Grijs berijpt of?

Gestart door hermankoek, oktober 05, 2010, 22:05:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

hermankoek

Deze paddestoel was grijs berijpt en leek wel of ie beschimmeld was. Even verder gezocht en het bleek dat er meerdere waren in de buurt vanddar de onderkant erbij. Iemand een idee wat het kan zijn?
Met vriendelijke groet
Herman Koek

BenS

Groet,
Ben

Natuurlijk Achterhoek (Graafschap, Liemers, Montferland)

hermankoek

Nee deze stonden in een dicht dennenbosje vlak naast de groenwordende koraalzwam zie mijn bericht even eerder. Zie ook op de achtergrond de restanten van dennen en een kiemplantje
Met vriendelijke groet
Herman Koek

Melchior van Tweel

Doet mij een beetje denken aan een uitgebleekte Ametistzwam
Groet, Melchio
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

BenS

Daarom vroeg ik: onder beuken? Ook mijn gedachte ging daarnaar uit, mede gezien de nog wat bleekviolette tinten.
Groet,
Ben

Natuurlijk Achterhoek (Graafschap, Liemers, Montferland)

hermankoek

links er achter staat er nog een welliswaar nog klein maar toch. Allen waren grijs berijpt en er stonden er meerdere in allelei formaten. Ook nog een foto van een kleiner exemplaar ernaast
Met vriendelijke groet
Herman Koek

JW_2all

De amethistzwam komt heel vaak voor onder beuk en heel vaak onder eik.
Als dat de vraag was waarmee je zat,   :duim:
Groet,
Jan

wim veraghtert

Hier zie ik toch geen Amethystzwam in, hoor...
dat de bovenkant van de hoed zo uitbleekt, kan perfect. Maar niks van paars op de lamellen, noch op de steel, dat is onwaarschijnlijk. Waarom kan het bijv. geen Entoloma zijn?
Alleszins een exemplaar waar je met deze foto's niet uitgeraakt...


Mvg
Wim
admin nachtvlinders waarnemingen.be

hermankoek

Welke gegevens zijn er meer nodig om er wel iets over te kunnen vertellen. Alvast aanvulling omtrent de standplaats. Deze stond in het Roggebotzandbos Flevoland. Onder een dicht sparrenboscomplexje waardoor er weinig verdamping is en het hierdoor het bijna jaarrond vochtig is. In de buurt (binnen 25m) stonden Holsteelkluifzwam, meerdere soorten (2) Aardsterren, Groenwordende koraalzwam. Ze staan er nu nog.
Met vriendelijke groet
Herman Koek

xenion

Sporee maken, onder de microscoop bekijken. En anders vergeten...
Groeten,
Martin