Hoofdmenu

Arum Cornutum

Gestart door Gerard Seacloud, mei 03, 2019, 17:23:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Seacloud

Prachtige bloem, met pantermotief. Kwam vanmorgen beneden en in de kamer hing een aangename oergeur van tropische bossen en tropenkassen.
Groeit hier al jaren ,,gewoon" in de hof, is blijkbaar winterhard. Heb één knol binnen gezet waar een bloem uit ging komen. Vr. gr. Gerard.
Vr.Gr. Gerard, scheepsbankwerker GHV, en protobouwer experimentele machines.

Gerard Seacloud

Kwam vanmorgen vroeg de kamer in en.... Ik rook het al. Een aangename geur van oerwoud en tropische kassen. Dit jaar is `ie een stuk groter, bijna een halve meter. Groets, Gerard.

Gerard Seacloud

Goed, een nieuw jaar en nieuwe Arums. Dit jaar een hoop zeer grote knollen, ze beginnen uit te lopen en heb ze voor het raam gezet. We houden u op de hoogte.

Gerard Seacloud

Slow and steady. Behalve één. Die was er vroeg bij. in de schaal een hoop knollen die wakker worden, met al lange groeipunten. Lekker in het zonnetje, dat wordt straks nog wat als die gelijk in de bloei komen......

Gerard Seacloud

Ze resen de pot uit....  nog even en we kunnen weer genieten.... ;)

Datura

Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Gerard Seacloud

Beste Datura, ik heb er lol in.... :blink:
Dit jaar ga ik proberen extra grote knollen te kweken, effe de zomer afwachten.
Ze zijn afgelopen nacht in bloei gekomen, de rest volgt morgen denk ik. Hier is er een van een halve meter,
daarnaast bijna 6 decimeter. Op wikipedia staan wel 20 of meer soorten, met hele mooie er bij.
Groets, Gerard.

(p.s. Datura`s heb ik ook in m`n hof, als ze bloeien ruiken ze naar zoete pijptabak, is een verwant van de tabaksplant)