Hoofdmenu

halloween

Gestart door Marina, oktober 09, 2010, 10:16:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

andre.schulten

Citaat van: MarKoHu op oktober 28, 2010, 17:15:56 PM
Citaat van: andre.schulten op oktober 28, 2010, 16:26:08 PM
..ik heb een pleistertje om de afknapper gedaan en nu gaat het wel weer.. ;D
en een tegeltje:
Citaat van: andre.schulten op oktober 26, 2010, 20:41:40 PM
wat een afknapper, ik had op het eind op z'n minst iets met veertjes en braakballen verwacht.. :-\
Spannende kaart, het einde was inderdaad wat bizar (cyclopen-décolletee). Braakbal misschien na het eten van de bezorging?

Margreet.


hé Margreet, beetje in de war? de kaart was niet van mij (tegeltje wel).
en halloween? ik heb liever pompoensoep  ;)

Margreet Kwh

Nee André, niet in de war, maar ik had de reacties om moeten draaien, zie ik.
Zo ziet het er wat verwarrend uit.
Grappig, je reactie in dichtvorm!

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Marina

Citaat van: Question op oktober 28, 2010, 17:34:19 PM
Ik heb niet zo veel met halloween. Rare enge wezens. Doe mij maar het lekkere nostalgische sint maarten (en een tafel vol snoep, net als vroegah :-* )

Sint Maarten is volgens mij nogal plaatsgebonden, hier kennen wij dat helemaal niet.
In feite is het hetzelfde feest: oud-keltisch Samhain, maar dan gekerstend (lees: een heilige eraan vastgeniet).

En bij Halloween hoort ook snoep, hoor!
De eerste keer dat hier halloweenkindjes aan de deur kwamen voor snoep schrok ik me rot, ik had niets in huis.
Gelukkig had ik net muffins gebakken, dus kregen ze die mee, nog warm.
Sindsdien zorgen we altijd voor snoep (waarvan mn man overigens het meest opeet....)
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

stefanhageman

Bij ons nemen ze het van twee kanten hier komen ze voor Halloween èn St. Maarten langs de deur.....
Halloween zijn vooral de Turkse/Marokkaanse en andere buitenlandse kinderen (ook gewoon Nederlandse hoor)en St. Maarten vooral de christelijke en meestal Nederlandse kinderen en bijna geen buitenlandse. Zelf heb ik er eigenlijk nooit aan meegedaan en om nu op m'n zestiende aan de deur te bellen zullen ze ook wel denken wat een schooier. :-X
Stefan Hageman


vuurvlinder

Hier in Groningen doen ze ook aan Sint Maarten. Ik wil niet discrimineren maar ben blij dat het AZC is opgeheven. Op Sint Maarten kwamen ze in groepen van 15 langs en trapten vrolijk mijn voortuin plat!  ???
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

Hoewel we hier in Gouda rijk gezegend zijn met "lichtgetinte" nederlanders heb ik er met Halloween nooit eentje aan de deur gehad, nu ik er erover nadenk.
Gelukkig blijven de snoepkindjes keurig op het (smalle) paadje, vrolijke voortuinplattrappers daar wordt een mens niet vrolijk van.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Question

Citaat van: vuurvlinder op oktober 29, 2010, 21:47:05 PM
Hier in Groningen doen ze ook aan Sint Maarten. Ik wil niet discrimineren maar ben blij dat het AZC is opgeheven. Op Sint Maarten kwamen ze in groepen van 15 langs en trapten vrolijk mijn voortuin plat!  ???
Tsjong, dan is het in 20 jaar wel erg veranderd. Wij (ik en mijn 2 zussen en mn pa ter begeleiding) liepen altijd heel rustig over paadjes. (beetje nostalgische gedachten) We kwamen dan met zoveel snoep e.d. thuis, de hele etenstafel lag er vol mee. op die momenten mochten we lekker direct opeten wat we het allerlekkerst vonden. Intussen werd alles verdeeld over alle trommeltjes en bakken die we maar in huis hadden staan. Soms konden we haast tot voorbij de winter met onze "voorraad". de goeie oude tijd! Dat zou ik nog best eens willen doen. Maar ik heb zo'n vreemd vermoeden dat mensen mij dan wegsturen omdat ik al ver boven de maximale leeftijd val.  ;D

