Hoofdmenu

Heb ik genoeg....

Gestart door rrrrr, oktober 24, 2010, 17:30:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

rrrrr

op de plaat gezet of mis ik het nummer van deze steenloper net?

Rob

Jeroen Nagtegaal

Lijkt me Z200620.
Waar had je deze?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rrrrr

Lauwersoog Haven, vanmiddag.
En dit zijn alle plaatjes met ring van deze vogel......
Hier moeten wij het mee doen vandaag  ;)
Kompleet?

Rob

Jeroen Nagtegaal

Als klopt wat ik denk af te lezen wel. Je kan een mail sturen naar: vanbrederode ADD hetnet.nl  met een link naar het topic.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rrrrr

Gedaan.
Nu even afwachten.
Bedankt Jeroen.

Rob

Klaas van Dijk

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 24, 2010, 17:50:26 PMLijkt me Z200620. Waar had je deze?

hoi Jeroen & Rob,

Toevallig was ik vorige week zaterdag in de haven van Lauwersoog. En toen kwam ik ook een relatief makke geringde Steenloper tegen. Een adult met een stalen 'Z' ring (dus een Nederlandse ring) en de ring zat rechts aan het loopbeen. M.i. liep de vogel op dezelfde soort stenen / locatie als waar Rob de foto heeft gemaakt. Ik heb het ringnummer compleet afgelezen met de telescoop. Het afgelezen nummer klopt niet met het nummer wat Jeroen denkt te zien. En ik kan het nummer van Jeroen ook niet aflezen uit de bijgeleverde foto's van Rob. Wellicht nog eens even wat beter kijken?

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rrrrr

Alle steenlopers waren mak vandaag....... ;)
Deze liep/sprintte mij aan de zuidkant van de haven tegemoet (dus niet op de pier, maar aan de andere kant).
Zoals gemeld: we moeten het doen met deze foto's.
Die Z en 062 durf ik wel aan evenals "Holland".
Niet zeker genoeg denk ik.....

Rob

Klaas van Dijk

Citaat van: rrrrr op oktober 24, 2010, 19:53:11 PMAlle steenlopers waren mak vandaag. Deze liep/sprintte mij aan de zuidkant van de haven tegemoet (dus niet op de pier, maar aan de andere kant). Zoals gemeld: we moeten het doen met deze foto's. Die Z en 062 durf ik wel aan evenals "Holland". Niet zeker genoeg denk ik. Rob

Mee eens. Klaas

pwolf

Z.00620x, alleen het laatste cijfer mist denk ik. Jeroen, volgens mij zijn we met RVS ringen ongeveer bij Z.065.xxx dus Z.200.xxx duurt nog wel even. Zeker gezien de prijzen van RVS ringen.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Jeroen Nagtegaal

Ik heb er een van een visdief ditjaar, en die is inderdaad ook niet verder dan Z054xxx. Z2xxxxx is dus onmogelijk.
Ik meende m e te herinneren dat ik bij Steenlopers wel eens Z1, Z2 ed had afgelezen. Zal dus wel Z01, Z02 ed zijn.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com