determinatie roofvogel namibië

Gestart door jeroen.walstra, september 15, 2010, 10:36:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

jeroen.walstra


Is er iemand die zijn/haar licht kan laten schijnen op de soort op deze fotos'?

Waargenomen 1 augustus 2010, Mahango Game Park, Caprivi strip, Namibia



Groet, Jeroen

NB is dit de goede plek in het forum voor determinaties buitenland?

quaijtaal

Is dit niet een foto voor het subforum roofvogels? Wellicht dat je daar sneller een reactie krijgt.

BramtK

Tsja, van dit soort bruinige arenden heb je er nogal wat die niet zomakkelijk van elkaar te onderscheiden zijn, zelfs niet op hun voordeligst (in de vlucht). Met deze foto's wordt het dan wel heel lastig al doet die ene vogel met zijn uitgebreidde blauwe washuid wel wat denken aan een jonge Bateleur.
Groeten,

Bram ter Keurs

HJDT

Ik durf mijn geld wel in te zetten op Bateleur door de grote kop en verhoudingen van het lichaam. Echt harde kenmerken zijn dat natuurlijk niet maar ik ben er toch behoorlijk zeker van.

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

jeroen.walstra

Ha bedankt,
Dan zijn het toch dezelfde vogels als de vliegende vogel die ik op foto had staan en die Hisko al als Bateleur had aangemerkt. Ze gaan in de boeken als jonge bateleurs. Zie dan nu het gecorrigeerde record http://observado.org/waarneming/view/49979300#
Groet, Jeroen