Geoorde Fuut?

Gestart door Thijs Verhoef, oktober 21, 2010, 20:05:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Verhoef

Vanmiddag deze Fuut gezien bij Ackerdijk. Dacht aan Geoorde Fuut maar heb geen ervaring met deze soort. Vergeleken met nabij zwemmende Eenden leek hij wat groter dan Dodaars (zwommen er ook) + steilere kopvorm en minder bruin dan Dodaars, maar het kan natuurlijk wishful thinking zijn.

De foto's zijn niet van topkwaliteit want het was ver weg. Hopelijk is het genoeg. Dank!

Thijs
Groeten van Thijs Verhoef

Dit bericht is verzonden met 100% gerecyclede elektronen.

gko

met vr gr gkoopman

JeroenBes

Citaat van: Thijs Verhoef op oktober 21, 2010, 20:05:12 PM
Vanmiddag deze Fuut gezien bij Ackerdijk. Dacht aan Geoorde Fuut maar heb geen ervaring met deze soort. Vergeleken met nabij zwemmende Eenden leek hij wat groter dan Dodaars (zwommen er ook) + steilere kopvorm en minder bruin dan Dodaars, maar het kan natuurlijk wishful thinking zijn.

De foto's zijn niet van topkwaliteit want het was ver weg. Hopelijk is het genoeg. Dank!

Thijs

Hoi Thijs,

het was al bevestigd maar even ter verduidelijking.
http://waarneming.nl/waarneming/view/50541885?_popup=1

PS: ik zie je nooit meer in de Ackerdijk of we lopen elkaar iedere keer mis.
Niet bewust hoop ik???
Van mijn kant iig niet ???
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Thijs Verhoef

Dank voor de reactie(s).

Jeroen, ik had jouw waarneming zeker gezien. Sterker nog: Juist dat zette mij aan het denken.  :) Maar omdat 'de mijne' toch wel van erg ver was vond ik alleen jouw waarneming nog niet voldoende bewijs voor mijn waarneming. Had immers nog geen ervaring met de soort.

Inderdaad al tijdje niet gezien bij Ackerdijk, maar dat ligt vooral aan mij hoor. Je kunt het aan de frequentie van mijn waarnemingen zien. Zal ook niet beter worden met een kleine op komst  ;) Zie uiteraard wel altijd jouw waarnemingen en geniet van de foto's.

Hopelijk tot binnenkort weer eens!

Thijs
Groeten van Thijs Verhoef

Dit bericht is verzonden met 100% gerecyclede elektronen.