Maandopdracht foto oktober: Trekvogels

Gestart door Vincent Hart, oktober 05, 2010, 20:02:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Robertmeer

Ik heb gestemd op Pestvogel I. Zat te twijfelen tussen Pallas', Pestvogel I en Goudhaan, maar heb uiteindelijk gekozen voor de Pestvogel, omdat deze het scherpst is. Daarnaast valt het licht ook erg mooi op de vogel.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Suzie

Ik heb gestemd op goudhaan. Leuk dat het beestje net boven het gras uit komt!
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

Margreet Kwh

Heel moeilijk weer! Leuk dat je nu een doorlopende voorstelling krijgt.
Uiteindelijk heb ik voor de lepelaars gekozen, omdat het zo'n optimistische foto is.

Margreet.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Bart van Hoogstraten

#63
Ik heb besloten om het zeldzaamheids-aspect van de soort niet te laten meespelen en heb net als Margreet op de Lepelaars gestemd. Erg mooi qua licht en compositie en de vogels "stralen" inderdaad iets uit. Ik zag de "vastberadenheid" van de beesten. "Nu is het welletjes hier, LET"S GO!!!" -> een echte "trek-foto".

edit -> PS de complimenten allemaal! Er zitten echt heel erg mooie foto's tussen. Maar nogmaals; zo eentje als die van de lepelaars heb ik op WRNMNG nog nooit eerder ergens langs zien komen.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Stijn E.

Zo; u vraagt, wij draaien ;) Ik heb even zitten kijken of er nog een andere manier is om de foto's weer te geven (oude manier = veel werk, nieuwe manier = captionbalkje in de foto) en ik heb nu iets wat wel (aardig) goed is, denk ik ;) http://defrisseblik.weebly.com/oktober-2.html

Laat maar weten wat jullie hier van denken.  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Bart van Hoogstraten

Oh, een stuk beter -> met name omdat je uit een overview kunt klikken!  :duim:
Vind persoonlijk de restrictie van 800 x 600 pixels erg laag en een beperking geven in de beoordeling. Ik snap dat dat is om de WRNMNG-servers in het algemeen niet te belasten, maar kan er voor dit topic daar niet op uitgezonderd worden?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

firecrest

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 02, 2010, 17:28:45 PM
Oh, een stuk beter -> met name omdat je uit een overview kunt klikken!  :duim:
Vind persoonlijk de restrictie van 800 x 600 pixels erg laag en een beperking geven in de beoordeling. Ik snap dat dat is om de WRNMNG-servers in het algemeen niet te belasten, maar kan er voor dit topic daar niet op uitgezonderd worden?
De foto's staan op een aparte site, dus dat heeft niets te maken met de waarneming.nl-servers. 800 x 600 is inderdaad wat klein, maar is zo wel goed zichtbaar op alle soorten beeldschermen.

Vincent Hart

Wel een goed punt natuurlijk: Nu de foto's niet meer op het forum staan, is leesbaarheid topic/belasting servers geen issue meer. 1024x(?)786?

ps Gefeliciteerd met #1000, Lars  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Maarten Sluijter

Citaat van: Vincent Hart op november 02, 2010, 17:36:17 PM
Wel een goed punt natuurlijk: Nu de foto's niet meer op het forum staan, is leesbaarheid topic/belasting servers geen issue meer. 1024x(?)786?

ps Gefeliciteerd met #1000, Lars  ;)

Hoe groter hoe beter, lijkt mij een goed plan!  :duim:
.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Hart op november 02, 2010, 17:36:17 PM
Wel een goed punt natuurlijk: Nu de foto's niet meer op het forum staan, is leesbaarheid topic/belasting servers geen issue meer. 1024x(?)786?

ps Gefeliciteerd met #1000, Lars  ;)

Volgens mij past dat met gemak op het scherm van een klein laptopje. (= al gauw 1280 x 960).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

firecrest

Citaat van: Vincent Hart op november 02, 2010, 17:36:17 PM
Wel een goed punt natuurlijk: Nu de foto's niet meer op het forum staan, is leesbaarheid topic/belasting servers geen issue meer. 1024x(?)786?

ps Gefeliciteerd met #1000, Lars  ;)
Ik had het niet eens door, en door al mijn getyp sta ik nu alweer op #1002... ::)


Grotere foto's kan de foto inderdaad een stuk beter maken. Ik geloof dat hier al eerder een discussie over was en het uiteindelijk op 800 x 600 is blijven steken, vanwege de verschillende formaten beeldschermen. Overigens vind ik de foto's bij 800 x 600 ook mooi uitkomen.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: firecrest op november 02, 2010, 17:41:08 PM
Overigens vind ik de foto's bij 800 x 600 ook mooi uitkomen.

Geeft natuurlijk wel meer mogelijkheden mbt uitsnijding uit het origineel...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Stijn E.

Pfff... Ik begin zometeen maar weer opnieuw, want de uitvergrote foto groter maken dan ze nu zijn is met weebly niet mogelijk...
Overigens is dit hetzelfde formaat als bij de oude versie van het fotoweergave-systeem, maar blijkbaar voldoet dit niet meer.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Vincent Hart

@Stijn: Je hoeft van mij niet te gaan knutselen om de oktoberfoto's te gaan 'opblazen' hoor. Immers was t/m deze maand 800x600 het maximum. Maar we zouden kunnen afspreken vanaf november max. 1024x786 toe te staan. Tenminste, als Weebly met foto's van dat formaat kan omgaan ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Tijd voor een nieuwe camera!
Iemand tips voor de beginner om goedkoop naar gebruiksvriendelijke spiegelreflex over te stappen?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Maico Weites

Lepelaars en pestvogel vond ik erg mooi, maar de gouhaan wint. :duim:
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Stijn E.

