Veren.

Gestart door joost van der Laan, oktober 10, 2010, 11:28:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

joost van der Laan

Weet iemand wat voor veren dit zijn?

Ik denk:

Houtduif? 17 cm

? 14 cm

? 6,5 cm

Huismus? 5 cm

Blauwe reiger? 31 cm

Wulp? 21 cm

Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

Stijn E.

#1
Wulp en Houtduif kloppen, ga ik nu even proberen uit te zoeken wat die anderen zijn  :duim:
EDIT: Huismus lijkt me ook correct. De rest laat ik even, daar kom ik zo gauw niet uit ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

keesschreven

1. Houtduif staartveer klopt
2. Houtduif armpen
3. Houtduif grote armpendekveer
4. Huismus zou kunnen, maar kleur slecht te zien. Dacht ook aan groenling, bruin randje lijkt wat groenig.
5. Blauwe reiger klopt
6. Wulp handpen klopt

3 en 5 liggen trouwens op kop.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

joost van der Laan

dankjewel Kees en Stijn, ik wel huismus, want bij de veer zelf is geen groen te zien, die is grotendeels bruin.
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

keesschreven

Ik zei niet per se huismus, maar het zou kunnen. Er zijn natuurlijk nog meer vogels met bruin gezoomde armpennen.

Vindplek kan helpen bij determinatie.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

joost van der Laan

gewoon in de tuin waar vooral huismussen komen, maar het zou ook best een groenling of een van de mezen kunnen zijn.
Alle waarnemingen gedaan in Lemmer (Friesland) of in de buurt van Lemmer tenzij anders vermeld.

Groeten,

Joost van der Laan

keesschreven

Dan zal het een huismus zijn, kool/pimpelmezen hebben geen bruin. Groenling moet toch wat grijs/groenig hebben op buitenvlag. Voor kuifmees o.i.d. is hij te fors gebouwd.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren