Hoofdmenu

fazantenbes

Gestart door rapunzel, oktober 09, 2010, 10:04:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

rapunzel

Geacht forum,

Gisteren zag ik in Amsterdam, achter het gebouw, een voor mij onbekende struik. IK weet niet of de plan t daar spontaan terecht is gekomen want hij stond achter een grote stapel kisten e.d. Graag uw advies M.vr.gr.
Koos
Koos Ballintijn

rapunzel

Citaat van: rapunzel op oktober 09, 2010, 10:04:13 AM
Geacht forum,

Gisteren zag ik in Amsterdam, achter het gebouw, een voor mij onbekende struik. IK weet niet of de plan t daar spontaan terecht is gekomen want hij stond achter een grote stapel kisten e.d. Graag uw advies M.vr.gr.
Koos

Nog een foto
Koos Ballintijn

WimV

Dag Koos,

Fazantenbes.

Groetjes,
Wim

rapunzel

Citaat van: WimV op oktober 09, 2010, 12:17:08 PM
Dag Koos,

Fazantenbes.

Groetjes,
Wim

Dank je Wim.
Ik ben erg benieuwd hoe die struik daar komt. Wordt die regelmatig aangeplant ?  Het was daar zo'n rotzooihoek dat ik daar aan twijfel.

Gr.
Koos
Koos Ballintijn

Margreet Kwh

Hallo Koos,

het is in elk geval een tuinplant. Zie bijvoorbeeld:  http://www.tuinen.nl/artikel/518/Fazantenbes

Daarin het volgende citaat:
"De bessen zijn in het begin groen, dan rood, later zwart en steken mooi af tegen de rode schutbladeren. Ze zullen niet lang aan de struik blijven zitten, want vogels, vooral fazanten, zijn er dol op. (...) De Fazantenbes zaait zich gemakkelijk uit, want in een enkele bes zitten ca. 100 zaadjes."

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

bhendrikx

Ik meen een keer gelezen te hebben dat de soort in landen als Frankrijk ingeburgerd is. De struik is nogal vorstgevoelig maar loopt overigens vanaf de grond weer uit.
Groeten Bart

mcbud

Citaat van: bhendrikx op oktober 09, 2010, 18:43:15 PM
Ik meen een keer gelezen te hebben dat de soort in landen als Frankrijk ingeburgerd is. De struik is nogal vorstgevoelig maar loopt overigens vanaf de grond weer uit.
Niet alleen in Frankrijk:

In Heukels 2005 (p 576) lees ik: "recent op enkele plaatsen in het stedelijk gebied ingeburgerd"
groet, marc