Maandopdracht foto oktober: Trekvogels

Gestart door Vincent Hart, oktober 05, 2010, 20:02:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

stefanhageman

Ben benieuwd naar de foto's.
Hoop dat het er meer zijn dan de vorige keer en ik meer tegenstanders heb. ;)
Stefan Hageman


stefanhageman

Stefan Hageman


firecrest


Vincent Hart

Ze staan er nu 2 minuten Lars, ik haal af en toe ook nog adem tussendoor als je het goed vindt  ;D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille

Lekker veel deze keer! Zitten ook erg veel mooie bij! Ik zit te twijfelen tussen Rosse Franjepoot 2, Pallas' Boszanger en Pestvogel... hmmz.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Rickschonewille


Vincent Hart

tiz nu allemaal soort van georganiseerd -  neem al die scherpte mee het veld in, jongens  >:D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

beetje jammer van die donkere balk onderaan de foto's, ookal dekt de balk niet 100%, toch wordt er een soort van randje van de foto afgeknipt, wat een compositie kan verpesten...


ik vind het een moeilijke keuze deze keer
Gijs

Stijn E.

Ten eerste: Ik heb gestemd op de Lepelaars, omdat het het ultieme trekgevoel uitstraalt m.i.!

En ten tweede ben ik heel blij dat we met 2 dipmaanden achter de rug (in maand moest Vincent noodmaatregelen treffen, en de maand erna was het alleen Stefan die een foto instuurde die aan alle eisen voldeed; weten jullie nog?) nu weer 13 foto's mogen laten zien!
Zo, dat heb ik maar gezegd  :blink:




Citaat van: dralion13 op november 01, 2010, 20:22:35 PM
beetje jammer van die donkere balk onderaan de foto's, ookal dekt de balk niet 100%, toch wordt er een soort van randje van de foto afgeknipt, wat een compositie kan verpesten...

Ik zag het inderdaad... Ik zal even kijken of het anders kan Gijs  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Caption (=tekstbalkje) nu even boven gezet, maar daar word het nog niet veel beter van...
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

sjonnoh

I vote starling!
Het is een mooie zonsopgang met een mooie grote groep vogels en het was een vrij scherpe foto  :)
m'n 2e keus zou de 1ste pestvogel zijn geweest omdat die er ook mooi op stond met een mooie blauwe lucht. Die foto van die kolganzen was helaas wat onscherp  :(
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Maarten Sluijter

Ik heb gestemd op de Tapuit.
Een goede kwaliteit foto, mooi in zijn biotoop in de trektijd.
.

GijsB

Citaat van: Stijn Eikelboom op november 01, 2010, 20:27:09 PM
Caption (=tekstbalkje) nu even boven gezet, maar daar word het nog niet veel beter van...

nee, is het niet mogelijk om de balk helemaal wel weg te halen, en de tekst er onder te zetten?
Gijs

Stijn E.

Citaat van: dralion13 op november 01, 2010, 20:30:25 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op november 01, 2010, 20:27:09 PM
Caption (=tekstbalkje) nu even boven gezet, maar daar word het nog niet veel beter van...

nee, is het niet mogelijk om de balk helemaal wel weg te halen, en de tekst er onder te zetten?

Ja en nee ;)

Het is mogelijk geen caption in te voeren bij een foto, en vervolgens de tekst er onder te typen.
Echter krijg je dan een lijst van 13 regels info, wat ook niet echt overzichtelijk is.

Overigens kan ik wat betreft de balk niets meer dan boven of onder instellen, dus we hebben 3 keuzes ;)
Caption onder / Caption boven / Alle regels onder de slideshow

Wat denken jullie?
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

dannybregman

Ik heb gestemd op de 1e Pestvogel, wat een mooie scherpe foto!

stefanhageman

Stefan Hageman


GijsB

je kan de tekst ook helemaal weghalen, het nummer staat er ook bij, en de soort zal voor het overgrote deel wel duidelijk zijn (allen die kolganzen had ik er dan niet direct achter gezocht)
Gijs

Stijn E.

Citaat van: dralion13 op november 01, 2010, 20:39:24 PM
je kan de tekst ook helemaal weghalen, het nummer staat er ook bij, en de soort zal voor het overgrote deel wel duidelijk zijn (allen die kolganzen had ik er dan niet direct achter gezocht)

Dat zal zo zijn, maar na de stemronde moet men wel weten wie de fotograaf is, op welke plaats de foto is geƫindigd, waar de foto gemaakt is enz. ;)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

GijsB

laat het dan nu maar zo, maar persoonlijk (ik weet niet hoe de rest er over denkt) vond ik de manier van voorgaande maanden prettiger
Gijs

Marije

Citaat van: dralion13 op november 01, 2010, 20:43:52 PM
laat het dan nu maar zo, maar persoonlijk (ik weet niet hoe de rest er over denkt) vond ik de manier van voorgaande maanden prettiger

Mee eens. Ik vond het zoals je het eerst deed Stijn overzichtelijker en rustiger kijken en lezen.
Bijv. zoals in juli het nu nog te zien is.

Vincent Hart

Los van de balkjes: Ik ben ook erg gelukkig met maar liefst 13 (...) inzendingen  :duim:
En ook altijd erg leuk dat zoveel verschillende mensen zoveel verschillende voorkeuren hebben  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

firecrest

Citaat van: dralion13 op november 01, 2010, 20:43:52 PM
laat het dan nu maar zo, maar persoonlijk (ik weet niet hoe de rest er over denkt) vond ik de manier van voorgaande maanden prettiger
Ik vind het balkje inderdaad ook storend, maar verder vind ik de nieuwe navigatie wel verbeterd. Leuk dat er zo veel foto's zijn dot keer! Dat maakt het kiezen echter wel moeilijk...

jonas D

Wat is de opdracht voor november?

Ik heb trouwens gestemd voor de spreeuw.
Groeten,
Jonas

firecrest

Citaat van: jonas D op november 01, 2010, 20:49:31 PM
Wat is de opdracht voor november?
Daar is al een nieuw topic over: eenden en ganzen ;)

jonas D

Groeten,
Jonas

Lonnie Bregman

#56
En Zwanen! ;)

Ik heb trouwens gestemd op de Goudhaan. Een echte trekvogel, die erg moeilijk te fotograferen is. En in het gras zie je hem ook niet vaak. Erg leuke foto hoor!

Ik vind trouwens Pestvogel I en de Tapuit ook erg mooi.
Groeten, Lonnie Bregman

JohanvantBosch

Citaat van: Vincent Hart op november 01, 2010, 19:58:08 PM
Ze staan er nu 2 minuten Lars, ik haal af en toe ook nog adem tussendoor als je het goed vindt  ;D

Belachelijk!  >:D

Vincent Hart

Vond het toen we naar de Noordse Waterlijster renden-fietsten-renden ook meer een last dan een lust, dat ademhalen  ;D
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

t heeft mij een steppekiek gekost, dat ademhalen, dus ik ben er ook niet echt bepaalt een voorstander van...
Gijs