boleet of jonge nevelwam

Gestart door Martine, oktober 27, 2010, 11:16:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

Martine

Kan iemand mij uitsluitsel geven welke naam hier bij hoort?
Heb al iemand geraadpleegt en dacht aan een boletensoort of jonge nevelzwam?Hij stond daar solitair te staan in een beukenbos
Iemand een idee.
Heb geen foto :( van de onderzijde gemaakt.
Mvg. Martine
Met vriendelijke groet,
Martine

ridderzwam

spontaan denk ik : "(Bronskleurig) eekhoorntjesbrood". Groetjes Ria

IngridBelser

Hoi Martine,

Een boleet heeft aan de onderkant van de hoed buisjes, een nevelzwam heeft plaatjes. Op deze foto zie je ..........
met vriendelijke groet.

Ingrid

Martine

Tja......Weer vergeten om de onderkant te fotograferen. Ik zal het toch wel ooit leren en onthouden om ook de onderkant mee te fotograferen >:D
Mvg. Martine
Met vriendelijke groet,
Martine

Frida Miedema

Je ziet een stukje onderkant, en dat zijn buisjes

xenion

Groeten,
Martin

Frida Miedema

ik dacht aan de voorkant een beetje, maar dat kan inderdaad ook gewoon aangevreten hoed zijn. Nou ja, dan weet ik het ook niet.

IngridBelser

Hoi Martin,

ik dacht aan de voorkant een beetje, maar dat kan inderdaad ook gewoon aangevreten hoed zijn.


Ben ik ook van overtuigd, al ik durf nauwelijks tegen de 'meester' in te gaan. (heeft alles met mij te maken en zegt niets over jou)
Als ik naar die hoedrand kijk zie ik eerst een grijs/bruine kleur, daar onder bruin met een duidelijke grens naar weer een andere tint. Ik ging ervanuit dat wanneer de hoed plaatjes heeft ik daar op de kopse kanten ervan kijk. Ik meen in die derde tint een sponsachtige materie te zien. Dus een boleet.
Maar paddenstoelen determineren is wetenschap waar ik pas 2 maanden mee bezig ben, en foto's kijken is een kunst waar ik nog niet geroutineerd in ben. Ik kijk dus benieuwd en leergierig naar jouw antwoord uit.
met vriendelijke groet.

Ingrid

xenion

Ik zie het niet, de foto heeft wel wat ruis, misschien dat het daardoor komt. Ik zou het gewoon op paddenstoel onbekend houden en de volgende keer de onderkant fotograferen.
Groeten,
Martin

Martine

Dank voor de moeite en het meedenken.
blijft dus onkbekend.
Mvg. Martine
Met vriendelijke groet,
Martine