Maandopdracht foto oktober: Trekvogels

Gestart door Vincent Hart, oktober 05, 2010, 20:02:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: dralion13 op november 02, 2010, 21:45:36 PM
roodborst is net zo goed een trekvogel, je hebt een groep doortrekkers, een groep wintergasten en een groep zomergasten, maar het is net zo goed een doortrekker
Klopt, ik zeg ook niet dat het geen doortrekker is, alleen de doortrek gevoel/beeld ontbraakt in mijn ogen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

Wat is dan het verschil met spreeuwen, Jeroen?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Vincent Hart op november 02, 2010, 22:38:16 PM
Wat is dan het verschil met spreeuwen, Jeroen?
Zijn ook jaargast, maar zo'n groep geeft meer trekgevoel, toch?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Hart op november 02, 2010, 18:19:24 PM
Vlugge vingers, hard kunnen rennen ...  ;D

En wat serieuzer, Bart: Ik zou m'n vraag ook eens stellen hier, en/of op het forum van Birdpix.

Thanx! Ben al een stuk wijzer nu, denk trouwens dat het toch geen spiegelreflex wordt (veel RTFM en gesleep met spullen).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Stijn E.

Goed, ik wil graag nog ff terugkomen op de fotoviewer die we willen gebruiken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje 'upset' (zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen) was over alle meningen en commentaren op de verschillende fotoviewers die ik liet zien. Was misschien ook niet zo handig om ineens over te stappen op iets anders, en eigenlijk deed ik dat ook niet, want ik heb het nog met jullie besproken. Ook was het niet zo slim om de keuze aan jullie over te laten, je gaat immers de krant ook niet (volledig) laten bepalen of een product wel of niet in je winkel ligt. Al met al denk ik dat het goed is om in elk geval volgende maand weer gewoon de fotoviewer te gebruiken die we tot en met augustus (eigenlijk september) gebruikt hebben. Mee eens? Ik hoor het wel even  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op november 04, 2010, 18:01:28 PM
Goed, ik wil graag nog ff terugkomen op de fotoviewer die we willen gebruiken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje 'upset' (zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen) was over alle meningen en commentaren op de verschillende fotoviewers die ik liet zien. Was misschien ook niet zo handig om ineens over te stappen op iets anders, en eigenlijk deed ik dat ook niet, want ik heb het nog met jullie besproken. Ook was het niet zo slim om de keuze aan jullie over te laten, je gaat immers de krant ook niet (volledig) laten bepalen of een product wel of niet in je winkel ligt. Al met al denk ik dat het goed is om in elk geval volgende maand weer gewoon de fotoviewer te gebruiken die we tot en met augustus (eigenlijk september) gebruikt hebben. Mee eens? Ik hoor het wel even  :duim:
Nee! Houd het zo! Niks van dat geklaag aantrekken, ziet er goed uit.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Stijn Eikelboom op november 04, 2010, 18:01:28 PM
Goed, ik wil graag nog ff terugkomen op de fotoviewer die we willen gebruiken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje 'upset' (zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen) was over alle meningen en commentaren op de verschillende fotoviewers die ik liet zien. Was misschien ook niet zo handig om ineens over te stappen op iets anders, en eigenlijk deed ik dat ook niet, want ik heb het nog met jullie besproken. Ook was het niet zo slim om de keuze aan jullie over te laten, je gaat immers de krant ook niet (volledig) laten bepalen of een product wel of niet in je winkel ligt. Al met al denk ik dat het goed is om in elk geval volgende maand weer gewoon de fotoviewer te gebruiken die we tot en met augustus (eigenlijk september) gebruikt hebben. Mee eens? Ik hoor het wel even  :duim:

Helemaal mee eens  :duim: , klanten moet je opvoeden, niet over je heen laten lopen  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Stijn E.

