Vijf paddenstoelen

Gestart door svdmolen, september 09, 2006, 16:00:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

svdmolen

Hallo, wie kan mij helpen deze paddenstoelen op naam te brengen? Groeten, Sander

svdmolen


svdmolen


svdmolen


svdmolen


knabenkraut

dag Sander,

Ik wil wel een gokje wagen, daarna even afwachten wat de anderen ervan zeggen.

nr 1 Gewone zwavelkop. (De hoed heeft een hele vreemde kleur maar de steel en vorm doet me denken aan een zwavelkop) Dus vreemde zwavelkop ;)

nr 2 Een melkzwam?  (Grijsgroene?) Vreemde verhoging op de hoed)

nr 3  Een Amaniet?

nr 4 Gewone zwavelkop.

nr 5 Gewoon Eekhoorntjesbrood.
groetjes,
Dini

Corryabbink

#6
Dag Dini,
4 is toch Dennenzwavelkop met zo'n umbo.....
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

knabenkraut

Dag Corry.

Dat van een donkere umbo bij de dennenzwavelkop wist ik niet.
Ik heb meer gelet op de lichtgele steel, die is bij de dennenzwavelkop volgens mij meer naar de steelvoet bruiner. Dus vandaar de gewone zwavelkop.
Maar je zou ook heel goed gelijk kuinnen hebben Corry, zo duidelijk is de steel nu ook weer niet te zien.
groetjes,
Dini

Corryabbink

Dini ik ben ook niet deskundig. In Keizer wordt het echter genoemd. Vorig jaar heb ik me wezenloos naar deze soort gezocht, in de Kooiplas, die zou er in het verleden gestaan hebben maar niets gevonden. Vandaar dat het beeld van Keizer in mijn hoofd zit.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

knabenkraut

De twee leken uit het oosten :lol: Zullen we maar afwachten wat de expert er van zegt?
groetjes,
Dini

a.houter

Dames...dames...niet knokken! :D
Die twee (paddestoelen) :P  kun je uit elkaar halen, door naar de plaatjes te kijken:
De gewone heeft plaatjes waar altijd een groene weerschijn op zit, die ontbreekt bij de Dennenzwavelkop, waarvan de plaatjes grijs zijn.
Bij twijfel is dan het laatste redmiddel de smaaktest: De gewone smaakt bitter, de Dennenzwavelkop niet. (Is tevens extra bevestiging).
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

knabenkraut

Hoi André,

Maak je om ons geen zorgen, wij gaan echt niet knokken daarvoor heb ik teveel respekt voor Corry, en het was zeker niet onaardig bedoeld. :D  
groetjes,
Dini

Corryabbink

CiteerHoi André,

Maak je om ons geen zorgen, wij gaan echt niet knokken daarvoor heb ik teveel respekt voor Corry, en het was zeker niet onaardig bedoeld. :D
Dat is wederzijds Dini! Ik vind het knap dat je zoveel soorten in 1 seizoen geleerd hebt en dat zelfs nog, tot voor een paar weken, zonder loupje :lol:

Een beetje tegenspraak is wel goed dat houdt ons wakker letterlijk en figuurlijk.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

a.houter

Dini is aangesloten bij een werkgroep en gaat regelmatig daarmee op pad. Als je in die groep bij de les blijft, dan kun je je geen betere leerstoel wensen,...écht.
:duim:  :duim:  :duim:  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

knabenkraut

Vergeet dit forum ook niet :P  
groetjes,
Dini

Corryabbink

André heeft gelijk je leert nergens sneller dan in het veld met gelijkgestemden!
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"