Wie weet de naam van dit insect?

Gestart door tombo, oktober 06, 2010, 10:32:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

tombo

Dit insect zat in grote aantallen bij gezaagd afvalhout.
Het is ongeveer 8-10 mm lang.

mvg
Tom Sengers

MarjoSmeets

#1
Welkom op het forum Tom! Helaas zit je hier verkeerd met dit insect. Dit is nl. geen kever, maar een wants. Helaas kan ik je niet aan een naam helpen. Je kunt nu even afwachten of je misschien toch nog een naam krijgt hier, of tot dat een admin je topic verhuist naar de wantsen, of je kunt zelf even een nieuw topic openen (eventueel met verwijzing naar dít topic) bij de wantsen. Zelf verplaatsen kan niet. Succes!

O ja, het is ook handig voor het bepalen van de soort, dat je er even bij vermeldt wáár en wanneer je een insect gevonden hebt. Dat kan nl. al heel veel verschil maken!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

Ik ben nog eens voor je gaan zoeken Tom. Ik kom zelf uit op een Rhyparochromus vulgaris, máár, ik ben absoluut geen kenner en heb geen idee of er nog gelijkende zijn. Wil je echt zekerheid hebben, dan zul je toch het bovenstaande uit mijn vorige antwoord moeten doen!  ;D
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

harry60

Rhyparochromus vulgaris is  :right:

En welkom op het forum

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

tombo

Hallo allemaal,

bedankt voor de infomatie.
Ik was even bang dat het een boktorsoort zou kunnen zijn. Er zitten inmiddels wat van deze diertjes in huis. We hebben net een houten vloer gelegd. Vandaar.

groeten
Tom Sengers

harry60

Deze soort komt inderdaad veel voor bij houten vloeren en wanden, of het enige schade aan de vloeren geeft ??? denk dat dat wel mee valt.
Misschien kunnen andere daar meer over vertellen.

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

beetlestitch

heeft zuigende monddelen dus kan nooit schade aan houten vloeren doen want deze zijn zelden vloeibaar. groeten toon.
Toon Keukelaar