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 04, 2010, 18:16:00 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op november 04, 2010, 18:01:28 PM
Goed, ik wil graag nog ff terugkomen op de fotoviewer die we willen gebruiken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje 'upset' (zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen) was over alle meningen en commentaren op de verschillende fotoviewers die ik liet zien. Was misschien ook niet zo handig om ineens over te stappen op iets anders, en eigenlijk deed ik dat ook niet, want ik heb het nog met jullie besproken. Ook was het niet zo slim om de keuze aan jullie over te laten, je gaat immers de krant ook niet (volledig) laten bepalen of een product wel of niet in je winkel ligt. Al met al denk ik dat het goed is om in elk geval volgende maand weer gewoon de fotoviewer te gebruiken die we tot en met augustus (eigenlijk september) gebruikt hebben. Mee eens? Ik hoor het wel even  :duim:

Helemaal mee eens  :duim: , klanten moet je opvoeden, niet over je heen laten lopen  ;)

Eens met Robert of mij Bart?  ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Stijn Eikelboom op november 04, 2010, 18:43:53 PM
Eens met Robert of mij Bart?  ;)

Eens met jou en eens met Robert omdat hij het ook eens is met jou. Als jij het daar dan nou ook even mee eens bent hoeft Robert het alleen nog maar met mij eens te zijn en vormen we een perfect trio  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Stijn E.

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 04, 2010, 18:49:17 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op november 04, 2010, 18:43:53 PM
Eens met Robert of mij Bart?  ;)

Eens met jou en eens met Robert omdat hij het ook eens is met jou. Als jij het daar dan nou ook even mee eens bent hoeft Robert het alleen nog maar met mij eens te zijn en vormen we een perfect trio  :duim:

Eigenlijk zegt Robert het tegengestelde van wat ik zeg, ik was namelijk van plan weer terug te gaan naar de oude versie van de fotoviewer. Hij zegt dat hij de slideshow prima vind. Vandaar  ;)

Nog even @Robert: Fijn dat jij het wel een goede fotoviewer vind ;) Ik wil toch nog even horen wat anderen zeggen, maar je hebt gelijk dat niet iedereen alles kan afdwingen  (zegmaar) ;D
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Bart van Hoogstraten

Ooops sorry, had het bericht van Robert niet goed doorgenomen.
Persoonlijk vind ik dat je gewoon moet doen wat jij denkt dat het beste is.
Als je desondanks toch van mij wilt weten wat het beste is vind ik die ene met die overview waar je op kunt klikken zonder dat er een balkje door het beeld loopt het mooist.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

GijsB

wat mij betreft gaan we terug naar het oude systeem :duim:

ik vind het jammer dat die balk in beeld komt, dat maakt een foto net wat minder mooi (bij de lepelaars werd bijvoorbeeld een stuk van de poten eraf gehaald toen de balk onder stond)
Gijs

Rickschonewille

Gefeliciteerd Spreeuw! Wie hem ook in heeft gestuurd.

Jarinka

Citaat van: Rickschonewille op november 08, 2010, 20:21:51 PM
Gefeliciteerd Spreeuw! Wie hem ook in heeft gestuurd.
Guilty :angel:
Het was echt een fantastisch gezicht, 's ochtends vlak voor zonsopgang, twee van zulke groepen. Vincent schatte het aantal (op basis van deze foto) op 10.000! Het leuke was dat ik de vorige avond een stuk uit het boek Vogels Onderweg had gelezen, waarin beschreven werd dat een groep zich splitst, en dat een deel de oversteek over het water waagt, en de rest steeds lager gaat vliegen langs de dijk. En dat deden ze ook! Een groep van 300 (die wat vroeger langs kwam) vloog op twee meter boven mijn hoofd langs!
Geweldige vogels, zo in een groep :).
Groeten, Jarinka Heijink

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jarinka op november 08, 2010, 20:52:00 PM
Citaat van: Rickschonewille op november 08, 2010, 20:21:51 PM
Gefeliciteerd Spreeuw! Wie hem ook in heeft gestuurd.
Guilty :angel:
Het was echt een fantastisch gezicht, 's ochtends vlak voor zonsopgang, twee van zulke groepen. Vincent schatte het aantal (op basis van deze foto) op 10.000! Het leuke was dat ik de vorige avond een stuk uit het boek Vogels Onderweg had gelezen, waarin beschreven werd dat een groep zich splitst, en dat een deel de oversteek over het water waagt, en de rest steeds lager gaat vliegen langs de dijk. En dat deden ze ook! Een groep van 300 (die wat vroeger langs kwam) vloog op twee meter boven mijn hoofd langs!
Geweldige vogels, zo in een groep :).

