gekarteld bekertje?

Gestart door ratje, september 05, 2006, 17:17:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

kan dit het gekarteld bekertje zijn?

ratje

Ik dacht an de kopergroenzwam, maar ik zie geen schubjes op de steel.

a.houter

Ik denk dat je Tarzetta catinus, het Gekarteld leemkelkje, bedoeld?
Zou kunnen, maar erg gekarteld is dit niet. Dat wil nog niet zoveel zeggen, maar als ik het goed zie staat dit op hout. Tarzetta hoort op de grond te staan.


Foto 2 is geen kopergroen zwam, maar hij is wel groen...bovendien ruikt-ie waarschijnlijk lekker naar Anijs. De Groene anijsbekerzwam, Clitocybe odora.

;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Cees Veenema

Groene Anijstrechterzwam ;)  
Groet,

Cees

a.houter

Uiteraard Cees, ik was teveel verdiept in de bekertjes. En ik weet wat je nu wilt zeggen! :P  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci