ik ben moeder (soort van)

Gestart door jennifer88, mei 09, 2005, 23:26:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

jennifer88

ik moest het evenkwijt aanjullie, mijn  adoptiekindjes.
ze zijn afgestoten door de mama en ik hebzenu al 5 weken, dit is een foto van 4 weken terug. ze heten puck en robin en lopenmooi mee met mijn grote gans thimmy :P

jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

gardensafari

Gefeliciteerd! Erg lief. Ik weet niks van vogels, behalve dan dat dit kuikens zijn, maar waarvan? Zijn het eendjes, ganzen, zwanen? Toen ik klein was, heb ik ooit een eendekuiken geadopteerd. Hij was vrij donker. Mijn vader en moeder wisten ook niet wat ermee te doen. Was als wees gevonden. Liep de hele dag achter je aan en dat was aandoenlijk. Hebben hem de volgende dag bij een troepje ander eendekuikens met ouders gezet. Gelukkig ging hij ook daar vrolijk achteraan. Na drie dagen zat hij nog steeds in dat groepje, daarna zijn we ze allemaal uit het oog verloren. Ik vond dat als kind hemels. Maar wat er van "mijn" kuiken terecht is gekomen?
Ach ja, het houden van buffels is ook niet alles!

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

jennifer88

jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

thijs

Heb je ze geringd met gekleurd plakband? :rolleyes:

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jennifer88

haha lijkt er wel op he:P maar nee, het zijn van die kleurringetjes, ,ik kon ze niet uit elkaar halen en de een moest af en toe mee naar de DA. anders nam ik de verkeerde mee haha, maar nu lopen ze zonder ring, ze zijn al zo groot.
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Marianne

Hou je ons op de hoogte van hun ontwikkeling met zo nu en dan een foto-tje? Zou leuk zijn.
Ik hoop echt voor je dat het lukt ze groot te brengen.
groet,
Marianne Cramer

leo12345

Ik zie helaas de foto's niet die je blijkbaar geplaatst hebt. Een jaar of tien geleden heb ik ook 3 ganzen gehad in mijn tuin. Het zijn weliswaar luidruchtige, maar ook prachtige dieren. Statig en trots schrijden ze voort en je moet maar eens opletten hoe ze de hemel afspeuren als er iets boven hun vliegt, hoog in de lucht. Om te voorkomen dat ze wegvliegen kun je hun vleugelpennen aan een kant wat afknippen, maakt niet uit hoeveel je eraf knipt. Dat doet ze geen pijn in tegenstelling tot het schroeien met een pen, wat volstrekt onnodig is en dierenmishandeling in mijn ogen. Gewoon elk jaar even de pennen wat afknippen aan een kant en ze blijven mooi in je tuin. Ganzen zwemmen graag en als je de kans hebt moet je in je tuin een groot gat graven, wat plastic erin leggen en dan cement (waterdicht maken met cerosiet poeder maken als dat nog te krijgen is) erin laten lopen; de randen van de vijver schuin op strijken, zodat ze makkelijk uit de vijver kunnen klimmen. Het is een genot om ganzen te zien duiken. Hier heb ik de vijvers aangelsoten op het riool, zodat ze makkelijk schoon te maken zijn. Net uit de bodem steekt een afvoerpijp (pvc-pijp met afsluitdop) en een halve meter hoger zo'n zelfde afvoerpijp. Als je de vijver leeg laat, draai je eerst de bovenste/hoogste afsluitdop los, zodat het water leeg loopt tot op een halve meter. Nu kun je de troep eruit scheppen, zoals bladeren en takken en tot slot de laagste/onderste afsluitdop losdraaien zodat al het water eruit loopt.



hier een stukje van een van de vijvers
Groetjes
Leo Bongers

jennifer88

ah wel handig ^_^
nu is het weilandje waar ze staan gehuurd dus ik mag niet zomaar graven, maar er is een waterpoeltje aanwezig en daar hebben ze het heel erg naar hun zin.
mijn grote gans dieik vorig jaar heb opgevoed, heeft de inmiddels 3 jongen helemaal geaccepteerd, en ik laat ze daar ook bijlopen nu. ze zijn al flink gegroeid, ik zal vanavond even een foto zetten van ze. ;)  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

jennifer88



dit is thimmy, de gans die ik vorig jaar opgevoed heb.



en dit is een van de gansjes een week geleden.
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

-Arthy-

heel leuk :)
Meer foto's van de gansjes graag, ook met hun pleegpapa ;)
Rick Gevers

leo12345

Ik heb mijn firewall even uitgezet en kan nu ook de foto's zien van je wakers. Prachtig. Als je die kleine ganzekuikens zo uit het ei opvoedt lopen ze je na als kleine kinderen. Als je nog meer foto's hebt, graag. De kuikens zou je nog in de badkuip kunnen laten zwemmen.
Groetjes
Leo Bongers

jennifer88

ik zal eerdaags even de foto van de vier ganzen plaatsen, ik kreeg hem er net niet op. ik loop nog vaak met ze over de straat hier in elst, en krijg vaak opmerkingen van kinderen of het een papa en mama en kindje zijn (2 oudere gansjes en een heel kleintje) ze vinden het prachtig. zwemmen in de plassen vinden ze ook heel leuk, en dan achter mij aan. haha prachtig. :lol:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

leo12345

Een jaar of vijftien geleden had je een documentaire-serie op de Duitse zender van de vrouw die tussen haar ganzen leefde en door die ganzen als moeder gezien werd. Ik meen dat die serie "de vrouw die met de ganzen vliegt" heette (op z'n duits dan). Een prachtige serie en er was ook een boek van. Uiteindelijk vertrokken de ganzen naar het zuiden (de grote trek) om hun eigen leven te leiden. Het vliegen leerde ze hen door zelf in een klein vliegertje met ze mee te vliegen.  
Groetjes
Leo Bongers

jennifer88

net zoiets als die film 'fly away home?' die film was wel leuk kom te zien, ik zag m vorig jaar toen ik mijn (inmiddels volwassen gans) eerste ganzenpul had. van zo een film word ik heel enthousiast, niet dat ik in een vliegtuig naar t zuiden ga vliegen ofzo.  ^_^  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

jennifer88

dit is nog een foto van mijn nieuwste gansje (gevonden of 'gevonden' door een meid die graag had dat ik m grootbracht bij de anderen)

jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

jennifer88

en op aanvraag ^_^

de drie pullen met pleegpapa thimmy
lief he :wub:

jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

leo12345

Die zijn zeker lief. De kuikentjes beginnen al aardig groot te worden. Het blijven prachtige dieren.
Groetjes
Leo Bongers

jennifer88

ja en deze foto is vn bijna 2 weken terug, ze krijgen nu al echte veren. heel leuk om te zien.
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)