Gefeliciteerd Jarinka (was na mijn lepelaars de volgende keus geweest)  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven


Bart van Hoogstraten

Stemmen kan t/m maandag 8 november... Nog 2 uur te gaan -> Ik maak nog steeds kans met mijn Kievietjes!!! ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jarinka

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 08, 2010, 21:57:51 PM
Stemmen kan t/m maandag 8 november... Nog 2 uur te gaan -> Ik maak nog steeds kans met mijn Kievietjes!!! ;)
Attentie dames en heren. Bart van Hoogstraten is zojuist gediskwalificeerd omdat hij bekend heeft gemaakt welke foto door hem is ingestuurd  B)
Groeten, Jarinka Heijink

Suzie

Citaat van: Jarinka op november 08, 2010, 22:01:08 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 08, 2010, 21:57:51 PM
Stemmen kan t/m maandag 8 november... Nog 2 uur te gaan -> Ik maak nog steeds kans met mijn Kievietjes!!! ;)
Attentie dames en heren. Bart van Hoogstraten is zojuist gediskwalificeerd omdat hij bekend heeft gemaakt welke foto door hem is ingestuurd  B)
;D
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jarinka op november 08, 2010, 22:01:08 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 08, 2010, 21:57:51 PM
Stemmen kan t/m maandag 8 november... Nog 2 uur te gaan -> Ik maak nog steeds kans met mijn Kievietjes!!! ;)
Attentie dames en heren. Bart van Hoogstraten is zojuist gediskwalificeerd omdat hij bekend heeft gemaakt welke foto door hem is ingestuurd  B)

Nee jij dan spreeuw -> goudhaan heeft gewonnen dus!!! ;D ;D ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Nou, ben ik voor één keer op tijd ...

Gefeliciteerd, Jarinka  :duim:

Mag jij gaan denken over wat we in december gaan doen (kalkoen?!)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

misschien trouwens leuk om voor de volgende keer ook de mogelijkheid te geven om een motivatie van je keuze erbij te doen (en dat dit dan bijvoorbeeld in het topic genoemd wordt)

Gijs

Bart van Hoogstraten

Citaat van: dralion13 op november 09, 2010, 00:18:28 AM
misschien trouwens leuk om voor de volgende keer ook de mogelijkheid te geven om een motivatie van je keuze erbij te doen (en dat dit dan bijvoorbeeld in het topic genoemd wordt)

Okay Gijs, dat is nou eens een geweldig belonings-idee -> de winnaar mag het onderwerp voor de volgende maand bepalen!!!  :duim:
Vincent?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Vincent Hart

Dat laatste deden we al een tijdje, Bart ;) Alleen is het de eervolgende maand, omdat pas als de lopende maand is afgelopen, de inzendtermijn stopt. En dan moeten we nog stemmen ...

Trouwens, Gijs, wat jij (volgens mij) bedoelt, doen veel mensen al: Aangeven waarom zij een bepaalde foto de mooiste/beste vinden. Vind ik ook erg leuk, maar verplicht stellen wordt lastig  ;D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Margreet Kwh

Jarinka, gefeliciteerd! Mooie trekvogelfoto!

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

GijsB

ja, dat weet ik, maar alleen jij bent degene die het kan lezen, het zou leuk zijn als iedereen het kon lezen ;)
Gijs

Vincent Hart

Oh wacht, bedoel je de motivatie van de inzender, waarom het juist die foto is geworden?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

ja, waarom iemand een bepaalde foto instuurd
Gijs

Bart van Hoogstraten

Lijkt me geen goed plan -> de keuze op de foto is dan manipuleerbaar. Iemand die een lekker verhaal weet te smeden kan daarmee de waardering op zijn foto opkrikken. Denk dat zoals het nu is het beste is -> anonieme inzending tot de uitslag bekend is.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/