Marina

Tineke, bij ons mag je altijd aan de deur komen hoor!
Wij doen niet aan leeftijdsdiscriminatie.
Al kom je met een rollator!
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Question op oktober 29, 2010, 22:37:24 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 29, 2010, 21:47:05 PM
Hier in Groningen doen ze ook aan Sint Maarten. Ik wil niet discrimineren maar ben blij dat het AZC is opgeheven. Op Sint Maarten kwamen ze in groepen van 15 langs en trapten vrolijk mijn voortuin plat!  ???
Tsjong, dan is het in 20 jaar wel erg veranderd. Wij (ik en mijn 2 zussen en mn pa ter begeleiding) liepen altijd heel rustig over paadjes. (beetje nostalgische gedachten) We kwamen dan met zoveel snoep e.d. thuis, de hele etenstafel lag er vol mee. op die momenten mochten we lekker direct opeten wat we het allerlekkerst vonden. Intussen werd alles verdeeld over alle trommeltjes en bakken die we maar in huis hadden staan. Soms konden we haast tot voorbij de winter met onze "voorraad". de goeie oude tijd! Dat zou ik nog best eens willen doen. Maar ik heb zo'n vreemd vermoeden dat mensen mij dan wegsturen omdat ik al ver boven de maximale leeftijd val.  ;D

Klopt! 20 jaar geleden had nog nooit iemand van een Asielzoeker gehoord! Die zoeken ons geluk maar met een grotere drang (ze uiteraard niet kwalijk te nemen, tenzij ze je voortuin plat trappen natuurlijk...  ;) )
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

vuurvlinder

Citaat van: Question op oktober 29, 2010, 22:37:24 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 29, 2010, 21:47:05 PM
Hier in Groningen doen ze ook aan Sint Maarten. Ik wil niet discrimineren maar ben blij dat het AZC is opgeheven. Op Sint Maarten kwamen ze in groepen van 15 langs en trapten vrolijk mijn voortuin plat!  ???
Tsjong, dan is het in 20 jaar wel erg veranderd. Wij (ik en mijn 2 zussen en mn pa ter begeleiding) liepen altijd heel rustig over paadjes. (beetje nostalgische gedachten) We kwamen dan met zoveel snoep e.d. thuis, de hele etenstafel lag er vol mee. op die momenten mochten we lekker direct opeten wat we het allerlekkerst vonden. Intussen werd alles verdeeld over alle trommeltjes en bakken die we maar in huis hadden staan. Soms konden we haast tot voorbij de winter met onze "voorraad". de goeie oude tijd! Dat zou ik nog best eens willen doen. Maar ik heb zo'n vreemd vermoeden dat mensen mij dan wegsturen omdat ik al ver boven de maximale leeftijd val.  ;D

Hoi Tineke,

ik ken het sint maarten gedoe pas sinds ik hier woon. Toen mijn dochter nog klein was liep ik gezellig met haar mee. Ik versierde mijn voortuin met lampionnen. Ik ben daar mee gestopt toen ik slechts slecht ingeburgerde asielzoekers over de vloer kreeg en nog erger, de locale autochtone jeugd! Na tig keer "ras ras ras, gooi wat in mijn tas" aangehoord te hebben en geschreeuw over straat: "daar moet je niet aanbellen want je krijgt 10 cent of een mandarijn, hebben mij doen besluiten om niet meer mee te doen. Mijn voortuin is op 11 november griezelig donker zoals het altijd is. De jeugd is altijd welkom maar er is er geen een die het durft om aan te bellen.  ;D ;D ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

