Vreemde vangsten

Gestart door woen, oktober 11, 2010, 11:22:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

woen

Hallo,

Misschien dat jullie het weten. Wat zijn het voor beestjes op de foto's? Gevangen in NL in 1998.
Groeten,

Jeroen

Theo Linders

gladde slang en iets waar ik met neit aan waag, maar wat er uitziet als een ameive, een zuid-amerikaanse hagedissenfamilie.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

woen

Groeten,

Jeroen

tekenaar

de tweede lijkt me een of andere smaragdhagedis, maar met een rare kleur (te blauw). Soms ontstaat blauwverkleuring door terrarium-omstandigheden zonder UV licht maar dan krijg je flets blauw-groenige dieren, niet zulke helderblauwe. Evengoed is dat waar ik aan denk.
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

woen

Dankjewel! Smaragdhagedis is ook wat mij bijstond, maar vond de kleur zo anders. Maar dat verklaart de kleur weer.
Groeten,

Jeroen

grunsven

Ik was ook op dat kamp en een vriend van me heeft nog jaren zo'n beest gehouden. Ze waren zeker niet bleek blauw. Het was een vreemd turquoise. Buiten de kleur was er niks vreemds aan voor een smaragd.
Sommige hadden trouwens afgevroren tenen. De poten waren dan stompjes en waren deels zwart.

Er zat ook een roodkeelanolis maar die is niet gevangen.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Micha

#6
De hagedis kan Lacerta media zijn. Ik heb daar wel eens zulke blauwe dieren van gezien. De beschadigde teentjes wijzen, wat mij betreft, op (verkeerde) terrariumhouding.
De slang is lastig. De rugtekening lijkt op Coronella girondica maar de streep voor het oog lijkt meer op austriaca te wijzen. Ik denk dat ik daar ook maar gladde slang van zou maken. Die zijn toch redelijk variabel en komt daar misschien gewoon voor. Ligt er natuurlijk aan waar het was.

Groetjes,
Micha
Micha van de Weg

woen

Citaat van: Micha op oktober 12, 2010, 10:23:31 AM
De hagedis kan Lacerta media zijn. Ik heb daar wel eens zulke blauwe dieren van gezien. De beschadigde teentjes wijzen, wat mij betreft, op (verkeerde) terrariumhouding.
De slang is lastig. De rugtekening lijkt op Coronella girondica maar de streep voor het oog lijkt meer op austriaca te wijzen. Ik denk dat ik daar ook maar gladde slang van zou maken. Die zijn toch redelijk variabel en komt daar misschien gewoon voor. Ligt er natuurlijk aan waar het was.

Groetjes,
Micha

Het was in het gebied de Plateaux, Belgisch/Nederlands grensgebied in de gemeenten Bergeijk/Valkenswaard. Zo'n 12 jaar geleden.
Groeten,

Jeroen

tekenaar

girondica heeft een geblokte buiktekening. Wat ik van de buik kan zien lijkt vrij egaal oranje, wat past binnen de variatie van gewone gladde slang.
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

woen

Citaat van: woen op oktober 12, 2010, 16:27:14 PM
Citaat van: Micha op oktober 12, 2010, 10:23:31 AM
De hagedis kan Lacerta media zijn. Ik heb daar wel eens zulke blauwe dieren van gezien. De beschadigde teentjes wijzen, wat mij betreft, op (verkeerde) terrariumhouding.
De slang is lastig. De rugtekening lijkt op Coronella girondica maar de streep voor het oog lijkt meer op austriaca te wijzen. Ik denk dat ik daar ook maar gladde slang van zou maken. Die zijn toch redelijk variabel en komt daar misschien gewoon voor. Ligt er natuurlijk aan waar het was.

Groetjes,
Micha

Het was in het gebied de Plateaux, Belgisch/Nederlands grensgebied in de gemeenten Bergeijk/Valkenswaard. Zo'n 12 jaar geleden.

Correctie, het was de Cartierheide in de gemeente Bladel.
Groeten,

Jeroen

frankneijts

Citaat van: woen op oktober 15, 2010, 10:01:41 AM
Citaat van: woen op oktober 12, 2010, 16:27:14 PM
Citaat van: Micha op oktober 12, 2010, 10:23:31 AM
De hagedis kan Lacerta media zijn. Ik heb daar wel eens zulke blauwe dieren van gezien. De beschadigde teentjes wijzen, wat mij betreft, op (verkeerde) terrariumhouding.
De slang is lastig. De rugtekening lijkt op Coronella girondica maar de streep voor het oog lijkt meer op austriaca te wijzen. Ik denk dat ik daar ook maar gladde slang van zou maken. Die zijn toch redelijk variabel en komt daar misschien gewoon voor. Ligt er natuurlijk aan waar het was.

Groetjes,
Micha

Het was in het gebied de Plateaux, Belgisch/Nederlands grensgebied in de gemeenten Bergeijk/Valkenswaard. Zo'n 12 jaar geleden.

Correctie, het was de Cartierheide in de gemeente Bladel.

En daar komt Gladde slang gewoon voor, ook nu nog.....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'