Veldleeuwerik? (filmpje met geluid)

Gestart door Jarinka, oktober 18, 2010, 21:28:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jarinka

Vanochtend heb ik staan trektellen op telpost Westdijk (aan het randmeer).
Daar hoorde ik een aantal keer een geluidje, en bij de derde vogel heb ik het op kunnen nemen.
Ik heb er niet meer aan gedacht tot Stijn het geluid van een Veldleeuwerik liet horen. Toen deed het geluid me er toch wel erg aan denken...

Het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=yMWT6dHuTTI
Vooral de eerste 3 seconden zijn bruikbaar voor het geluid (want het waaide nogal), maar de manier van vliegen staat er ook redelijk op.
De vogel was vrij compact, en het formaat was voor zover ik kon inschatten tussen Huismus en Merel in.

Is het een Veldleeuwerik, of toch een andere vogel?
Alvast hartelijk bedankt!
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille


Jarinka

Leuk, vandaag dan twee lifers :). Veldleeuwerik en Sneeuwgans.
Groeten, Jarinka Heijink

Rickschonewille


Oenanthe

Citaat van: Jarinka op oktober 18, 2010, 21:33:56 PM
Leuk, vandaag dan twee lifers :) . Veldleeuwerik en Sneeuwgans.

De tijden zijn wel veranderd als je 163 lifers hebt en dan pas je eerste veldleeuwerik waarneemt....
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jarinka

#5
Citaat van: Oenanthe op oktober 18, 2010, 22:13:56 PM
Citaat van: Jarinka op oktober 18, 2010, 21:33:56 PM
Leuk, vandaag dan twee lifers :) . Veldleeuwerik en Sneeuwgans.

De tijden zijn wel veranderd als je 163 lifers hebt en dan pas je eerste veldleeuwerik waarneemt....
Tja, ik heb een hele hoop algemene soorten (zoals bos- en zeevogels) nog niet gezien. Als je ook al bedenkt dat ik zondag voor het eerst een Goudhaan heb gezien...
Meestal vogel ik tussen de polder en het randmeer in, en de Veldleeuweriken zitten wat meer de polder in.
Dit was in de plm. anderhalf jaar dat ik vogels kijk de tweede keer dat ik ging trektellen, en pas de eerste keer dat het echt in het trekseizoen was.

Dus vandaar ;)
(Veldleeuw was trouwens 164, ik had het nog niet aangepast)
Groeten, Jarinka Heijink