Maandopdracht foto november: Eenden, ganzen, zwanen

Gestart door Vincent Hart, november 01, 2010, 19:24:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

stefanhageman




Citaat van: smoely op november 02, 2010, 21:10:12 PM
Sorry maar ik vind ik echt al deze vogels klote.
Rosse stekelstaart zorgt voor het verdwijnen van de witkopeend in Spanje. Dit gebeurt door te hybrideren.
Grote canadese gansen schijten gans de boel onder en verjagen andere inheemse soorten.
Over casarca's ga ik mij niet uitspreken, er hangt een soort van mysterie rond die soort: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=22958&term=cas
Nijlganzen verwoesten nesten zoals Lars al zei.
Al die soepeenden in grote steden zorgen ook voor overlast.

Zo dat lucht even op ;D


Helemaal mee eens!


Citaat van: Vincent Hart op november 02, 2010, 21:13:44 PM
Nou vooruit, eind van de(ze) avond


Akkoord! (Maakt snel ghostaccounts aan)


Maar fotografie technisch is het natuurlijk wel jammer als je geen Mandarijneend in prachtkleed kunt gebruiken. (Overigens één van de weinige exoten die geen negatieve invloed heeft op andere soorten (misschien wel vleermuizen/bosuilen))
Stefan Hageman


firecrest

Citaat van: stefanhageman op november 02, 2010, 21:16:20 PM
Maar fotografie technisch is het natuurlijk wel jammer als je geen Mandarijneend in prachtkleed kunt gebruiken. (Overigens één van de weinige exoten die geen negatieve invloed heeft op andere soorten (misschien wel vleermuizen/bosuilen))
We hebben ook prachtige inheemse vogels! Wat dacht je van een mooie man Smient of Wintertaling. En dan de Nonnetjes die binnenkort weer overal zitten, en de Grote Zaagbekken... Keuze genoeg uit prachtige soorten!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: stefanhageman op november 02, 2010, 21:16:20 PM
Maar fotografie technisch is het natuurlijk wel jammer als je geen Mandarijneend in prachtkleed kunt gebruiken. (Overigens één van de weinige exoten die geen negatieve invloed heeft op andere soorten (misschien wel vleermuizen/bosuilen))

Nou het is meer zo dat voor deze beginnende amateur de lol eraf is als jij met zo'n foto's als van de Carolina mee mag mee doen, daarom tegen gestemd  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

stefanhageman

Mogen Knobbelzwanen wel mee doen bij inheems? Deze waren volgens mij ook ontsnapt... Maar kan dat ook verkeerd begrepen hebben.
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 02, 2010, 21:25:46 PM
Citaat van: stefanhageman op november 02, 2010, 21:16:20 PM
Maar fotografie technisch is het natuurlijk wel jammer als je geen Mandarijneend in prachtkleed kunt gebruiken. (Overigens één van de weinige exoten die geen negatieve invloed heeft op andere soorten (misschien wel vleermuizen/bosuilen))

Nou het is meer zo dat voor deze beginnende amateur de lol eraf is als jij met zo'n foto's als van de Carolina mee mag mee doen, daarom tegen gestemd  ;)
.                                                                                                                                Hèhè dat kan ook en reden zijn. ;D.                                                                                   
Citaat van: firerest op november 02, 2010, 21:22:23 PM
[quote authoranhaeman link=topic=129925.msg854322#msg854322 date=1288728980]
Maarfotografie technisch is het natuurlijk wel jammer als je geen Mandarijneend in prachtkleed kunt gebruiken. (Overigens één van de weinige exoten die geen negatieve invloed heeft op andere soorten (misschien wel vleermuizen/bosuilen))
We hebben ook prachtige inheemse vogels! Wat dacht je van een mooie man Smient of Wintertaling. En dan de Nonnetjes die binnenkort weer overal zitten, en de Grote Zaagbekken... Keuze genoeg uit prachtige soorten!"
[/quote].                                                                                                                                 En Ijseenden, MiZa's, Roodhalsganzen en Eiders niet te vergeten.
Stefan Hageman


Sjoerd

Citaat van: stefanhageman op november 02, 2010, 21:00:21 PM
Citaat van: Sjoerd V. op november 02, 2010, 20:56:13 PM
Grote canadese gans is toch gewoon inheems...


De dwaalgasten wel (alleen geringde worden daar toegerekend) maar die hier het hele jaar voorkomen niet. Die Canadese die hier jaarrond zijn komen van een ontsnapte populatie en ze heten natuurlijk niet voor niets CANADESE Gans. ;)

Op waarneming hoef je toch niet alle niet geringde vogels als escape in te voeren. Lijkt me logisch deze regeling ook te handhaven voor deze opdracht...


Maarten Hotting

Goed,
Het is duidelijk dat er meer mensen tegen zijn.
Maar dan wil ik ook geen soepeenden en soepganzen zien bij de ingestuurde foto´s.

En nu ik geen Nijlgans meer voor me opdracht mag gaan doen moet ik maar wat anders zoeken maar dat houd ik nog maar even geheim.

Succes allemaal met de opdracht!
Groet,
Maarten

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Maarten Hotting op november 03, 2010, 21:38:53 PM
En nu ik geen Nijlgans meer voor me opdracht mag gaan doen moet ik maar wat anders zoeken maar dat houd ik nog maar even geheim.

Mwooaaah, je bent pas 2 dagen kwijt nu -> Je inzendingen moeten aantoonbaar genomen zijn tussen 1 en 30 november. Nog bijna 4 weken te gaan dus...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Maarten Hotting

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 03, 2010, 21:45:29 PM
Citaat van: Maarten Hotting op november 03, 2010, 21:38:53 PM
En nu ik geen Nijlgans meer voor me opdracht mag gaan doen moet ik maar wat anders zoeken maar dat houd ik nog maar even geheim.

