Verrekijker bestellen via bijv. Amazon

Gestart door Antal, oktober 22, 2010, 13:32:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Antal

Heeft iemand van jullie ervaring met het bestellen van een kijker in het buitenland. Ik zie dat er overzees een hoop voordeel te behalen is. Zo kost (als voorbeeld) een Bushnell 8X42 in Nederland tussen de 400 en 500 euro en is deze via deze site (weer slechts een voorbeeld) http://www.amazon.com/Bushnell-Legend-Ultra-HD-Binocular/dp/B00200C7L8/ref=sr_1_33?s=photo&ie=UTF8&qid=1287746664&sr=1-33 te bestellen voor 240 dollar (ongeveer 185 euro).

Dat zijn natuurlijk grote verschillen.

Ook een Swarovski http://www.amazon.com/Swarovski-Optik-Swarovision-Binocular-10x42/dp/B002UQ2FBE/ref=sr_1_30?s=photo&ie=UTF8&qid=1287746928&sr=1-30 is goedkoper dan in Nederland (omgerekend ongeveer 1799 euro tegen 2000 euro in Nederland).

Een aanrader, of zijn er valkuilen? Iemand ervaring?

groet, Antal


Norman

#1
Via internet kun je niet door de kijker heen kijken en weet je dus niet of de kijker je past. En ik mag niet aannemen dat je in de winkel gaat testen welke kijker je past om deze vervolgens via internet te bestellen. Dat zou, op zijn zachts gezegd, onfatsoenlijk zijn.

Daarnaast is een garantieafhandeling niet zo makkelijk als in de winkel. In de goede winkels krijg je in ieder geval een gelijkwaardige leenkijker beschikbaar gesteld en heb je doorgaans de kijker sneller terug.

De prijsverschillen in geval van Swarovski zijn niet zo groot. In een nederlandse winkel zal je een Swarovski kijker van € 2.000,00 ook voor € 1.600,00~€ 1.900,00 kunnen vinden afhankelijk van de constructie (directe of indirecte korting).

Daarnaast krijg je bij internationale leveringen nog kosten als invoerrechten, BTW (19%!!), transportkosten etc. op het product.

Ik ben ook eens wezen kijken naar een Bushnell legend ultra 8x42 HD in amerika. Het zou mij uiteindelijk 15% schelen of ik deze nu in amerika zou kopen of in nederland. Op een bedrag van 500 euro is 15% (€ 75,00) mij niet interessant genoeg ivm service, garantie, ed.

leonwillems@home.nl

~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Sander Haak

Al een keertje eerder gepost:

Op de website van de Douane staat dat je voor invoer van buiten de EU   tussen de 22 en 150 euro omzetbelasting moet betalen. Boven de 150 moet   je omzetbelasting én douanerechten betalen. Voor objectieven is de   omzetbelasting 19% en de douanerechten 6,7%. Over een kijker van €240 betaal je ruim €60. Dan neem ik aan dat je ook nog verzendkosten moet betalen en kan het verschil zo maar tot een paar tientjes teruglopen. Als je hem terug moet sturen omdat er iets mis mee is (kan zomaar gebeuren tijdens een transport) ben je je winst kwijt.

Groet, Sander Haak (Woerden)

Antal

Ik hoor het al.... niet doen  :rolleye:

Dank voor jullie reacties!

Antal

Sander Haak

Je moet je gewoon realiseren dat er risico's aan verbonden zijn. Ik heb het zelf ook gedaan, hield €40 over en heb geen problemen met mijn verrekijker. Levering duurde door toedoen van de douane wel bijna 4 weken. Het is bij mij dus wel goed gegaan maar achteraf gezien vond ik het de moeite toch niet waard. Zeker niet nu ik de service van House of Outdoor in Maarssen heb leren kennen. Dat is alleen die €40 al waard.
Groet, Sander Haak (Woerden)