Wat is de goedkoopste telescoop die d'r is?

Gestart door Erroll, oktober 01, 2010, 19:24:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Erroll

Hallo,
Ik was eens benieuwd hoeveel de goedkoopste maar toch een goeie scoop koste?

Alvast Bedankt

Groeten
Erroll Kanters 18 jaar

Waarneming Vogels in Ned: 343

http://waarneming.nl/user/photos/61497

Rick_Karsenbarg

Ik zou het topic hieronder eens bekijken over de nikon, denk wel ongeveer de beste prijs/kwaliteit verhouding ;)
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=121363.0.html
mvg,

Rick



Wat voor de rups het eind van zijn leven is, is voor de wijze een vlinder

Jarinka

Er zijn hele goedkope scopes, bijvoorbeeld van Bynolyt, maar die kwaliteit is niet heel goed. Ik heb een Bynolyt verrekijker, en daar zie je vaak een blauw randje bij de vogel. En dat is pas bij 8x zoom, moet je nagaan hoe erg dat met 20x zal zijn.

Ik heb de Nikon ED50 inmiddels, en het is echt een fantastische scope :). Hij is klein en licht, maar geeft toch erg goed beeld.
In totaal was ik €725,- kwijt voor de scope, een 13-40x zoom oculair en een (tweedehands maar toch erg goed) statief. Het is een behoorlijk bedrag (hoewel het weinig is voor zo'n goede), maar daarvoor krijg je wel een geweldige scope :).
Groeten, Jarinka Heijink

Geert-Jan Kroon

Citaat van: Jarinka op oktober 01, 2010, 21:03:11 PM
Er zijn hele goedkope scopes, bijvoorbeeld van Bynolyt, maar die kwaliteit is niet heel goed. Ik heb een Bynolyt verrekijker, en daar zie je vaak een blauw randje bij de vogel. En dat is pas bij 8x zoom, moet je nagaan hoe erg dat met 20x zal zijn.

Bynolyt maakt ook hele goede kijkers.. Ik heb nooit last van blauwe randjes.. Ook heeft Bynolyt goedkope en duurdere(betere) scopes. Ik ben zelf erg tevreden over Bynolyt(zoals je misschien al kon lezen).
Groet,

Geert-Jan Kroon

Erroll

Rond hoeveel koste die dan :huh:

Groeten   Erroll
Erroll Kanters 18 jaar

Waarneming Vogels in Ned: 343

http://waarneming.nl/user/photos/61497

Jarinka

Citaat van: Geert-Jan Kroon op oktober 02, 2010, 13:37:22 PM
Citaat van: Jarinka op oktober 01, 2010, 21:03:11 PM
Er zijn hele goedkope scopes, bijvoorbeeld van Bynolyt, maar die kwaliteit is niet heel goed. Ik heb een Bynolyt verrekijker, en daar zie je vaak een blauw randje bij de vogel. En dat is pas bij 8x zoom, moet je nagaan hoe erg dat met 20x zal zijn.

Bynolyt maakt ook hele goede kijkers.. Ik heb nooit last van blauwe randjes.. Ook heeft Bynolyt goedkope en duurdere(betere) scopes. Ik ben zelf erg tevreden over Bynolyt(zoals je misschien al kon lezen).
Heb je je Bynolyt scope ook vergeleken met andere scopes?
Ongeveer twee maanden geleden heb ik door een Bynolyt scope gekeken (volgens mij een Spacelyt) en ik schrok gewoon van de slechte kwaliteit. Dat was een van de eerste keren dat ik door een scope keek, maar toen had ik al meteen het idee dat er betere zouden moeten zijn.
Groeten, Jarinka Heijink

Geert-Jan Kroon

Citaat van: Jarinka op oktober 02, 2010, 17:42:58 PM
Citaat van: Geert-Jan Kroon op oktober 02, 2010, 13:37:22 PM
Citaat van: Jarinka op oktober 01, 2010, 21:03:11 PM
Er zijn hele goedkope scopes, bijvoorbeeld van Bynolyt, maar die kwaliteit is niet heel goed. Ik heb een Bynolyt verrekijker, en daar zie je vaak een blauw randje bij de vogel. En dat is pas bij 8x zoom, moet je nagaan hoe erg dat met 20x zal zijn.

Bynolyt maakt ook hele goede kijkers.. Ik heb nooit last van blauwe randjes.. Ook heeft Bynolyt goedkope en duurdere(betere) scopes. Ik ben zelf erg tevreden over Bynolyt(zoals je misschien al kon lezen).
Heb je je Bynolyt scope ook vergeleken met andere scopes?
Ongeveer twee maanden geleden heb ik door een Bynolyt scope gekeken (volgens mij een Spacelyt) en ik schrok gewoon van de slechte kwaliteit. Dat was een van de eerste keren dat ik door een scope keek, maar toen had ik al meteen het idee dat er betere zouden moeten zijn.


Ik heb zelf niet die ervaring met de blauwe randjes gehad, toen ik de scopes bekeek. Ook niet bij mijn Bynolyt kijker. De goedkoopste Bynolyt(S60) heeft een grotere objectiefdiameter(lichtsterker!) dan de Nikon. De S80 is nog steeds betaalbaar(450,-) en heeft zelfs een objectiefdiameter van 80mm met een oculair van 20-60. Ik denk dat TT het best zelf kan ervaren welke scoop prettig kijkt. Ik heb gemerkt dat de kwaliteit van Bynolyt de laatste tijd beduidend beter is geworden.
Groet,

Geert-Jan Kroon

Jarinka

Citaat van: Geert-Jan Kroon op oktober 02, 2010, 18:56:21 PMIk heb gemerkt dat de kwaliteit van Bynolyt de laatste tijd beduidend beter is geworden.
Dan kan het verschil in kwaliteit daaraan liggen. Mijn verrekijker heb ik in 2005 (?) aangeschaft, en in die vijf jaar tussentijd kan er veel verbeterd zijn.
Groeten, Jarinka Heijink