Citaat van: vuurvlinder op oktober 29, 2010, 23:15:13 PM
maar er is er geen een die het durft om aan te bellen.  ;D ;D ;D
Op sommige momenten mis ik mijn hond. t Was het liefste beest van de wereld maar als er gebeld werd kon ie aardig blaffen. Toen ik nog alleen woonde vond ik dat 's avonds laat wel zo prettig, dan stond ie ook altijd naast me, woest grommend en klaar voor de aanval (die uiteraard nooit kwam).
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

vuurvlinder

Citaat van: Marina op oktober 29, 2010, 23:22:47 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 29, 2010, 23:15:13 PM
maar er is er geen een die het durft om aan te bellen.  ;D ;D ;D
Op sommige momenten mis ik mijn hond. t Was het liefste beest van de wereld maar als er gebeld werd kon ie aardig blaffen. Toen ik nog alleen woonde vond ik dat 's avonds laat wel zo prettig, dan stond ie ook altijd naast me, woest grommend en klaar voor de aanval (die uiteraard nooit kwam).

Ik heb 3 maanden geleden afscheid genomen van mijn tweede hond. Zij blafte nooit behalve als ze wat moest. Mijn eerste hond blafte altijd als er iets rond de deur rond kroop en ja, egels waren volgens haar behoorlijk eng.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Marina

Mijn laatste hond is er al een paar jaar niet meer, maar ik mis het nog steeds.
We hadden altijd honden thuis (en die waren eigenlijk ook altijd "mijn" hond) en zelf heb ik ook altijd 1 of 2 honden gehad.
Ik vind t maar niets, zo zonder hond.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

En ja, als je hoort wat een kabaal een egel kan maken bij amoreuze flirtpogingen .....  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

vuurvlinder

Citaat van: Marina op oktober 30, 2010, 00:12:13 AM
Mijn laatste hond is er al een paar jaar niet meer, maar ik mis het nog steeds.
We hadden altijd honden thuis (en die waren eigenlijk ook altijd "mijn" hond) en zelf heb ik ook altijd 1 of 2 honden gehad.
Ik vind t maar niets, zo zonder hond.

Ik eerlijk gezegd ook niet. :'(
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Marina op oktober 30, 2010, 00:13:31 AM
En ja, als je hoort wat een kabaal een egel kan maken bij amoreuze flirtpogingen .....  ;D

Heb je mij nog nooit gehoord! (Ik zeg meestal heel hard "OEF" terwijl ik zenuwachtig het slot van mijn om de hoek geparkeerde fiets open probeer te krijgen)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Elachista

Ik kan me voorstellen dat Halloween iets is voor Amerikanen, Pakistanen, Walen en Groningers, maar ik vind dat Nederland hier niet aan moet doen  :angel:

Sint Maarten, Sint R. Klaas en Sint Santa is toch veel gezelliger? Vooral bij de eerste geen negerzoenen weggeven, dan vraag je om asielzoekers...   :rolleye:
Groet,
Tymo

Marina

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 30, 2010, 00:45:01 AM
Citaat van: Marina op oktober 30, 2010, 00:13:31 AM
... kabaal ...bij amoreuze flirtpogingen .....  ;D

Heb je mij nog nooit gehoord! (Ik zeg meestal heel hard "OEF" terwijl ik zenuwachtig het slot van mijn om de hoek geparkeerde fiets open probeer te krijgen)
Flirt jij met je fiets?!?  :o Is t een damesfiets....
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

Citaat van: Avondrood op oktober 30, 2010, 01:58:19 AM
Ik kan me voorstellen dat Halloween iets is voor Amerikanen, Pakistanen, Walen en Groningers, maar ik vind dat Nederland hier niet aan moet doen  :angel:

Sint Maarten, Sint R. Klaas en Sint Santa is toch veel gezelliger? Vooral bij de eerste geen negerzoenen weggeven, dan vraag je om asielzoekers...   :rolleye:

Terwijl jij alleen maar een cape om hoeft te doen...  ;D
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Marina

Citaat van: vuurvlinder op oktober 30, 2010, 00:34:05 AM
Citaat van: Marina op oktober 30, 2010, 00:12:13 AM
Ik vind t maar niets, zo zonder hond.
Ik eerlijk gezegd ook niet. :'(

