In Memoriam

Gestart door Familie Beersma, oktober 29, 2010, 12:52:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Familie Beersma

    Overlijdens bericht:

   Wies Beersma-Both
   echtgenote van Peter Beersma
     Geboren Malang (Indonesië), 5 juni 1941
   Overleden Doesburg, 25 juli 2010 circa 19.30 uur
     Wies geboren in Indonesie in 1941, heeft meteen vier en een half jaar in Jappekampen doorgebracht. Op haar 15e arriveerde ze definitief in Nederland. Doorliep het Gymnasium in Dordrecht, vervolgens studie psychologie in Amsterdam. Ik heb haar ontmoet in Arnhem en leren kennen met zeilen in Friesland. Ze was druk met het gezin en haar eigen psychologie praktijk op het "boerderijtje" in Doesburg.
   Op 55 jaar gestopt met de praktijk en heeft zich ruim tien jaar ingezet voor het behoud van de steenuilen. Dit was onze gezamelijke passie en zonder haar was daar geen boek uit voortgekomen. Ze genoot van reizen: pinquins in Argentinië, cultuur in Portugal... en als laatste mensapen in Uganda.
Peter Beersma
Peter en Wies Beersma †
schrijvers van het boek "Steenuilen"
(Wies is op 25 juli 2010 overleden)

Ronald van Harxen

Graag maak ik namens STONE van de gelegenheid gebruik mijn waardering uit te spreken voor het vele werk dat Wies voor de Steenuilen in de Achterhoek heeft verzet. Eerst als een van de oprichters van Steenuilen Werkgroep Achterhoek en Liemers en later in de werkgroep waarin ze samen met Peter jarenlang vele honderden nesten heeft bezocht en gecontroleerd. Ze was begaan met de uilen en gedreven om haar steentje aan de bescherming bij te dragen. We zullen haar bijzondere betrokkenheid en inzet missen. Peter, we  wensen je veel sterkte met dit grote verlies en we hopen dat je in staat bent het werk waaraan jullie beide zoveel plezier aan beleefden voort te zetten.
Ronald van Harxen, voorzitter STONE
Ronald van Harxen, STONE