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jarinka

Vincent kwam net op het lumineuze idee dat ik toch maar een onderwerp voor de volgende maandopdracht moet bedenken.
Dat wordt (hoe voorspelbaar!) 'Vogels in de kou'. Dus vogels in de sneeuw, op het ijs, of met hun verenpak heel dik opgezet.
Iedereen racet morgen direct naar buiten om in de sneeuw foto's te gaan maken :P Wees gerust (of niet), het zal t/m vrijdag ongeveer -6 zijn 's ochtends (:()...
Groeten, Jarinka Heijink

stefanhageman

Citaat van: Jarinka op november 30, 2010, 08:29:03 AM
Vincent kwam net op het lumineuze idee dat ik toch maar een onderwerp voor de volgende maandopdracht moet bedenken.
Dat wordt (hoe voorspelbaar!) 'Vogels in de kou'. Dus vogels in de sneeuw, op het ijs, of met hun verenpak heel dik opgezet.
Iedereen racet morgen direct naar buiten om in de sneeuw foto's te gaan maken :P Wees gerust (of niet), het zal t/m vrijdag ongeveer -6 zijn 's ochtends ( :( )...


Lijkt me een leuke opdracht.


Ben trouwens benieuwd naar het resultaat van deze opdracht.
Stefan Hageman


Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jarinka op november 30, 2010, 08:29:03 AM
Vincent kwam net op het lumineuze idee dat ik toch maar een onderwerp voor de volgende maandopdracht moet bedenken.
Dat wordt (hoe voorspelbaar!) 'Vogels in de kou'. Dus vogels in de sneeuw, op het ijs, of met hun verenpak heel dik opgezet.
Iedereen racet morgen direct naar buiten om in de sneeuw foto's te gaan maken :P Wees gerust (of niet), het zal t/m vrijdag ongeveer -6 zijn 's ochtends (:()...

Lijkt me hartstikke leuke opdracht. Hoop alleen dat het winterweer voorlopig aanhoudt wat dat betreft, heb minstens tot aan de kerst nergens tijd voor...  :(
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/