Dit is de beste/enige manier om de foto's zo groot weer te geven, groter kan ik ze ook niet maken (ivm max. paginabreedte)...
http://defrisseblik.weebly.com/oktober-3.html

Voor niet alle foto's is het mooi, maar als sommige mensen ze indien mogelijk groter insturen is dat wellicht verholpen.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

firecrest

#77
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 02, 2010, 17:52:48 PM
Tijd voor een nieuwe camera!
Iemand tips voor de beginner om goedkoop naar gebruiksvriendelijke spiegelreflex over te stappen?
2e hands ;)


Grotere foto's zitten wel voor en nadelen aan. Je krijgt een nog groter verschil tussen spiegelreflex (vaak meer pixels) en een gewone digitale camera. Ook uitsneden maken wordt moeilijker, zoals Bart al zei.
We moeten ook wel kiezen voor 1 formaat, anders hebben mensen met groter formaat voordeel te opzichte van mensen die hun foto liever in klein formaat willen.

Vincent Hart

#78
Vlugge vingers, hard kunnen rennen ...  ;D

En wat serieuzer, Bart: Ik zou m'n vraag ook eens stellen hier, en/of op het forum van Birdpix.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Stijn E.

Citaat van: firecrest op november 02, 2010, 18:17:15 PM
Grotere foto's zitten wel voor en nadelen aan. Je krijgt een nog groter verschil tussen spiegelreflex (vaak meer pixels) en een gewone digitale camera. Ook uitsneden maken wordt moeilijker, zoals Bart al zei.
We moeten ook wel kiezen voor 1 formaat, anders hebben mensen met groter formaat voordeel te opzichte van mensen die hun foto liever in klein formaat willen.

Mee eens ;) Echter is het lastig om een kleiner formaat dan het hier (http://defrisseblik.weebly.com/oktober-3.html) gebruikte formaat te gebruiken, omdat ik de foto's gewoon met de hand van grootte verander. Nu rek ik ze gewoon uit tot ze op de max. grootte zijn, maar er tussenin moet ik gaan gokken hoe groot de foto moet zijn en dat word alles behalve mooi ;)

Ik laat de keuze aan jullie welke fotoweergave jullie kiezen, hier zijn ze allemaal nog ff op een rijtje  :duim::
-"Oude versie"
-"Slideshow"
-"Oktober-2"
-"Oktober-3"
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jeroen Nagtegaal

Ik zou zeggen, oude versie in combie met Okt 2. Of gaat dat niet?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Stijn E.

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 02, 2010, 18:45:22 PM
Ik zou zeggen, oude versie in combie met Okt 2. Of gaat dat niet?

Hoe zie je dat voor je? Want de fotoviewer van de oude versie verschilt niet veel van die van okt. 2. Enige verschil zijn de knopjes om naar de volgende foto te gaan, maar die verdwijen sowieso omdat elke foto op zich staat in de oude versie. In okt. 2 is dit een geheel.
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jeroen Nagtegaal

Ik bedoel dus een overzicht van alle foto's met datum en locatie en soort. Dus die tekst aan de zijkant. In combie met de pijltjes. En om het helemaal luxe te maken zou het mooi zijn als je naar de volgende foto kon met de toetsen op je toesenbord
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

firecrest

Na lang wachten heb ik ook maar eens gestemd, op nummer 6.
Mooie foto met vooral erg mooie lucht.
In combinatie met een echt trekbeeld, vind ik dit de beste foto.
2e plaats is voor het Goudhaantje, die is ook erg gaaf!

Stijn E.

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 02, 2010, 18:58:50 PM
Ik bedoel dus een overzicht van alle foto's met datum en locatie en soort. Dus die tekst aan de zijkant. In combie met de pijltjes. En om het helemaal luxe te maken zou het mooi zijn als je naar de volgende foto kon met de toetsen op je toesenbord

Zoals ik al schreef is dat eerste niet zo gauw mogelijk, helaas. Aan dat tweede kan ik helaas ook niks veranderen, ik moet het simpelweg doen met de applicatie van Weebly...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Jan vH

Ik vind het wel goed zoals het nu is.  :duim:

En ik heb op de Goudhaan gestemd. Wel leuk zo veel inzendingen (maar moeilijk kiezen)!
Jan van Harten
Validator Plantengallen

smoely

Ik heb op de rosse franjepoot 2 gestemd.
Mooi beestje en goede kwaliteit.

Jeroen Nagtegaal

Zelf vind ik maar 3 echte "trek-foto's" Kolgans, Spreeuw en Lepelaar. De andere zijn jaargast, of zeldzame doortrekker. Daar gaat het zeldzaamheidsaspect in meespelen als beoordelingsfactor denk ik.

Van die 3 leek Kolgans me Digiscoop, en Lepelaar vindt ik een vrij standaard plaatje. Spreeuw is ook standaard, maar heeft wel mooie kleuren ed!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

DuDe

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

GijsB

roodborst is net zo goed een trekvogel, je hebt een groep doortrekkers, een groep wintergasten en een groep zomergasten, maar het is net zo goed een doortrekker
Gijs