gedragscode Natuurfotografie

Gestart door Pietsje, december 14, 2010, 13:37:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pietsje

Als vrijwilliger voor Natuurmonumenten te Brabant (broedvogels en insecten) kreeg ik onlangs deze gedragscode toegestuurd. Die wil ik jullie toch niet onthouden, mochten jullie hem nog niet kennen. Ik weet zo niet goed op welke plaats, welk forum de gedragscode op zijn beste plek is, maar hier leek het me wel gepast.
Bedankt voor je reactie
Pietsje
Als je naar iets op zoek bent, vind je vaak iets anders!
waarnemingen in het buitenland: https://observation.org/users/50326/photos/?advanced=on

ArjanH

Prima dat je dit geplaatst hebt en ik hoop dat velen het zullen lezen. Zelf ben ik ook vrijwilliger voor Natuurmonumenten en de zogenaamde 10 gouden regels zijn voor mij dan ook niet onbekend. Logische regels (niet voor iedereen helaas) maar ik wil toch wel een opmerking maken over regel nummer 9, namelijk het betreden van verboden gebied. Wanneer het hier gaat om land dat eigendom is van particulieren vind ik het volstrekt logisch dat iemand dat niet mag betreden en ook wanneer er borden zijn geplaatst waarbij duidelijk wordt aangegeven dat het rustgebied voor "grof wild"  betreft. Maar wanneer er echter wordt aangegeven: "Niet betreden, kwetsbaar natuurgebied", mag er wel wat duidelijkere informatie bij worden gegeven. In sommige gevallen krijg ik namelijk stellig de indruk dat sommige van deze terreinen verboden gebied zijn i.v.m. jagers die daar hun hobby mogen beoefenen en niet zozeer vanwege de natuurwaarde van het gebied.