Wie weet hoe deze vogels heten?

Gestart door Matt, september 04, 2006, 19:05:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Matt

Deze vogels leven bij Islas Ballestas in Peru.
Heeft iemand enig idee hoe ze heten?

Date Lutterop

Red-legged Shag - Phalacrocorax gaimardi

Groet,

Date

Groet,

Date


Matt


Jan Harteman

CiteerRed-legged Shag - Phalacrocorax gaimardi

Groet,

Date
Dat is overigens de engelse naam... de namen Shag en Cormorant worden beide gebruikt voor vogels die wij Aalscholver noemen.

RWester

Citeer
CiteerRed-legged Shag - Phalacrocorax gaimardi

Groet,

Date
Dat is overigens de engelse naam... de namen Shag en Cormorant worden beide gebruikt voor vogels die wij Aalscholver noemen.
Wordt dit door elkaar gebruikt of specifiek voor bepaalde groepen/soorten Aalscholvers? Bijv grotere en kleinere soorten of gebiedsspecifieke (kust of landbewoners)?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Jan Harteman

Ja, beide namen voor verschillende groepen.
Ik meen dat Shag vooral voor kleinere (dwergaalscholvers) wordt gebruikt... en Cormorant voor grotere (aalscholvers) maar ik weet het niet helemaal zeker (ik weet ook niet hoeveel verschillende geslachten er zijn).

Hetzelfde geldt voor wat wij Slangehalsvogel noemen.
De Afrikaanse Slangehalsvogel soort wordt in het engels Darter genoemd, de Amerikaanse Slangehalsvogel soort noemen ze Anhinga.

Rob Gordijn

dwergaalscholver = pygmy cormorant
kuifaalschover = shag
aalscholver = cormorant

Iig voor de europese soorten. Het zijn dus voor al de kuifaalscholver die voor shags door het leven gaan. Dit beestje ziet er ook uit als een kuifaalscholverachtige, alleen met wat meer kleur.

han.endt

#7
Het zijn de slankere kustbewonende aalscholvers die in het Engels shag worden genoemd. Voor de rest gebruiken ze cormorant.

Darter is Engels. Anhinga Amerikaans. Net zoals Diver (duiker, Eng.) en Loon (idem, Am.) en zo zijn er meer voorbeelden.