Slechtvalk ?

Gestart door APellemans, oktober 02, 2010, 16:10:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

APellemans

Zie ook waarneming http://waarneming.nl/waarneming/view/50335795.

Ik heb niet meer foto's dan bij de waarneming staan. Ik denk dat het silhouet wel bruikbaar is. De belangrijkste reden dat ik denk dat het een slechtvalk is, is zijn jachttechniek. Hij vloog hoog (nou ja hoog, dat is altijd moeilijk in te schatten...), en liet zich plotseling vallen. En niet zoals een buizend of een torenvalk dat doen in stapjes, en de laatste drie meter hard, maar echt hard en in een keer, met zijn vleugels keurig naar zijn lijf gevouwen. Helaas verdween ie toen achter de bomen, dus ik heb hem niet zien landen, of gezien dat ie een vogel had gepakt.

(Ik ga ook op zoek naar een camera die wat vaker scherpe foto's geeft.)
Alfred Pellemans


Je hebt grote vogels, kleine vogels en je hebt duiven (Bert van Ernie)

jonas D

#1
Mmmm. Ik denk toch eerder richting sperwer.
Ik zie relatief lange staart en lange (dunne) vleugels slechtvalk heeft normaal brede vleugels.
Het gedrag kan ook dat van de sperwer zijn die doen wel vaker van die spectaculaire jachtaanvallen.
Groeten,
Jonas

BramtK

Volgens mij ook een Sperwer. Korte brede vleugels, lange staart, klein koppie.
Groeten,

Bram ter Keurs

APellemans

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb echter nog een vraag. In een ander topic van mij (Havik of Sperwer) heb ik een best wel duidelijke foto ingestuurd. Er is hierover, ongetwijfeld terecht, toch nog discussie ontstaan. Waarom kan dan deze sperwer geen havik zijn ?
Alfred Pellemans


Je hebt grote vogels, kleine vogels en je hebt duiven (Bert van Ernie)