Mwooaaah, je bent pas 2 dagen kwijt nu -> Je inzendingen moeten aantoonbaar genomen zijn tussen 1 en 30 november. Nog bijna 4 weken te gaan dus...

Gelukkig heb ik dan nog genoeg tijd om een goed moment uit te kiezen en dan een goede foto te maken.
Groet,
Maarten

wijnands

Jammer dat ik te oud ben en al te lang foto's schiet, wel leuk idee deze.
Groeten,
Jeroen Wijnands

Bart van Hoogstraten

Ja, ik baal ook.. te oud, teveel gezien (bijna 1000 op de levenslijst), genoeg foto's gemaakt... en dan ondertussen niet mee mogen doen aan een competitie waar je niet genoeg voor bent vanwege de wet op zich inhalende achterstand...
THE OLD MAN AND THE SEA...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Hart op november 03, 2010, 23:49:54 PM
Mag je niet meedoen dan, Bart?

Denk dat alles is opgelost met een nieuw subboard -> de "Muffe Blik" of zo.  :P  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marije

Citaat van: Vincent Hart op november 02, 2010, 20:33:56 PM
Citeerja        4 (50%)
nee    4 (50%)

Kóm op, jongens (en meisjes)  ;D

ik ben zeker kippig want ik zie nergens een poll.
Maar bij deze ik vind dat alle soorten moeten kunnen, maar wel allemaal in de vrije natuur gefotografeerd.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Marije op november 04, 2010, 14:41:20 PM
ik ben zeker kippig want ik zie nergens een poll.
Maar bij deze ik vind dat alle soorten moeten kunnen, maar wel allemaal in de vrije natuur gefotografeerd.

Volgens mij is ie al gesloten en mogen de exoten niet meedoen.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

fkdeboer

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 04, 2010, 14:45:04 PM
Volgens mij is ie al gesloten en mogen de exoten niet meedoen.

volgens mij nog niet, heb net gestemd!
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Marije

Citaat van: fkdeboer op november 04, 2010, 14:49:01 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 04, 2010, 14:45:04 PM
Volgens mij is ie al gesloten en mogen de exoten niet meedoen.

volgens mij nog niet, heb net gestemd!

pfff ja ik ben echt kippig. Maar goed ik heb nu ook gestemd.  :duim:

Vincent Hart

En ik heb 'm dichtgegooid want dat zou ik al wat eerder doen.

Geen escapes dus in deze opdracht!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Mooi! Eens kijken of ik deze maand de tijd heb om mijn nieuwe Panasonic DMC FZ 100 hierop te testen. Leuk!!!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Frank van de Putte

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 04, 2010, 17:51:12 PM
Mooi! Eens kijken of ik deze maand de tijd heb om mijn nieuwe Panasonic DMC FZ 100 hierop te testen. Leuk!!!

Ja maar dan mag ik vast ook meedoen, volgens mij maakte Bart al foto's toen de meeste deelnemers in deze "competitie" nog geboren moesten worden  ;D ;)  ...ik ben pas vorig jaar begonnen.

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

Vincent Hart

zolang je die aanhalingstekens weglaat, ben je van harte welkom!  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Frank van de Putte

Citaat van: Vincent Hart op november 04, 2010, 21:33:50 PM
zolang je die aanhalingstekens weglaat, ben je van harte welkom!  ;)

OK Vincent, ik ga m'n best doen en hoop toch in elk geval vóór Bart te eindigen...ergens onderaan de lijst  ;)

groeten
Groetjes,

Frank van de Putte

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Hart op november 04, 2010, 21:33:50 PM
zolang je die aanhalingstekens weglaat, ben je van harte welkom!  ;)

Misschien toch wel een leuk idee om klein competitie-elementje in te bouwen. De verliezer moet € 10,- overmaken aan Stichting Natuurinfo. (vanaf November dus, anders ben gelijk 2 tientjes kwijt  :P ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

ik betwijfel of dat het aantal deelnemers ten goede komt
Gijs

Bart van Hoogstraten

Mwoah, als van tevoren de namen van de deelnemers bekend gemaakt worden en deze jongere oudere ertussen staat loopt het vast storm!  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Stijn E.

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 06, 2010, 18:19:38 PM
Mwoah, als van tevoren de namen van de deelnemers bekend gemaakt worden en deze jongere oudere ertussen staat loopt het vast storm!  ;)

Even een paar opmerkingen. Ten eerste, hoe wil je dat doen als er meerdere foto's op de laatste plaats eindigen? En ten tweede denk ik dat ik het niet meer waag om mee te doen met mijn compactcameratje, want vergeleken met al die spiegelreflexen zijn mijn foto's slechts bewijsplaatjes waar amper op gestemd word ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Stijn Eikelboom op november 06, 2010, 18:26:07 PM
Even een paar opmerkingen. Ten eerste, hoe wil je dat doen als er meerdere foto's op de laatste plaats eindigen? En ten tweede denk ik dat ik het niet meer waag om mee te doen met mijn compactcameratje, want vergeleken met al die spiegelreflexen zijn mijn foto's slechts bewijsplaatjes waar amper op gestemd word ;)

Volledig terecht commentaar Stijn, het was dan ook maar een off-topic scherts-idee. Enige beloning voor de winnaar blijft eeuwige roem... voor een maand dan.  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

GijsB

misschien kunnen we vanaf volgend jaar wel een soort van punten koers bij houden
elke keer dat je 3e wordt krijg je 1 punt, 2e is 2 punten 1e is 3 punten
en dan degene die aan het eind van het jaar de meeste punten heeft, dat die dan een kleinigheidje wint
Gijs