Ergens hoop ik stiekem dat er een zielige komt aanlopen.
Maar op dit moment kan het gewoon even niet.
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

Citaat van: Avondrood op oktober 30, 2010, 01:58:19 AM
Ik kan me voorstellen dat Halloween iets is voor Amerikanen, Pakistanen, Walen en Groningers, maar ik vind dat Nederland hier niet aan moet doen  :angel:

Sint Maarten, Sint R. Klaas en Sint Santa is toch veel gezelliger? Vooral bij de eerste geen negerzoenen weggeven, dan vraag je om asielzoekers...   :rolleye:

dingen veranderen altijd, daar kan ik op zich wel me leven. hier in Friesland zie ik nu ook voor het eerst tekenen van halloween in enkele winkels. nooit eerder gezien, maar het is commercieel waarschijnlijker interessanter. ik vind sint maarten leuker omdat ik het gewend ben, maar okee, alles verandert en dat is best. maar die negerzoenen heten geen negerzoenen meer maar buys zoenen oid. een onnozele verandering vind ik dat, maar okee, ik kan er nog steeds mee leven. maar wat ze met die negerzoenen zelf hebben gedaan een aantal jaren geleden daar ben ik nog steeds niet overheen: ze hebben dat leuke puntje wat er bovenop zat eraf gehaald! dat vond ik er nu net zo leuk aan, puntje erafbijten en dan dat ding leegzuigen zodat het een mooie knoeiboel werd als het ding instortte. ik heb er nog een of twee keer eentje gehad, maar je kunt ze nu alleen nog maar gewoon opeten en zo lekker zijn ze nou ook weer niet. het enige waar ik ze nu nog goed genoeg voor vind is om ze als projectiel te gebruiken om kinderen die het gras plat trappen mee te verjagen. dat kan best nu dat gevaarlijke puntje er toch niet meer op zit  ;)
groeten, Ronald van Seijen

Marina

negerzoenspin voor halloween: :

je neemt een negerzoen, dropveters als pootjes er insteken en amandeltjes als oogjes
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

Citaat van: Marina op oktober 30, 2010, 11:46:01 AM
negerzoenspin voor halloween: :

je neemt een negerzoen, dropveters als pootjes er insteken en amandeltjes als oogjes
das nog een oplossing idd, pimpen die hap! bij MTV zouden ze er een flatscreen inzetten en grote velgen eronder, maar voor halloween is dit ook een mooie oplossing  :)
groeten, Ronald van Seijen

Marina

en als ze je tuin plattrappen kun je er altijd nog mee gooien
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

ronald

Citaat van: Marina op oktober 30, 2010, 12:22:45 PM
en als ze je tuin plattrappen kun je er altijd nog mee gooien
dat kan effectiever!  ;)
groeten, Ronald van Seijen

Michiel en Milka

Ik dacht even 'dat is Bart, met die uitstekende tenen', maar hij heeft sokken aan, dus het zal wel niet.  ;D
Groet, Michiel

ronald

Citaat van: Michiel en Milka op oktober 30, 2010, 13:21:09 PM
Ik dacht even 'dat is Bart, met die uitstekende tenen', maar hij heeft sokken aan, dus het zal wel niet.  ;D
haha, daar heb ik nog wel aan gedacht, maar Bart is al op een ander strijdtoneel slag aan het voeren, dus ik wou zijn tenen maar even sparen  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

#57
Klopt, maar ik was even in de buurt, kom toevallig net even langsrijden.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ronald

ah, ideaal Bart een beetje grondsteun erbij! hoewel...een beetje...met die apparatuur die jij daar op dak hebt kun je wel erg grote negerzoenen afschieten  ;D
groeten, Ronald van Seijen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: ronald op oktober 30, 2010, 14:16:36 PM
ah, ideaal Bart een beetje grondsteun erbij! hoewel...een beetje...met die apparatuur die jij daar op dak hebt kun je wel erg grote negerzoenen afschieten  ;D

Het schiet al lekker op inmiddels (zie portier)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/