meer dan 10.000 buizerds op één dag!

Gestart door laatvlieger, oktober 12, 2010, 11:10:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

Joachim Vreeman

Vandaag iemand noemenswaardige aantallen buizerds gezien? Of komen ze dan toch morgen?  :P


teunvankessel

Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Joachim Vreeman

Citaat van: teunvankessel op oktober 16, 2010, 16:58:20 PM
HET KOMT ERAAN! 1040 LOSSER!!!

Konden ze niet even tot morgen wachten...  :angry:

Wel leuk voor diegenen die nu wel op hun telposten (kunnen) staan... Enjoy!

Jeroen Nagtegaal

Wellicht komt dit ook doordat het in ZO-Nederland nog steeds baggerweer is?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

teunvankessel

Ze kwamen achter het wolkenfront aan en rond 4 uur waren er pas opklaringen in Brabant, dit betekent dat de eerste vogels na een half uur vliegen op brabants grondgebied een slaapplek zijn gaan zoeken aangezien de luchten hier nu vrij leeg zijn op 3 buizerden in een kwartier na! Ik denk dat morgen ernstig goed gaat worden hier in het zuiden! Ook gezien de zeer goede voorspelling!!
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Timo Roeke

Het was een waar spektakel vanmiddag op Losser. Genoten.

Rein Genuït

Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

laatvlieger

Gaaf hoor! Nu maar hopen dat er morgen nog meer komen! Succes mensen! Ik sta morgen zelf op de ringbaan in Meijendel (eindelijk weer eens een hele dag) en hoop dat ik dan geen tijd heb om naar boven te kijken ;-)



Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

frankw

Tot hoe laat vlogen ze op Losser? Wij hadden ze iig tot 17.00u. Begon ook pas na de bewolking vanaf 14u. zo'n beetje. Iig 200+ telling maar hoeveel precies weet ik zo ff niet. Wel leuk om te zien dat ze echt tussen de zware bewolking door trokken. Elke keer als het wat dicht trok was het niets en zodra er een stukkie blauw te zien was gingen ze weer..

Timo Roeke

Hetzelfde gedrag bij ons. Bij ons was tegen kwart voor 5 echt afgelopen.

Predator

Ik vraag me af of het westen van Nederland hier ook nog wat van gaat zien, of dat alles over het oosten vliegt
Groet, Maarten

bertus2

Mega mooi! vandaag op losser hadden we 1069!!!! vogels!

Tevens een velduil, slechtvalk, rode wouw en smelleken! geweldig.

Hopelijk morgen weer
vriendelijke groet

Bert Haamberg

Rikstar

ik hoop toch ook morgen... ben vandaag blijkbaar te vroeg naar huis gegaan.
vandaag de buizerds....... morgen de ruigpootbuizerds? ... wishfull thinking.

Citaat van: bertus2 op oktober 16, 2010, 18:17:52 PM
Mega mooi! vandaag op losser hadden we 1069!!!! vogels!

Tevens een velduil, slechtvalk, rode wouw en smelleken! geweldig.

Hopelijk morgen weer
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Tukkerbird

Citaat van: Timo Roeke op oktober 16, 2010, 18:00:22 PM
Hetzelfde gedrag bij ons. Bij ons was tegen kwart voor 5 echt afgelopen.

Je was net weg toen er nog een Slechtvalk over vloog en 6 buizerds, geweldige middag met als hoogtepunt de groep van 228.

EVGemert

Vandaag in midden-brabant al een grote groep, > 100 exemplaren om 16:30: http://midbrabant.waarneming.nl/waarneming/view/50542852.
Misschien zijn de eerste dus alweer voorbij.
Groeten, Eric van Gemert

Timo Roeke

Citaat van: tukkerbird op oktober 16, 2010, 18:42:20 PM
Citaat van: Timo Roeke op oktober 16, 2010, 18:00:22 PM
Hetzelfde gedrag bij ons. Bij ons was tegen kwart voor 5 echt afgelopen.

Je was net weg toen er nog een Slechtvalk over vloog en 6 buizerds, geweldige middag met als hoogtepunt de groep van 228.
Hoorde het van Bertus. Hij is nooit te verlegen om nog even door te geven welke mooie soort ik nog nét gemist heb  :angel: . Succes morgen. Ik ga richting E'venen. Daar schijnen morgen dezelfde aantallen zwarte arenden over te komen ;).

Roland_Wantia

Tussen 15:00u en 15:48u spectaculaire buizerdtrek over de Holterhoek, een buurtschap onder Eibergen. In die periode 189 buizerds, 4 sperwers en een rode wouw. Iets na 4 uur ook nog een vrouwtje blauwe kiekendief. Op een zeker moment twee bellen met buizerds op korte afstand van elkaar, verbonden door solitaire individuen die zorgden voor een onafgebroken lint van ruim 60 buizerds. Spectaculair. De stroom droogde snel op met het overkomen van een nieuw wolkenfront. 's Ochtends ook nog trek van aalscholvers.

Groet,
Roland

Gerard Troost

In België ging de trek tot in het donker door....

bijv dit berichtje van BB

Citeer
Ben ook pas vertrokken naar het Mechels Broek na het lezen van Dirk's mail. Na 18:00 daar nog 44+17+6+7+3 buizerden en een w blauwe kiek!

-Regis

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

frankw

Citaat van: Timo Roeke op oktober 16, 2010, 18:00:22 PM
Hetzelfde gedrag bij ons. Bij ons was tegen kwart voor 5 echt afgelopen.
Tot die tijd nog enkele losse ex. of ook nog 20+ groepen?

Harm058

Ik hoop dat er morgen ook genoeg te beleven valt, op onze post in Leeuwarden!  :)
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Timo Roeke

Citaat van: frankw op oktober 16, 2010, 21:42:05 PM
Citaat van: Timo Roeke op oktober 16, 2010, 18:00:22 PM
Hetzelfde gedrag bij ons. Bij ons was tegen kwart voor 5 echt afgelopen.
Tot die tijd nog enkele losse ex. of ook nog 20+ groepen?
Alleen enkele losse exemplaren maar dat zijn er niet meer dan 6 geweest.

frankw

Citaat van: Predator op oktober 16, 2010, 18:13:09 PM
Ik vraag me af of het westen van Nederland hier ook nog wat van gaat zien, of dat alles over het oosten vliegt
Vandaag iig niet zo te zien, alleen Losser had een echt goede, zeg maar gerust een mega dag. Wij hadden een behoorlijk aardige dag.

Ook een echte 'bel' van 6 Sperwer, dat heb ik nog nooit gezien. Wel eens 2 of 3 in een 'bel' Buizerd of samen op vliegend maar nooit 1 bel van 6.. 42 Sperwer in totaal maakt het ook wat dat betreft een geslaagde dag. Maar wat was het vies koud weer vandaag.

henkjanvdkolk

Citaat van: frankw op oktober 16, 2010, 22:15:07 PM
Citaat van: Predator op oktober 16, 2010, 18:13:09 PM
Ik vraag me af of het westen van Nederland hier ook nog wat van gaat zien, of dat alles over het oosten vliegt
Vandaag iig niet zo te zien, alleen Losser had een echt goede, zeg maar gerust een mega dag. Wij hadden een behoorlijk aardige dag.

Ook een echte 'bel' van 6 Sperwer, dat heb ik nog nooit gezien. Wel eens 2 of 3 in een 'bel' Buizerd of samen op vliegend maar nooit 1 bel van 6.. 42 Sperwer in totaal maakt het ook wat dat betreft een geslaagde dag. Maar wat was het vies koud weer vandaag.

Gaaf die sperwers!

Ja, alleen het oostelijke randje van NL heeft goede buizerd-trek gezien vandaag inderdaad. Het midden en westen vrijwel niets.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Yeronimo

Citaat van: Harm058 op oktober 16, 2010, 21:47:48 PM
Ik hoop dat er morgen ook genoeg te beleven valt, op onze post in Leeuwarden!  :)

Ik hoor het morgen allemaal wel van je Harm.

Citaat van: henkjanvdkolk op oktober 16, 2010, 22:28:37 PMJa, alleen het oostelijke randje van NL heeft goede buizerd-trek gezien vandaag inderdaad. Het midden en westen vrijwel niets.

Hopen maar dat het morgen gaat veranderen. Ik wil wel wat aan roovers zien in Zuid-Kennemerland.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Mark Zevenbergen

Afgelopen avond rond 18:00 uur had ik boven Leidschendam binnen 10 minuten 5 Buizerds flappend naar Noord. Vermoedelijk naar het Westen afgedreven exemplaren op zoek naar een slaapplaats.... Er zijn er dus wel aangekomen in de Westelijke helft van het land.....

Morgen (eigenlijk vandaag) weten we meer...

groet Mark

Timo Roeke

Iemand al flinke aantallen gehoord? Vandaag was het op de mega plek van gisteren erg rustig qua buizerds. Wel vier kraanvogels en op een andere Twentse post een mooie ruigpoot vlak over de telpost.

frankw

Tot 14.00u. hadden wij er 160. Niet bijzonder spectaculair dus.

Harm058

2 ter plaatse en 2 groepen van 8 ex.
Telpost: Leeuwarderbos

Dus ook niet zo heel spectaculair!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


steenl

Ruigpoten gaan vandaag ook lekker in Nederland.
Zo ook maar ff naar buiten  8)