Hoofdmenu

Slobeend

Gestart door Stijn E., oktober 14, 2010, 16:38:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stijn E.

Via de lokale mailinglist 'Vogelnet' kreeg ik de volgende melding door:

Citaat van: Loes Dieben en Ria Schockman via VogelnetAfgelopen zaterdag 9 okt. zwom er een vrouwtje slobeend in de delta van Schuitenbeek met over haar bovensnavel een lichtblauw schildje met de letters AX erop. De letters waren in dwarsrichting aangebracht en ze werd niet belet bij het eten.Het schildje was aan beide zijden van haar kop afleesbaar.  Weet iemand wie daarin geïnteresseerd zal zijn?

Loes Dieben en Ria Schockman


Iemand een idee waar zij deze kunnen melden?

Alvast bedankt!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Ted van der Knaap

van CR-birding "geplukt":

Light-blue nasal saddle with black symbols (one in the center and two in both sides).

José Mª Abad Gómez-Pantoja, Grupo de Investigación en Biología de la Conservación, Universidad de Extremadura. Extremadura. Spain.

e-mail :  abadjm ADD unex.es
 
note 1 :  different symbols are used in the center and sides of the saddle.

note 2 : birds are ringed in reservoirs of Extremadura (south west Spain)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Klaas van Dijk

Citaat van: Stijn Eikelboom op oktober 14, 2010, 16:38:14 PMVia de lokale mailinglist 'Vogelnet' kreeg ik de volgende melding door:
Citaat van: Loes Dieben en Ria Schockman via VogelnetAfgelopen zaterdag 9 okt. zwom er een vrouwtje slobeend in de delta van Schuitenbeek met over haar bovensnavel een lichtblauw schildje met de letters AX erop. De letters waren in dwarsrichting aangebracht en ze werd niet belet bij het eten.Het schildje was aan beide zijden van haar kop afleesbaar.  Weet iemand wie daarin geïnteresseerd zal zijn? Loes Dieben en Ria Schockman
Iemand een idee waar zij deze kunnen melden? Alvast bedankt!

hoi Stijn,

Tuurlijk wel. Kijk maar eens op www.cr-birding.be Directe link naar Slobeend is http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-NorthernShoveler.htm

Groetjes,

Klaas

Jeroen Nagtegaal

Leuke waarneming! zijn er ook foto's gemaakt?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Stijn E.

Dank voor de reacties!
Ik zal ze het stukje van CR-Birding wat jij stuurt Ted aan ze struren (via Vogelnet) en zal dan tevens navragen of er foto's zijn gemaakt. Ook zal ik voorstellen om de vogel op waarneming in te voeren. Als ze het lastig vinden om dit zelf te doen kunnen we wellicht gebruikmaken van 'Externe bron'. Maar dat is voor later ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Na geen reactie te hebben ontvangen van de eerdere waarnemers, zie ik nu wel dit: http://waarneming.nl/waarneming/view/50679794
Dus inderdaad een Spanje-vogel ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog