Eten onder je hangmat.

Gestart door Teun, september 07, 2006, 10:27:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

Teun

Gezien het gevlochten hangmatje moet dit haast wel een hangmatspin zijn. Er zijn echter zoveel verschillende soorten, dat ik het niet exact weet.
Is het misschien Linyphia triangularis, of heeft ie nog een mooiere naam?
Teun Veldman

Date Lutterop

Als je nu bij het fotograferen zelf ook onder de hangmat gaat liggen krijgen we ook een beter beeld van de rugzijde van de spin. Wordt het op naam brengen een stuk eenvoudiger van.....

Groet,

Date

Groet,

Date


Teun

CiteerAls je nu bij het fotograferen zelf ook onder de hangmat gaat liggen krijgen we ook een beter beeld van de rugzijde van de spin. Wordt het op naam brengen een stuk eenvoudiger van.....

Groet,

Date
Beste Date,

het waaide windkracht 4 toen ik de spin fotografeerde. Ik moest dus een hoge sluitertijd gebruiken met als gevolg weinig scherptediepte.
De tweede foto is van achteren genomen. Als foto stelt het niks voor, maar misschien helpt het bij het determineren.
Groeten,
Teun

Date Lutterop

Dit lijkt me nu inderdaad L. triangularis - Herfsthangmatspin.

Groet,

Date

Groet,

Date


Macrospider

Linyphia triangularis (Clerck, 1757) Herfsthangmatspin of Neriene peltata (Wider, 1834) Struikhangmatspin of ....

Er zijn er veel die op mekaar lijken dus enkel via geslachtskenmerken juist te determineren. Dus alleen familie Linyphiidae - Dwerg- en Hangmatspinnen is zeker.
Filip De Block

Verantwoordelijke Werkgroep Inheemse Spinnen (WIS) & projectcoƶrdinator van Spinnen In Terraria vzw