Basisboek Paddenstoelen

Gestart door Corryabbink, september 05, 2006, 12:02:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Corryabbink

Hallo allemaal,

Vanmorgen kreeg ik tot mijn grote verbazing post met daarin een voor mij wel zeer welkom boek nl. een Basisboek Paddenstoelen door Nico Dam, Thom Kuyper en Marjo Dam een uitgave van de NMV.
Het is een handleiding voor het macroscopisch determineren van de Agaricales.

Hoewel ik het boek nog maar terloops doorgebladerd heb word ik steeds enthousiaster want daarin wordt niet alleen de paddenstoel in het algemeen behandeld, maar er zitten ook sleutels in!!!!!!!! Geweldig.
Hiermee kan ik tenminste ontdekken welk geslacht het is en ook daarbinnen de belangrijkste soorten op naam brengen.

Voor mij als nieuweling in de mycologie was dit boek dat ik, als nieuw lid van de NMV, zomaar eventjes gratis en voor niets aangereikt kreeg een hartverwarmend welkomstgeschenk.

Ik hoop er nog veel plezier van te hebben.

Tot troost het Basisboek Paddenstoelen is voor niet leden ook te bestellen bij de KNNV.  De prijs zal ongeveer 15 Euro worden.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

Mooi Corry, ik begin de mensen van de NMV ook al steeds aardiger te vinden.
Groet,

Cees

a.houter

...er is ook nog een hele mooie fotogids (gratis) beschikbaar, als je 3 x per jaar een uurtje voor het NEM-project wilt tellen. Kan zelfs bij jezelf in de achtertuin als je dat wilt... ;)  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Corryabbink

#3
Citeer...er is ook nog een hele mooie fotogids (gratis) beschikbaar, als je 3 x per jaar een uurtje voor het NEM-project wilt tellen. Kan zelfs bij jezelf in de achtertuin als je dat wilt... ;)
Ik zou dat ook alleen maar in mijn achtertuin willen doen. Het ligt er maar aan wat ze geteld willen hebben mijn tijd wordt steeds beperkter als ik tenminste zelf ook nog iets wil leren :rolleyes:

CiteerMooi Corry, ik begin de mensen van de NMV ook al steeds aardiger te vinden.

en Cees
Zijn wij of zij nu veranderd ????????? of krijgen we meer begrip voor elkaar en gaan langzamerhand samen op. Trouwens dat lidmaatschap kan ik je wel aanbevelen zo'n fanatiekeling als jij bent .......dan wil je toch ook wel iets meer weten van het wel en wee op paddestoelengebied in ons land. Ze hebben een prachtig blad waarmee je goed geïnformeerd wordt over alle ontwikkelingen. Soms staan er sleutels in enz.enz.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

a.houter

Mail mij jouw adres en ik doe je een folder toekomen waarin een en ander uitgelegd wordt. -_-  
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Cees Veenema

Citeer
Citeer...er is ook nog een hele mooie fotogids (gratis) beschikbaar, als je 3 x per jaar een uurtje voor het NEM-project wilt tellen. Kan zelfs bij jezelf in de achtertuin als je dat wilt... ;)
Ik zou dat ook alleen maar in mijn achtertuin willen doen. Het ligt er maar aan wat ze geteld willen hebben mijn tijd wordt steeds beperkter als ik tenminste zelf ook nog iets wil leren :rolleyes:

CiteerMooi Corry, ik begin de mensen van de NMV ook al steeds aardiger te vinden.

en Cees
Zijn wij of zij nu veranderd ????????? of krijgen we meer begrip voor elkaar en gaan langzamerhand samen op. Trouwens dat lidmaatschap kan ik je wel aanbevelen zo'n fanatiekeling als jij bent .......dan wil je toch ook wel iets meer weten van het wel en wee op paddestoelengebied in ons land. Ze hebben een prachtig blad waarmee je goed geïnformeerd wordt over alle ontwikkelingen. Soms staan er sleutels in enz.enz.
Je zegt het al André.

De juiste sleutel vinden.
Daar gaat het toch altijd om?
Groet,

Cees

a.houter

@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Corryabbink

#7
CiteerJe zegt het al André.

De juiste sleutel vinden.
Daar gaat het toch altijd om?

Hoi Cees,

Je geeft iemand anders antwoord :lol: maar dat geeft niet.  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

a.houter

http://nem.paddestoelenkartering.nl/

bovenstaande verteld je alles over het NEM-project. Zeer eenvoudig te doen, kost weinig tijd. Is leerzaam terwijl je een (zeer) nuttige bijdrage levert.
@ndré
Admin. Paddestoelen
----------------------------------
Disclaimer
----------------------------------
Ondanks alle aan de samenstelling van dit bericht bestede zorg, kan ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele directe dan wel indirecte schade voortvloeiende uit enig gebruik van dit bericht, de opgenomen links en attachements.

This message is provided "as is" without warranty of any kind. In no event shall I be liable for any loss of profits, loss of business, loss of life, loss of use or data, interuption of business, or for indirect, special, inci

Arno van Stipdonk

Ik heb het boekje ook ontvangen, ziet er idd erg goed uit. Volgens mij hebben alle NMV-leden het gekregen. YES! :D  

Cees Veenema

Citeer
CiteerJe zegt het al André.

De juiste sleutel vinden.
Daar gaat het toch altijd om?

Hoi Cees,

Je geeft iemand anders antwoord :lol: maar dat geeft niet.
Ik zie het Corry,

André kan er in ieder geval om lachen en jij hoeft er gelukkig niet om te huilen.
Groet,

Cees

Corryabbink

Vandaag heb ik eens een paar soorten bekeken met het boekje als leidraad. Zoals b.v. Melkzwammen en nog een paar soorten.
Ik vind het fantastisch. Iets dat iedere beginner in huis moet hebben. Het had me vorig jaar veel uren zoeken bespaard. Ook de uitleg in het voorste deel is goed duidelijk en maakt als men dit beheerst het determineren een stuk eenvoudiger.

Al met al een mooie uitgave waarmee iedere beginner goed uit de voeten kan zonder dat er direct een microscoop aan te pas hoeft te komen. Een eenvoudig loupje en men kan beginnen :rolleyes:  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"