Hoofdmenu

clipring aalscholver

Gestart door nlzorg01, oktober 28, 2010, 19:57:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

nlzorg01

Vanmiddag, 29 oktober, heb ik een geringde aalscholver gezien bij de PEN-centrale bij Diemen. Het nummer van de metalen clipring heb ik kunnen aflezen; 243570. De aalscholver bleef echter zitten en daardoor kon ik de landcode niet zien. Iemand enig idee waar deze vogel geringd is? Dan kan ik de ring invoeren.
Ik zag op de Holmer site dat Denemarken clipringen voor aalschovers gebruikt, maar die site is al een lange tijd niet meer ge-update.

Groeten,

Jan Zorgdrager

theomuusse

Ik denk een land waar grote alen zitten....


Theo

Cygnus

Volgens mij is het een Duitse ring. De ring kan van zowel Vogelwarte Helgoland als Vogelwarte Hiddensee zijn, ze gebruiken beiden voor de Aalscholver ongeveer dezelfde series. Qua nummer kan het ook nog een Deense ring zijn, maar die zijn volgens mij hoger. Je bent in dit geval dus wel genoodzaakt om de ringcentrale af te lezen. Misschien zie je hem nog eens. Kijk ook eens op de volgende webpagina: http://www.vogeltrekstation.nl/telescoping_rings.htm
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

nlzorg01

Vandaag was de vogel ook weer aanwezig. Het blijkt toch een Deense clipring te zijn. De aalscholver is in 2004 als jong op Jutland geringd.