Hoofdmenu

Welke woelmuis?

Gestart door ArjenDrost †, oktober 24, 2010, 23:52:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

ArjenDrost †

Hoi allen


Vandaag op de pier bij Holwerd een waar muizenkerkhof. Erg hoog water maakte het deze beestjes er moeilijk, of ze verdronken, of ze weren op het enige droge stukje platgereden... Op een stukje van zo'n 50 meter 32 dode (of bijna dode) muizen geteld. Veel Dwergmuizen en woelmuizen. Als ik het boekje zo even bekijk, kom ik op Noordse uit. Klopt dat?


Groeten, Arjen

Herman Bouman

Het oor lijkt me iets te zichtbaar en daarnaast is de staart redelijk kort voor Noordse Woelmuis. Maar goed misschien heb je meer foto's waar de verhoudingen beter op te zien zijn.

ecotex

Arjen,


Heb jij nog meer foto's van de dode en of bijna dode muizen?


vriendelijke groeten Kees Verschoor

ArjenDrost †

@Kees: Nee, wel nog een filmpje waarin de muizen ook voorkomen (oa. een dwergmuis en nog wat meer van deze soort). En nog wat vogeltjes.


@Herman: nee, ben bang dat ik geen foto's heb uit andere hoeken. Misschien dat het filmpje nog wat zegt?


Bedankt in ieder geval!


Arjen

ecotex

Arjen,


Wat ik uit je filmpje kan halen is dat het naar mijn idee Veldmuis .Kop van het stress/onderkoelde dier?  Lijkt mij dat Herman juist heeft geoordeeld ( geen Noordse). Oren goed zichtbaar en staart inderdaad aan de korte kant zoals ik het kan beoordelen vanuit je overigens puik filmpje.


Vriendelijke groeten Kees Verschoor