Hoe krijg je andere vogels in je tuin?

Gestart door joost van der Laan, oktober 25, 2010, 10:46:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

frankw

Ik hou wel van wrede verstoringen van vreedzame taferelen door Blauwe Kieken. Vooral in mn tuin. ;D

joost van der Laan

Met wat voor voer lok je :P? ik woon namelijk ook aan de rand van een dorp, dus misschien heb ik ook wel kan ;)
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

joost van der Laan

Jahoor.. het moest een keer gebeuren deze winter, een kramsvogel, eindelijk  ;D
Een nieuwe tuinsoort, is al de 2de of 3de deze winter  :blink:
Helaas was mijn fotocamera niet beschikbaar, maar hopen dat hij morgen terug komt ;)
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Botervlieg

Citaat van: frankw op december 19, 2010, 11:25:04 AM
Ik hou wel van wrede verstoringen van vreedzame taferelen door Blauwe Kieken. Vooral in mn tuin. ;D

Citaat van: joost van der Laan op december 19, 2010, 12:48:30 PM
Met wat voor voer lok je :P? ik woon namelijk ook aan de rand van een dorp, dus misschien heb ik ook wel kan ;)

Ik denk dat Frank ze niet voert, maar roept.

"Moeje nou toch 'ns kieken!"

;D

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Marina

lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682


jonas D

Na lang geen specht meer in de tuin te hebben, vanochtend een grote bonte op de vetbol ( helemaal opgegeten)
Eindelijk nog eens een specht in de tuin :lol:
Groeten,
Jonas


GijsB

er zit hier nou al 2 uur lang een houtduif strooivoer te eten, is dat beest nou nooit eens vol ::)
Gijs

Botervlieg

Citaat van: dralion13 op december 21, 2010, 14:31:20 PM
er zit hier nou al 2 uur lang een houtduif strooivoer te eten, is dat beest nou nooit eens vol ::)

hihi. Dat vraag ik mij altijd van de kool- en pimpelmezen af.

Die beesten blijven eten halen. Dus óf ze hebben énorme honger. Of ze zijn ergens een voorraad aan het aanleggen.
Of ze hebben hun hele familie ergens zitten en zijn estafette aan het vliegen... haha.

Ze hebben alleen nog niet door dat de silo 4 "zitbankjes" heeft om gezellig samen aan het diner te kunnen.
Koolmees, pimpel en roodborst gaan ombeurten zitten.
De merel had kennelijk zo'n honger, die zit tegenwoordig ook op het balkon.
En volgens mij heb ik ook bezoek gehad van een viervoetig diertje. Schattig, die kleine pootjes in de sneeuw.

Maarten Sluijter

Vandaag weer veel vogels in de tuin, hier een lijstje van wat er ín de tuin zat;



       
  • Vink 10
  • Merel 8
  • Huismus 35
  • Turkse Tortel 4
  • Koolmees 4
  • Pimpelmees 2
  • Spreeuw 6
  • Keep 1
  • Roodborst 1
  • Ringmus 2
  • Zanglijster 1
  • Heggenmus 1

.

joost van der Laan

En vandaag was de kramsvogel er weer, heb wat extra appels neergelegd voor hem en de 3 of 4 merels, mijn moeder vindt hem ook helemaal geweldig :P
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Bart van Hoogstraten

Vandaag ook een Kramsvogel in de tuin, de eerste van deze winter. (Helaas net te laat met de camera).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

joost van der Laan

Ach met wat appels komt hij wel weer terug, en hou je camera in de aanslag ;) t is mij ook gelukt:
http://waarneming.nl/waarneming/view/51380285
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Bart van Hoogstraten

Citaat van: joost van der Laan op december 21, 2010, 22:13:47 PM
Ach met wat appels komt hij wel weer terug

Dat vermoeden had ik al -> mijn vrouw heeft gisteren wat appels neergelegd in de tuin. Ik zal het goed in de gaten houden vandaag, met de camera klaar.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Sander Haak

