Vogelgids voor Nieuw-Zeeland?

Gestart door lo.troisfontaine, september 18, 2010, 12:44:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

lo.troisfontaine

Hoi,

is er een goede vogelgids voor Nieuw Zeeland?

bvd en groeten,

Lo

Jo Bouwmeester

zeker, de enige echte is "Birds of New Zealand" geschreven door Hugh Robertson & barrie Heather.
bij de vogelbescherming gekocht. Weet zeker dat ze die ook bij birdbooks hebben.
Beste gids, niet zo uitgebreid als bijvoorbeeld ANWB. Als je fanatiek zeevogels gaat kijken zou ik aanvullende literatuur meenemen van als Seabird van uitgeverij Helm ofzo.

Veel plezier daar, is puur genieten.

Joachim

lo.troisfontaine

Hoi Joachim,

hartelijk dank voor je reactie. Helaas ben ik (nog) niet in de gelukkige omstandigheid dat ik zelf ga. Mijn zuster en schoonbroer zijn een trip aan het plannen en ik wil ze verrassen met goede documentatie, want fotograferen is een grote hobby en dan is het wel mooi, als je weet wat je ziet of wat je tegen zou kunnen komen.

bedankt en groeten,

Lo

falco

Ik heb ook nog een vraag over dit onderwerp: Is er ook een beginnersgids van NZ met vogels en zoogdieren? Een kennis van mij is daarnaar op zoek.

Alvast bedankt!
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

Jo Bouwmeester

Misschien wel een beetje laat,
maar zoogdieren komen behalve 2 endemische vleermuizen niet voor, alles wat er loopt aan herten, possums, ratten en muizen etc is geïtroduceerd, er zijn wel veel soorten zeezoogdieren, hier is in combinatie met vogels een heel duur Engels boek en dat heet Wildlife of Antartica. Hier staan echter alleen de vogels van de New-zealand South Pacific Islands.
Er komen niet zo heel veel vogels voor, dus voornoemde gids is prima bruikbaar, voor de beginner.
Er zijn wel simpeleren vogelboeken, maar weet niet welke dat zijn.