Vogelwaarschuwingsbericht: ze komen er aan...

Gestart door Joachim Vreeman, oktober 15, 2010, 08:54:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

Joachim Vreeman

Berichten uit Falsterbo over duizenden (ruigpoot)buizerden die mogelijk onze kant opkomen..., Blauwstaarten 'vlak' bij ons land gesignaleerd...., een mogelijke kleine alken invasie..., etc.
Oftewel: indicaties dat vogelaars een vakantiedag moeten gaan opnemen, extra alert naar boven moeten turen of richting zee/strand moeten vertrekken.
Waarschuw in dit topic je collega's over mogelijk leuke aantallen en/of zeldzame vogels die onze kant op (dreigen) te komen aan de hand van bijvoorbeeld gunstige weersvoorspellingen, ervaringen in het verleden rond een bepaalde datum, (opvallende) waarnemingen in binnen- en buitenland of andere indicaties.

Dan kunnen we achteraf tenminste niet zeggen dat we niet gewaarschuwd zijn...  ;)

Groeten Joachim

fkdeboer

leuk topic :duim: en hopelijk leerzaam! heeft iemand een tip waar iets over de meest gunstige windrichtingen/weersvoorspellingen staat uitgelegd (land en zee, mogelijke verschillen voor soorten)?
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra


Jeroen Nagtegaal

Opzich toch niet erg om het in één topic te houden?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

fkdeboer

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 15, 2010, 09:15:10 AM
Opzich toch niet erg om het in één topic te houden?
inderdaad; al die andere topics zijn verzand in behoorlijk technische discussies over vliegen (die trouwens ook wel interessant zijn ;) ).
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Joachim Vreeman

#5
Citaat van: fkdeboer op oktober 15, 2010, 09:26:02 AM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 15, 2010, 09:15:10 AM
Opzich toch niet erg om het in één topic te houden?
inderdaad; al die andere topics zijn verzand in behoorlijk technische discussies over vliegen (die trouwens ook wel interessant zijn ;) ).

De motivatie achter het opzetten van dit topic is inderdaad om voorspellingen/indicaties te verzamelen in één overzichtelijk topic.  :duim:
Oké, laat ik zelf een eerste poging wagen: volgens vogelradar en de weersvoorspellingen, zou het zaterdag best wel eens een goede dag kunnen worden (die buizerden moeten toch een keer (zichtbaar) over ons land trekken?)

laatvlieger

Volgens mij vind ik dit helemaal niet handig om dit in één topic te houden. Wat mij betreft gewoon apart vermelden. Anders wordt er veel te lang over een soort doorgepraat terwijl de volgende er al weer aankomt. Je leest dan even dit topic niet, want je denkt dat het nog over de ijsgorzen gaat en voor je het weet heb je de kleine alken gemist. Ik vind het een risico.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

wijnands

 :) Doet me meteen denken aan de vogelverwachting gisteren op autumnwatch.
Groeten,
Jeroen Wijnands

frankw


BramtK

Ik schrok me rot toen ik de titel van dit topic las. Moest denken aan mannen in dubieuze uniformen.  :-[
Groeten,

Bram ter Keurs

Joachim Vreeman

Citaat van: BramtK op oktober 15, 2010, 12:11:50 PM
Ik schrok me rot toen ik de titel van dit topic las. Moest denken aan mannen in dubieuze uniformen.  :-[

Hahaha.. "Look out.. Ce germans are coming..."   :o

Nee hoor > het gaat hier toch echt om vogels (maar misschien wel in niet alledaags kleed...  ;))

Timo Roeke

Vandaag is het in ieder geval met de buizerds en de kleine alk gelukt. Wie gaat er morgen een blauwstaart vinden?

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

joostheeremans

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

leonwillems@home.nl

#14
Krijgen we straks ook een kraanvogelalarm?  ;D
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

BramtK

Uhh, pardon, willen jullie iets meer capslock gebruiken?
Groeten,

Bram ter Keurs

Joachim Vreeman

#16
Citaat van: BramtK op oktober 20, 2010, 16:36:55 PM
Uhh, pardon, willen jullie iets meer capslock gebruiken?

Zo iets? > ZATERDAG SLAAT DE VOGELRADAR OP HOL!!!!  :rolleye:
http://public.flysafe.sara.nl/bambas/migration/index.php?radar=wier&subwindow=se
("beware: ce germans are coming...")

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs


Adri Clements

Niet een ideetje om dit topic te verplaatsen naar de frisse blik/praat maar raak oid?
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

GijsB

lijkt me niet, gezien de mensen die in dit topic posten
Gijs

jessezwart88

praat maar raak en de frisse blik met elkaar vergelijken.....ik zou maar op mijn woorden passen.Sommige mensen nemen je dat vast niet in dank af !
jesse zwart

Rickschonewille

Kvind dit opzich ook best wel een nuttige topic. 't Kan best wel van pas komen als er bijv. berichten vanuit het noorden komen dat er bijvoorbeeld achterlijk veel Kleine Alken aankomen...

leonwillems@home.nl

IK SNAP ALLEEN DAT VERZOEK OVER DE CAPSLOCK NIET, HEB IK WAT GEMIST?
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

fkdeboer

Citaat van: MarKoHu op oktober 22, 2010, 09:20:33 AM
Dat is vogel-aars-humor, Leon... :P

Margreet.

niet eens... MAAR HET IS INTERNATIONAL CAPSLOCK-DAY!  :rolleye:
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

leonwillems@home.nl

October 22nd is International Caps Lock Day so share with us a moment of silence to reflect on screaming emails and ponder the mysteries of the most useless key on your keyboard.

EN NU SNAP IK "M ....    ;)
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Jan vH

Citaat van: Joachim Vreeman op oktober 21, 2010, 13:11:28 PM
Citaat van: BramtK op oktober 20, 2010, 16:36:55 PM
Uhh, pardon, willen jullie iets meer capslock gebruiken?

Zo iets? > ZATERDAG SLAAT DE VOGELRADAR OP HOL!!!!  :rolleye:
http://public.flysafe.sara.nl/bambas/migration/index.php?radar=wier&subwindow=se
("beware: ce germans are coming...")
Iemand enig idee of we echt veel vogeltrek kunnen verwachten? Het ziet er in ieder geval nog steeds goed uit, en 's ochtends lijkt het ook nog droog te zijn in het binnenland.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Predator

Morgen verwacht ik zeer veel lijsters, met name kramsvogel/koperwiek.
Groet, Maarten