Ik begin inmiddels een stevige band op te bouwen met een stoer merel mannetje onder mijn kantoorraam. Ik gooi al een tijdje broodkruimels en stukjes sultana naar buiten. Duurde het eerst een uur voordat hij op de voerderplaats afkwam, nu komt hij direct aanvliegen als ik wat naar buiten gooi. Op dit moment zit hij op een stukje Elstar die ik met hem heb gedeeld. Fantastisch om te zien hoe hij tikkend en vleugelschuddend zijn plekje verdedigd.
Groet, Sander Haak (Woerden)

JaapHennevanger

Vanochtend zat er bij het voer een Witte Kwikstaart, leuke nieuwe tuinsoort, helaas duurde dit niet langer als 20 seconden want hij werd gegrepen door een mannetje Sperwer dus ik was net op tijd :angel:
Jaap Hennevanger



frankw

Gisteren een Waterhoen in de tuin, ook leuk.

joost van der Laan

Vorige winter zat er ook een waterhoen bij ons in de tuin  :blink:

Wat ik ook best raar vindt is de verdeling van Ring en Huismussen,
Het lijkt wel alsof elke groep een eigen tuin of meerdere tuinen heeft, want in sommige tuinen zijn alleen maar ringmussen en in andere tuinen (zoals die van mij) alleen maar huismussen.
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Maarten Sluijter

.

Wouter van der Ham

De vinken hebben de Silo met zonnebloempitten ondekt! Normaal zat er heel af en toe een groenling. en vandaag zaten er zo'n 20 In de tuin! Ook nog een keep op het voederplateau. een Gaai en een 1e Winter merel.

ook nog een Overvliegende Sperwer
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

joost van der Laan

Het gaat hier goed met de lijsterachtigen:
Vandaag 4 merels en 1 kramsvogel
(nu nog een koperwiek :blink:)
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

jonas D

Groeten,
Jonas

Botervlieg

Zoooooo, brutale pimpel hier! Omg!

Er zitten in de voedersilo soort "brokjes" van bessen en insecten.
Die pimpel smijt zo een hele lading zaad uit de silo en gaat er vandoor met zo'n brokje.

:o



Jeroen Nagtegaal

De tuin deels sneeuwvrij gemaakt en 15kg appels neergelegd. Nu 25+ merels aanwezig.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

joost van der Laan

CiteerDe tuin deels sneeuwvrij gemaakt en 15kg appels neergelegd. Nu 25+ merels aanwezig.

Geen Kramsvogels of Koperwieken?
Ik heb hier ongeveer drie appels liggen, Zonet 5 merels en 2 kramsvogels :blink:
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: joost van der Laan op december 25, 2010, 17:16:51 PM
CiteerDe tuin deels sneeuwvrij gemaakt en 15kg appels neergelegd. Nu 25+ merels aanwezig.

Geen Kramsvogels of Koperwieken?
Ik heb hier ongeveer drie appels liggen, Zonet 5 merels en 2 kramsvogels :blink:

Nog niet. Wellicht later in de week. Maar liever zie ik ook geen Kramsvogels in de tuin. Veel te agressief.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Marina

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 25, 2010, 17:29:50 PM
Citaat van: joost van der Laan op december 25, 2010, 17:16:51 PM
CiteerDe tuin deels sneeuwvrij gemaakt en 15kg appels neergelegd. Nu 25+ merels aanwezig.

Geen Kramsvogels of Koperwieken?
Ik heb hier ongeveer drie appels liggen, Zonet 5 merels en 2 kramsvogels :)

Nog niet. Wellicht later in de week. Maar liever zie ik ook geen Kramsvogels in de tuin. Veel te agressief.

valt hier reuze mee! nou strooi ik ook wel verdeeld over de hele tuin, zowel in oppervlak als in hoogte. En eigenlijk gaat dat best goed, al die verschillende soorten. Ik heb nu zo'n beetje alles tussen roodborst en fazant.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Fabian Meijer

Vandaag veel vogels in de tuin:
6 Merels
1 Kramsvogel
1 Spreeuw
5 Houtduiven
15 Huismussen
10 Vinken
1 Keep
5 Koolmezen
5 Pimpelmezen
1 Heggenmus
1 Winterkoning
1 Roodborst