Hoe krijg je andere vogels in je tuin?

Gestart door joost van der Laan, oktober 25, 2010, 10:46:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

Denro

Ik heb de kerstman gevraagd of hij de silo conquerer aan de kerstboom wil hangen :)
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

joost van der Laan

Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Bart van Hoogstraten

Of witkop-staartmeesjes! (heb je een witte kerst in huis!!!  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

joost van der Laan

Doe dan meteen sneeuwganzen ;) Moet je wel speciaal silovoer hebben  :duim:
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Botervlieg

Hier ook grote drukte op het balkon.
Eksters, kauwen, koolmeesjes, pimpelmeesjes en de roodborst.

Het balkon zit aan de keuken, en mijn kat mag niet op het aanrecht van mij.
Heb hem het afgelopen jaar zo goed "opgevoed" dat als er nu een vogel komt,
hij gelijk naar het raam in de woonkamer rent, en daar netjes vanaf de vensterbank gaat zitten kijken.

Daaronder ligt ook de tuin van de buurvrouw.
Daar komen regelmatig huis- en heggenmussen, merels en vinken.
Zouden de huismussen en vinken ook naar het balkon kunnen komen?
Of zijn dat net als heggenmussen en merels meer vogels die op de grond foerageren?

Groetjes, Marleen

joost van der Laan

Ik bedenk met net iets, het lijkt me ook wel eens leuk om een escape-zanger in mijn tuin te hebben ;)
Heeft iemand dit ooit al eens gehad, lijkt me wel leuk om te weten (met foto?)
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Denro

Ik denk dat ik dit jaar de kerstboom maar buiten ga zetten! Wel zo veilig denk ik zo :)
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

stefanhageman

Net een GROENLING in de tuin!!!! Eindelijk weer eens één!!! Straks kerstontbijt en dan de hele dag kijken of hij/zij terugkomt.
Stefan Hageman


Fabian Meijer

De Kramsvogel zit nog steeds in onze tuin. Deze keer wat foto's gemaakt van hem in de sneeuw.

Margreet Kwh

#309
Vandaag een dikke laag sneeuw in de tuin. De kerstboom met vetbal, vetring en pindazakje en de tuintafel met zaadbakken, de overige vetbollen, worden druk bezocht. Vandaag heel veel spreeuwen, ik schat een vijftiental, moeilijk tellen want ze vliegen steeds weer op. Verder vier mussen, twee merels, een pimpelmees en twee koolmezen. Twee dikke houtduiven. In de lucht cirkelen kokmeeuwen. Op de daken kauwtjes.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jan vH

Nu bijna constant mezen op de raamsilo.  :)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Ben Gaxiola

#311
Zojuist in onze achtertuin in Vlaardingen, stad in het westen:
6 merel, 6 spreeuw, 3 koolmees, 2 pimpelmees, 2 heggenmus, 1 roodborst, 6 vink, 3 groenling, 10 huismus, 1 turkse tortel, 1 houtduif en 1 vlaamse gaai.

't kon minder...
Ben Gaxiola

Maarten Sluijter

Hier ook erg druk bij de voederplaatsen;
7 vink, 4 merel, 30 huismus, 1 roodborst, 1 heggenmus, 2 turkse tortel en een geringde Koolmees en Pimpelmees.
Tevens nog 3 veldleeuweriken en een Grote Mantelmeeuw overtrekkend.
.

Botervlieg

Hier momenteel geen vogel te bekennen.

Maar er komt me hier toch een partij sneeuw naar beneden, omg!
Mevrouw Holle is weer lekker bezig ;)

Ik heb bij de buurvrouw in de tuin 3 bakken neergezet voor de merels, vinken en heggenmussen.
Voor de duiven, meeuwen, eksters en kauwen heb ik brood, zaad en rozijnen gestrooit.
En op het balkon hangen nog pinda's, zaad en vetbollen voor de koolmees, pimpelmees en roodborst.

Ze komen vast straks wel, ze zullen wel honger hebben!

Groetjes, Marleen

Botervlieg

Arme vogeltjes, wachten allemaal de bui af.

En het duurt maar en duurt maar...
...en zodra de ene bui stopt begint de nieuwe bui weer.


GijsB

het heeft even geduurd, maar ook hier hebben de vogels het voer gevonden

een week lang helemaal niks aan vogels en in eens in een half uur een grobo, 6 kauwtjes, 3 koolmezen 2 pimpels, 3 vinken 4 merels een staartmees en een hand vol groenlingen  :o
Gijs

Botervlieg

Citaat van: dralion13 op december 17, 2010, 14:39:26 PM
het heeft even geduurd, maar ook hier hebben de vogels het voer gevonden

Hier beginnen ze ook honger te krijgen. 2 koolmeesjes en een pimpelmees vliegen af en aan.

De berg voer voor de meeuwen, duiven, kauwen en eksters is bedolven onder een enorm pak sneeuw.
Nou ja. Ze vinden het wel een keer...

Jan vH

Hier vandaag minimaal 7 Koolmees, 6 Huismus, 3 Merel, 2 Pimpelmees, 2 Vink, 1 Groenling, 1 Heggenmus en 1 Roodborst. Groenling was ook voor mij de eerste deze winter in de tuin, verder waren de Koolmezen constant in de tuin te vinden, vaak rond de 5 tegelijk.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

jonas D

#319
Vandaag 8 vinken 1 keep 6 pimpelmezen 5koolmezen 3 eksters 3 huismussen 2tortels 26 spreeuwen 5merels, 1 heggemus 1 roodborst
Groeten,
Jonas

Margreet Kwh

#320
Totnutoe 3 houtduiven, 8 spreeuwen, 3 huismussen, 2 merels. Spreeuwen nu ook op de vetbollen, nog nooit gezien.
Later erbij: 1 pimpelmees, 1 kauw, 1 koolmees.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marina

Ik had vandaag ook 7 spreeuwen! Vorig jaar maar 2.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

joost van der Laan

Vanochtend was de groenling weer even op bezoek  ;D
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Stijn E.

Spreeuwen zat hier; er broeden hier behoorlijk wat paartjes onder ons dak en dat van de buren  :blink:
(Soms zijn ze trouwens ook best irritant, als ze 's avonds op het idee komen om hun nestje te verbouwen. *Stommel Stommel* als je wil slapen  :-\)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Margreet Kwh

Dat je niet altijd hoeft te voeren voor leuke vogels, zie je hier
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

frankw

Ik had net een Blauwe Kiekendief  man in mn tuin (40m2)!! Bizar! Vol in de aanval op de spreeuwen ed. Geweldig!

joost van der Laan

Dat is nog eens een mooie in de tuin soort :P (en niet overvliegend, hoewel dat ook mooi is ;))
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

frankw

Goed he?! ;) Het is ook niet zo dat ik in het buitengebied woon.. Beetje aan de rand van de stad dat wel.

Alex Kwak

Gisteren sinds jaren eindelijk weer een paartje goudvink in de tuin.
Wat zijn ze mooi....
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

diertjesvriend

wow frank,
zit je naar een vreedzaam tafereel te kijken in je tuin,
komt er ineens een kiekendief op af duiken haha :D